vaste bezoekers van 'onze topics' zullen wel zien dat Switch inmiddels een stuk donkerder van kleur is geworden, volgens mij word hij zomers meer zwarter 
Voor de mensen die Switch nog niet 'kennen': Hij is op zéér bijzondere wijze in mijn bezit gekomen, ik heb hem namelijk gewónnen
. Dat het zo'n lieve kinderpony zou zijn, had ik nooit verwacht
Hier het hele verhaal beschreven hoe hij uiteindelijk bij mij is beland:http://www.bokt.nl/forums/viewtopic.php?f=1&t=764164&hilit=
Nadat mijn bijrijdster Suzanne Switch zo'n 2 weken geleden meenam naar de basisschool, omdat groep 8 daar een markt organiseerde om geld in te zamelen voor hun schoolkamp, heb ik hem afgelopen zaterdag meegenomen naar de peuterspeelzaal in het dorp.
Ik ging eerder nog wel eens met Otje naar de peuterspeelzaal, mijn moeder werkt hier 1 ochtend in de week, en zelf ben ik ook wel eens 'hulpjuf Joyce'... Kinderen vonden het altijd prachtig als ze even op een pony mochten zitten. Zo'n paar maand geleden ben ik dus gevraagd door mensen van de peuterspeelzaal of ik niet met Otje en de kar wilde komen: ze organiseerden een Fancy Fair, om geld in te zamelen voor een heuze verkeerstuin voor de kinderen. Er zouden allerlei spelletjes zijn, lekkere dingetjes zouden er verkocht worden, en nu hadden ze gedacht dat ik wel met Ot en de kar kon komen als vrijwilliger.
Vrijwilligen vond ik prima, maar níet met de kar, dat vond ik toch te risicovol, aangezien de kinderen van de peuterspeelzaal en andere kindjes die er nog meer op af komen toch wel heeel klein zijn. Ik was van plan om met Otje en zadel te komen, zodat ze een stukje konden rijden. Aangezien Otje toch naar de hengst was, en bleek dat Switch het súpergoed deed met (kleine)kinderen én er plezier in had, en bovendien óók nog eens een stukje kleiner is dan Otje, besloot ik om Switch mee te nemen

Hij deed het súper, liep braaf zijn rondjes, en merendeel van de tijd liep zijn verzorgstertje mee (eerste paar foto's) of een vriendin van haar. Ik deed praatjes met ouders en kinderen, tekende kaartjes af als bewijs dat ze 'betaald' hadden, stelde kinderen op hun gemak, probeerde kinderen er van te overtuigen dat hij écht superlief was en écht niet eng, tilde kinderen op de pony en ervan af, en tussendoor probeerde ik ook nog eens te zorgen dat kinderen zich rustig hielden en vooral níet áchter de pony gingen staan/lopen/zitten whatever
Super chaotisch dus, maar wel heél gezellig.Switch was zelfs voor vélen van hen de allereerste pony waar ze ooit hadden op gezeten, nou, dat is toch wel een eer, nietwaar?
Hier een korte impressie; geen geweldige foto's, maarja als je je bedenkt in wat voor chaos ik de foto's heb moeten schieten terwijl er hordes kinderen om me heen huppelden, tsja dan heb ik het nog best redelijk gedaan opzich

p.s Op de foto staan vrij 'grote' kinderen, maar dit was slechts een uitzondering, de meesten waren écht van die superkleine hummeltjes, die Switch nog gróoot vonden ook
Niet dat deze kinderen te groot zijn, maar meer om even idee te geven wat daar de gemiddelde maat was; kinderen van een jaartje of 2 - 3
Een vaak gehoorde kreet was: 'maaahaaaaám, de pony is WEG!', waarop mams dan antwoorde: 'neeehj hoor, kijk maar, dáár loopt tie'
zie je ook makkelijk over het hoofd he, zo'n klein hummeltje
Let vooral even op zijn mooie, zorgvuldig uitgeborstelde staart
En nóg eens zijn mooie staart
En tot slot showt Switch nog even zijn nieuwe halster, wat staat hem mooi he
(foto is van paar weken geleden; zijn halsje is nu al iets minder wit)

Een volgend HAW topic zal niet lang op zich laten wachten, aangezien hij regelmatig aan het werk word gezet, zowel door mij als door zijn verzorgster
fietsen, wandelen, longeren, vrijspringen, hij vind het allemaal heerlijk en werkt voor je met veel plezier.Deze zomer zal hij voor de kar beleerd worden, ben benieuwd hoe hij zal gaan reageren

dat moet met cowboyhoed, lange wielsporen en giga zweep