Henk the Tank weer eens @ work!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

_Tamara

Henk the Tank weer eens @ work!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-06-07 16:37

Heey,

Henk is mijn verzorgfries Lachen Henk is van Maggie en Bert en we hebben daar de paarden staan, 't zijn hele goeie kennissen van ons en Henk verzorgen we elke dag Lachen Maggie is gister naar les gegaan met onze tank van 1.75 Pling Maggie is al in de 60 en ik vind 't knap dat ze nog zo rijdt Lachen Henk is een langzaam paard, ze moet dus steeds drijven. Hakken uitdrukken gaat een beetje moeilijk als hij niet erg goed reageert op een normale hulp Knipoog
Afbeelding
*1*
Afbeelding
*2* Met de andere Fries Tong uitsteken
Afbeelding
*3*
Afbeelding
*4* Lichtrijmoment Knipoog
Afbeelding
*5*
Afbeelding
*6*
Afbeelding
*7*
Afbeelding
*8*
Afbeelding
*9* De Friezen achter elkaar aan Clown
Afbeelding
*10* Leuke actiefoto Lachen
Afbeelding
*11*

xxx

CtjeLief

Re: Henk the Tank weer eens @ work!

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-07 16:45

leuke fries.. maar ik hoop dat je niet komt te vallen, want dan blijf je genadeloos in de beugels hangen! op bijna alles foto's zit je hele voet in de beugel.. let daar goed op! ik krijg het gevoel dat er niet zoveel ontspanning is, en juist door je beenhouding zou ik de sporen nog even buitenwege houden. werk goed aan de basis.. en dan komt dat vast helemaal goed..

Dioxide

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-07 16:46

Niets gek dat hij niet zo goed meer op gewone beenhulpen reageert als de sporen er zo constant in gezet worden Scheve mond Ik ben zelf dus helemaal niet tegen sporen, maar deze worden er continu ingedrukt. Ze zijn om je hulpen te verfijnen, niet om je paard voorui te rausen. Om 'm actief aan het been te krijgen heb je vaak veel meer aan een tikje met de zweep dan zo gan zitten prikken.

Maargoed.. Al met al vind ik Henk dan wel weer een leuke Fries om te zien Lachen

BeLoVeD

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-07 17:01

Poeh ik vind de huiding van de ruiter absoluut niet prettig om naar te kijken. En inderdaad zoals Dioxide al zegt, totaal niet gek dat dit paard is afgestompt op de normale hulpen!

valine

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-07 17:06

volgens mij heeft de TSer in haar bericht gezegt dat de ruiter van Henk al in de 60 is en dat ze het moeilijk vindt om haar hakken uit te drukken.
Ik wil wel eens weten hoe jullie op een paard zitten als jullie die leeftijd hebben gehaald....
En nee, we kunnen helaas niet allemaal als Ankie op een paard zitten

Dioxide

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-07 17:09

Valine, maar imo als je zoiets weet van jezelf.. Waarom doe je dan toch nog sporen om? Het heeft er geen ene ruk mee te maken dat wij geen Anky's zijn en misschien niet meer op ons 60'e op een paard zitten. Ik vind het zelfs heel leuk voor die vrouw dat ze nog zo van haar hobby geniet, maar het geeft geen vriendelijk beeld. Pak er een zweepje bij en maak 'm attent daarmee als hij niet naar je been luisterd.

Maargoed, dit is Bokt he.. Als je iets ziet en er iets van zegt dan moet je het zelf maar beter doen volgens sommige mensen (dat bedoel ik niet eens aanvallend, maar zodra er iets over een niet zo vriendelijk beeld gezegd wordt zit iedereen in je nek)

valine

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-07 21:35

haha.. dioxide, ik begrijp je wel hoor.
het schoot me alleen even verkeerd dat iedereen gelijk over die mevr der hakken begon. de TSer had het nlk al aangegeven.
maar ja,het is net wat je zegt,dit is Bokt...

melaniepk

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-07 21:38

leuk paard maar ook ik schrok van de flinke spoor die steeds in die buik prikt Nagelbijten / Gniffelen
die afdoen, beugels gaatje korter en veel oefenen en dan komt het helemaal goed met deze combi Haha!

Fortuna_love

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-07 21:38

ik vind't maar knap want als je 't vergelijkt met mijn oma die is ook in de 60 en die is dan doodsbang voor paarden.. *k zie 't al voor me me oma op een paard hihi ROFL *

_Lara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-07 21:51

Idd die sporen, als je geen goede beenlegging hebt, doe dan ook geen sporen om...
Verder een mooie fries Lachen

elexis

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-07 22:09

Sluit me aan bij het bovenstaande.. mooie fries! Ontzettend leuk dat de mevrouw nog rijd! Maar misschien beter de spoortjes aflaten als het moeilijk voor haar is om haar hakken uit te drukken..

Suzanne_18

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-07 22:35

Mooi dier en leuke amazone Cool , petje af als je als 60-plusser nog op zo'n reus durft te klimmen. Ik denk alleen dat het wijs is dat ze op zoek gaat naar iemand die haar GOED kan begeleiden. Ik krijg niet echt de indruk dat haar huidige instructeur dan goed kan gezien de combinatie nu (niet) functioneert (in een les notabenen).

Ik zou dit nooit in mijn les toestaan. Ik heb nog nooit een paard meegemaakt wat niet binnen een half uur netjes aan het been is (zonder sporen) als er consequent wordt opgetreden op de manier zoals er al door meerdere bokkers is vermeld.

Ik zou aanraden eens met een staples te beginnen en die te richten op houding en zit en de inwerking daarvan. Een ruiter die gespannen zit heeft, geeft een paard dat gespannen loopt en in dit geval er niet bepaald looplustig van wordt. Dit resulteert in een ruiter die doelloos in het wilde weg aan het drijven is. Het paard wordt doof gedreven en begrijpt niet meer wanneer drijven 'voorwaards' betekent omdat deze druk constant word uitgeoefend. Het gevolg hiervan is dat de ruiter in zijn onwetendheid naar steeds zwaardere middelen zal grijpen om het beestje aan het lopen te houden.

Dus in het kort samengevat: Instructeur, GA JE SCHAMEN Boos!
Laatst bijgewerkt door Suzanne_18 op 07-06-07 22:38, in het totaal 2 keer bewerkt

Chaos

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-07 22:36

Ik hoop dat ik op die leeftijd ook nog mag rijden. Lachen

Dautsen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-07 06:28

"Ik heb nog nooit een paard meegemaakt wat niet binnen een half uur netjes aan het been is (zonder sporen) als er consequent wordt opgetreden op de manier zoals er al door meerdere bokkers is vermeld."

Dat is een beetje makkelijk om te zeggen, niet alle paarden zijn zo makkelijk aan het been te krijgen (zie mijn verzorgpaard waar we al langere tijd mee bezig zijn), maaaar het is wel helemaal waar dat je dan iig niet met sporen moet rijden! Succes met de Fries, het is wel een mooie

jd21

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-07 07:45

mooie fries!

_Tamara

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-06-07 11:55

De Zweep kan ze niet goed gebruiken, alleen zachte tikjes op de schouder accepteert Henk. Als je 'm een hardere geeft of op z'n kont 1, geeft ie een keiharde bok en vlieg je eraf Knipoog

Maggie is met Pasen naar een ParelliCursus geweest bij Eddy Modde. Toen heeft ze 'n trap van 'm gehad, resultaat: Gebroken Pink, kneuzingen en nacht in 't ziekenhuis. Sindsdien is ze een beetje bang maar ze wil doorgaan, vandaar de gespannen houding Knipoog

Je kan je benen er niet af houden, Henk gaat dan meteen stilstaan. Als iemand nog een tip heeft om 'm voorwaarts te laten lopen, graag! Haha!

Suzanne_18

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-07 15:18

_Tamara,

Niets ten nadele van de amazone en het paard, maar als ik zo lees wat ze met hem heeft meegemaakt en daar nu wat angst aan overgehouden heeft, is het dan niet verstandig dat er eens iemand, die niet onder de indruk is van gekke sprongen, op kruipt die het paard op een correcte manier duidelijk kan maken hoe de vork in de steel steekt. En de amazone tijdelijk op een makkelijker paard gaat rijden om haar vertrouwen terug te winnen zodat ze weer lekker en zeker kan gaan zitten? Op het moment dat ze het allebei weer 'begrijpen' kunnen ze samen weer verder, want dit werkt niet op lange termijn lijkt me zo en dat zou jammer zijn.

Het is zomaar een idee dat ik aan de hand doe Knipoog goed bedoelt commentaar Ach gut

Ik wens jullie alle plezier met dit prachtpaard toe en hoop dat ie wat minder brutaal wordt.

Jibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-07 15:23

Dioxide schreef:
Maargoed, dit is Bokt he.. Als je iets ziet en er iets van zegt dan moet je het zelf maar beter doen volgens sommige mensen (dat bedoel ik niet eens aanvallend, maar zodra er iets over een niet zo vriendelijk beeld gezegd wordt zit iedereen in je nek)

Idd! Snap wat je bedoeld!
En een spoor is toch sowieso niet op je paard sneller te maken!!! Wel super dat iemand van 60 nog zo regelmatig rijdt! Toch zou ik op die leeftijd zeggen dat ik niet moe wil worden (wat volgens mij sowieso het idee van paardrijden niet is) en er aan gaan werken dat hij minder sloom wordt. Hoe, een manier die ik super vind werken en die heel simpel, snel en gemakkelijk te begrijpen is voor je paard: Aandraven en geen been meer geven. Je paard kan dan 2 keuzes maken: terug naar stap (foute keuze) of doordraven (goede keuze). Op het moment dat hij de foute keuze maakt geef je been en een flinke tik evt. nog een duidelijke stemhulp, klinkt misschien hard, maar het is zieliger om steeds te blijven prikken zonder dat ie reageert. Dit blijven herhalen totdat hij snapt dat gaan stappen/stilstaan niet de bedoeling is als je geen been meer geeft. Dit echt volhouden en niet al been gaan geven als hij heel langzaam draaft. Als ze dit snappen kun je het gaan uitbouwen dmv been geven is voorwaarts. Btw, je paard moet ook wel enigszins recht zijn, anders kan hij gewoon weg niet voorwaarts lopen.
Deze manier is heel simpel, duidelijk en eerlijk voor je paard, zelf wordt je er niet moe van en je houding verbeterd enorm omdat je stil gaat zitten.
Omdat deze mevrouw wel bang is, zou ik idd iemand erop zetten die niet bang is voor een bokkesprong.

_Tamara

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-06-07 16:56

M'n moeder&ik rijden er ook op Knipoog M'n moeder pas een tijdje omdat Remco niet goed is maarnu rijdt ze weer op Remco dus Henk wordt nu alleen bereden door Maggie.

Ik ben trouwens niet boos ofzo dat jullie dit zeggen, integendeel. Aan dit commentaar kunnen we werken zodat 't beter wordt. Maggie moet er door heen rijden met haar angst, dat heeft ze zelf gezegd. We zullen met de tip gaan werken Lachen. Bedankt!