Heavy at les in de hitte.

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

x_manon_x

Heavy at les in de hitte.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-06-07 17:58

Ik had gisteren les in de hitte, het was echt snik heet..
Maargoed, de les ging wel goed.. Heavy had gelukkig niet gebokt.
We waren aan het einde van de les bezig met nageeflijk rijden, en dat lukte wel Lachen.
Hier de foto's.

Afbeelding
1. VOETENN !

Afbeelding
2. Lekker drafje.

Afbeelding
3.

Afbeelding
4. Ik weet dat ik mijn beugels te kort heb maar anders denk/voel ik dat ik niet kan rijden, zo rij ik eigelijk altijd.

Afbeelding
5. Lekker drafje.

Afbeelding
6.

Afbeelding
7. Oefenen met nageeflijk rijden.

Tips en commentaar welkom, maar wel opbouwend.
En onthou dat het een manegepony is.

××.

* Oja, Yentl_ en Lisanne_ bedankt voor de foto's ! Haha!

Lisanne_

Re: Heavy at les in de hitte.

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-07 18:00

Hee manon!

Het rijden gaat steedsbeter hé ?
Probeer je voeten niet te ver in je beugels te doen en je tenen naar binnen draaien Knipoog
Heel veel succes verder met het rijden!!

Groetjes Lisanne

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-07 18:00

Let op je handen & voeten, verder ziet het er leuk uit. Leuk beestje Lachen

Eowyn3003

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-07 18:01

Ik vind het er best ontspannen uitzien. Maar misschien volgende keer wat meer letten op je beenligging Knipoog Ook zien dat je van je teugels geen waslijntjes maakt.

Fritsiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-07 18:12

Heei Manon Lachen
Leuk zo joh! Je gaat al echt vooruit! Goed zo!
Nou kom ik met m'n gezeur hoor! Clown
Probeer Heavy iets meer door te laten lopen en iets meer lengte te geven in teugel. Zodat de rug meer ontspannen word en zo dus meer z'n achterbeentjes eronder kan zetten. Dan sloft die niet meer zo Knipoog . En ietsjes meer contact houden Knipoog
Veder hartstikke goed meid!
Tot de volgende wedstrijd!

xx Kusje

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-07 18:16

Ziet er goed uit!
Probeer je voeten niet te ver in de beugel te doen en je hakken wat mee uit te drukken Knipoog
Het zal wel warm zijn geweest Knipoog

Methodiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-07 20:59

Je moet er echt aan werken hoor manoen met je voeten en langer zitten ! Ennem niet zo zenuwachtig voor je wedstrijd he ! komt allemaal goed moet je eens kijken wat je in zo'n korte tijd hebt geleerd. en vergeet nooit door wie en hoe het allemaal begonnen is Haha!

xx J.

Alrun__

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-07 21:18

Ziet er leuk uit:):) Verder kan ik niet echt wat er over zeggen, nou oke, de voeten en handen dan maar dat weet je zelf ook.. En ik ken de pony niet(A)

Maar nog veel succes met je proeven!

x

__PSM__

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-07 21:23

Ik vind het er toppie uitzien meid!!!

Flabbergast

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-07 21:36

Ik denk dat jij wel wat beters te doen hebt als op je handen en voeten letten of niet Knipoog?
Ziet eruit als een paard wat heel veel voorwaartse gang nodig heeft, dus blijven rijden rijden rijden! Je zegt zelf dat hij bokt, ik heb er ook zo een, en zo lang ze voorwaarts zijn kunnen ze (bijna) niks Clown.
Is hij dan goed voorwaarts, kun je is gaan denken aan naar je hand toerijden.

Amanda__

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-07 21:38

hoi, Lachen je moet wat meer recht gaan zitten. Verder iid het paard voorwaarts rijden en op je handen en voeten letten.
Ergens vind ik het wel een beetje TE om midden in de hitte te gaan rijden. Wij gaan ook niet hardlopen midden in de brandende zon. sowieso rijden ze niet zo fijn als zo warm is. Daarom rijd ik smorgens vroeg of savonds. dan is het koeler en ook veel fijner voor je paard en jezelf!!

Elodie1

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-07 21:44

Fritsiej schreef:
Heei Manon Lachen
Leuk zo joh! Je gaat al echt vooruit! Goed zo!
Nou kom ik met m'n gezeur hoor! Clown
Probeer Heavy iets meer door te laten lopen en iets meer lengte te geven in teugel. Zodat de rug meer ontspannen word en zo dus meer z'n achterbeentjes eronder kan zetten. Dan sloft die niet meer zo Knipoog . En ietsjes meer contact houden Knipoog
Veder hartstikke goed meid!
Tot de volgende wedstrijd!

xx Kusje

is dat niet iets te hoog gegrepen voor manon. rug meer ontspannen, achter benen er onder Nagelbijten / Gniffelen Mijn zondag groep kan best lekker rijden maar dat krijgen ze niet voor elkaar... Heavy is echt geen makkelijke om dat op te leren! Snap verder dat het wel goed bedoeld is hoor, tuurlijk zien wij ze allemaal liever zo lopen

VErder vind ik dat je al een stuk voor uit bent gegaan manon, houding en zit werk je aan. Lekker blijven lessen en veel kijken bij de gevordeden ruiters, ook daar leer je van! Zie je van de week

xxx

Elodie1

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-07 21:46

liefheksje schreef:
hoi, Lachen je moet wat meer recht gaan zitten. Verder iid het paard voorwaarts rijden en op je handen en voeten letten.
Ergens vind ik het wel een beetje TE om midden in de hitte te gaan rijden. Wij gaan ook niet hardlopen midden in de brandende zon. sowieso rijden ze niet zo fijn als zo warm is. Daarom rijd ik smorgens vroeg of savonds. dan is het koeler en ook veel fijner voor je paard en jezelf!!

volgens mij lest ze in de les van half 7 tot half 8 valt wel mee dus Haha! denk dat ze gewoon bedoeld dat het gister een warme dag was Knipoog

x_manon_x

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-06-07 21:54

Ezumii schreef:
Ik denk dat jij wel wat beters te doen hebt als op je handen en voeten letten of niet Knipoog?
Ziet eruit als een paard wat heel veel voorwaartse gang nodig heeft, dus blijven rijden rijden rijden! Je zegt zelf dat hij bokt, ik heb er ook zo een, en zo lang ze voorwaarts zijn kunnen ze (bijna) niks Clown.
Is hij dan goed voorwaarts, kun je is gaan denken aan naar je hand toerijden.

Ik begrijp zelf ook wel dat ik hem nog voorwaartser moet krijgen.
Ik werk inpricipe nog harder dan heavy Clown
Nee maar ik snap wel wat je bedoelt, alleen krijg ik dat niet zo makkelijk voor elkaar. Ik rij namelijk nog niet zoó lang Haha!. En van de 4 lessen die ik nu op hem heb gereden ben ik er 2 keer van af gezodemietert Nagelbijten / Gniffelen Dus ik vind het een beetje eng, en dat is wel te zien aan mijn houding en doen !

Dankjullie wel voor het andere commentaaar. Haha! Haha!
Laatst bijgewerkt door x_manon_x op 07-06-07 21:54, in het totaal 1 keer bewerkt

Leoonie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-07 21:54

hee manon
ziet er goed uit hoor!
commentaar is al gegeven!
en blijf lekker oefenen, en succes in de B!!

Chann

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-07 06:17

Hmm. Tja, sorrie Manon, ik heb eigenlijk niet echt commentaar dat nog niet gegeven is. Vind het er goed uitzien, je gaat echt vooruit. Haha!
Ehm, misschien dat je erop kan letten dat je je handen rechtop houdt en niet gaat 'pianospelen'. Zoals al gezegd is, op je voeten letten en wat rechter op gaan zitten. En ik zou toch écht gaan oefenen met langere beugels, uiteindelijk rijdt dat vaak veel lekkerder en is het dus voor zowel jou als je paard makkelijker om te ontspannen (niet meteen natuurlijk, kwestie van gewend raken/oefenen). Lachen

GabberGill

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-07 08:40

Ondanks dat je zei dat je je schaamde vind ik dat je heavy nog ontspannen rijdt heerlijk gezicht. Je min puntjes zijn je voeten maarja dat hebben veel mensen. Handen en voeten komen nog wel Knipoog

Yentl_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-07 08:54

zie je nou wel Manon!
het ziet er helemaal zo slecht nog niet uit Knipoog
Heavy is gewoon een slome donder en het is moeilijk om hem goed voorwaarts te rijden.
succes met je wedstrijdje!

Amanda__

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-07 09:08

oh oke! ik dacht de les midden op de dag was, haha! mijn excuses dan en dan heb ik niks gezegd Haha!

naugthytjhu

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-07 13:40

Hee mnonnie!!
ziet er wel goed uit toch,en commentaar is al gegeven Knipoog.Veel succes er verder mee.

lufpatries

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-07 14:38

ziet er goed uit mooie foto's van Heauvy.
helaas ga ik van me leven niet meer op dat paard.
sinds me val durf ik hem nii eens meer aan te raken
(je hebt het vast wel keertje gehoord)
weet jij trouwens al of patries weer wordt gerden?
wil namelijk weer eens een keertje naar me schatje
komen kijken.
veel liefs kel de tuttebel

x_manon_x

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-06-07 15:28

haha dankjullie wel, erg lief sommige reacties Haha!

greensleaves

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-07 17:11

Ookal vond je het een beetje eng, ik vind het er toch leuk uitzien hoor! Volgens mij ben je vooruit al gegaan sinds de vorige foto's die ik heb gezien!
En die beugels, ik weet wat je bedoelt, maar probeer anders een keer te beginnen de beugels een gaatje langer te doen op een paard dat je vertrouwd dan wen er aan en wordt je zit een stuk beter.
Het is gewoon even doorbijten en wennen met langere beugels Lachen, na een tijdje wil je nieteens meer zo kort zitten en merk je het verschil in je zit.
Echt wel een leukert ook waar je op zit, op die eerste foto lijkt het net een dravertje. Maar ik las dat hij niet vooruit te branden was dus dat zal wel niet Tong uitsteken

x_manon_x

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-06-07 11:44

Dankjewel Evelien, ik ga er proberen aan te werken met mijn beugels. Want als ik gewoon rij dan zit het wel goed maar zodra er foto's zijn gemaakt ziet het er niet uit.

hahah ik weet niet wat het is, ik ga het een navragen. Tong uitsteken

Kims

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-07 12:10

Naarmate je meer ervaring krijgt zal je merken dat het rijden met langere beugels toch fijner is. Voor nu is het dus prima zo Lachen
Probeer wel op je beenligging te letten. Houd ook contact met je paard door de druk op de teugels te houden.
Succes met je proefje Lachen