'Gewonnen Pony' Switch als kinderrijpony

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

JoyCiej007

'Gewonnen Pony' Switch als kinderrijpony

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-06-07 20:02

Zo, daar issie dan weer Lachen vaste bezoekers van 'onze topics' zullen wel zien dat Switch inmiddels een stuk donkerder van kleur is geworden, volgens mij word hij zomers meer zwarter Knipoog

Voor de mensen die Switch nog niet 'kennen': Hij is op zéér bijzondere wijze in mijn bezit gekomen, ik heb hem namelijk gewónnen Clown . Dat het zo'n lieve kinderpony zou zijn, had ik nooit verwacht Lachen Hier het hele verhaal beschreven hoe hij uiteindelijk bij mij is beland:
http://www.bokt.nl/forums/viewtopic.php?f=1&t=764164&hilit=

Nadat mijn bijrijdster Suzanne Switch zo'n 2 weken geleden meenam naar de basisschool, omdat groep 8 daar een markt organiseerde om geld in te zamelen voor hun schoolkamp, heb ik hem afgelopen zaterdag meegenomen naar de peuterspeelzaal in het dorp.
Ik ging eerder nog wel eens met Otje naar de peuterspeelzaal, mijn moeder werkt hier 1 ochtend in de week, en zelf ben ik ook wel eens 'hulpjuf Joyce'... Kinderen vonden het altijd prachtig als ze even op een pony mochten zitten. Zo'n paar maand geleden ben ik dus gevraagd door mensen van de peuterspeelzaal of ik niet met Otje en de kar wilde komen: ze organiseerden een Fancy Fair, om geld in te zamelen voor een heuze verkeerstuin voor de kinderen. Er zouden allerlei spelletjes zijn, lekkere dingetjes zouden er verkocht worden, en nu hadden ze gedacht dat ik wel met Ot en de kar kon komen als vrijwilliger.

Vrijwilligen vond ik prima, maar níet met de kar, dat vond ik toch te risicovol, aangezien de kinderen van de peuterspeelzaal en andere kindjes die er nog meer op af komen toch wel heeel klein zijn. Ik was van plan om met Otje en zadel te komen, zodat ze een stukje konden rijden. Aangezien Otje toch naar de hengst was, en bleek dat Switch het súpergoed deed met (kleine)kinderen én er plezier in had, en bovendien óók nog eens een stukje kleiner is dan Otje, besloot ik om Switch mee te nemen Haha!

Hij deed het súper, liep braaf zijn rondjes, en merendeel van de tijd liep zijn verzorgstertje mee (eerste paar foto's) of een vriendin van haar. Ik deed praatjes met ouders en kinderen, tekende kaartjes af als bewijs dat ze 'betaald' hadden, stelde kinderen op hun gemak, probeerde kinderen er van te overtuigen dat hij écht superlief was en écht niet eng, tilde kinderen op de pony en ervan af, en tussendoor probeerde ik ook nog eens te zorgen dat kinderen zich rustig hielden en vooral níet áchter de pony gingen staan/lopen/zitten whatever Clown Vork Super chaotisch dus, maar wel heél gezellig.
Switch was zelfs voor vélen van hen de allereerste pony waar ze ooit hadden op gezeten, nou, dat is toch wel een eer, nietwaar? Lachen

Hier een korte impressie; geen geweldige foto's, maarja als je je bedenkt in wat voor chaos ik de foto's heb moeten schieten terwijl er hordes kinderen om me heen huppelden, tsja dan heb ik het nog best redelijk gedaan opzich Knipoog

p.s Op de foto staan vrij 'grote' kinderen, maar dit was slechts een uitzondering, de meesten waren écht van die superkleine hummeltjes, die Switch nog gróoot vonden ook Clown Niet dat deze kinderen te groot zijn, maar meer om even idee te geven wat daar de gemiddelde maat was; kinderen van een jaartje of 2 - 3 Lachen

Een vaak gehoorde kreet was: 'maaahaaaaám, de pony is WEG!', waarop mams dan antwoorde: 'neeehj hoor, kijk maar, dáár loopt tie' Lachen zie je ook makkelijk over het hoofd he, zo'n klein hummeltje Vork
Afbeelding
Afbeelding
Let vooral even op zijn mooie, zorgvuldig uitgeborstelde staart Bloos
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
En nóg eens zijn mooie staart Bloos Clown
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

En tot slot showt Switch nog even zijn nieuwe halster, wat staat hem mooi he Bloos
(foto is van paar weken geleden; zijn halsje is nu al iets minder wit) Knipoog
Afbeelding

Een volgend HAW topic zal niet lang op zich laten wachten, aangezien hij regelmatig aan het werk word gezet, zowel door mij als door zijn verzorgster Lachen fietsen, wandelen, longeren, vrijspringen, hij vind het allemaal heerlijk en werkt voor je met veel plezier.

Deze zomer zal hij voor de kar beleerd worden, ben benieuwd hoe hij zal gaan reageren Lachen

Bliksem

Re: 'Gewonnen Pony' Switch als kinderrijpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-07 20:07

Wat is die braaaf.
Ik vind hem echt geweldig.
Ben ook heel benieuwd naar hoe die het voor de kar gaat doen.

Jasia

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-07 20:09

Leuk beestje! Haha ik herinner me jouw topic nog wel Haha!
Wat een geluk dat het ook zo'n leukje is he?! Lachen
Maar uhm, moesten de kinderen geen cap op..? Bloos

elinebakker

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-07 20:11

Super!
En die kids zijn echt niet groot ofzo hoor!

Pas maar op, Switch wordt beroemd Clown

Marigold

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-07 20:13

dat doet ie goed! Ja
erg leuk dat de pony zo braaf is met de kleintjes!

hij heeft het maar goed bij jullie Lachen

JoyCiej007

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-06-07 20:16

Dankjullie Lachen Ik vond het ook belangrijk dat hij er ook enig plezier in had, anders had ik hem die 3 uur niet aangedaan, weliswaar met een pauze en gewoon rustig je rondjes sloffen, maargoed, als hij het had gehad en was gaan klieren oid dan had ik ook gelijk gezegd 'sorry jongens, hij gaat weer op de wei'...

maar hij had het dus prima naar zijn zin. Toen hij allang en breed klaar was, zadel + hoofdstel eraf, wilden er nog wat moeders hun kinderen op de pony hebben, hij stond lekker in de schaduw wat gras te eten, hekje dicht, en heb ook echt gezegd 'nee sorry, maar nu is het genoeg, markt duurde tot 2 uur, het is nu half 3, deze pony heeft zó erg zijn best gedaan, die mag nu van zijn rust genieten Lachen '.

natuurlijk mochten ze hem wel even aaien Knipoog

BertBaley

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-07 20:17

Brave switch! Lachen

kinders zitten er trots op!

JoyCiej007

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-06-07 20:18

Jasia schreef:

In principe is het bij mij zo, geen kind op de pony zonder cap. Daar heb je helemaal gelijk in. Maar even een heel klein rondje stappen op zo'n pony met iemand ernaast én vaak nog iemand ernaast die het kind zélf vasthoud (sommigen waren zo klein, die wiebelden er bijna vanaf Clown ) en dan nog eens een cap op; heeft weinig zin, die cap stuitert er toch zo weer af.

Bovendien: het was zó chaotisch soms, kinderen kwamen bij vlagen, dan was er even niets (mocht hij even grazen etc.) en dan ineens heel druk. Zo'n cap is alleen maar gedoe, en wees eerlijk: áls zo'n kind eraf valt, en hij heeft zo'n kindercap op (want die heb ik thuis) die nog 10 maten te groot is, dan voorkomt dat echt geen letsel Knipoog

JoyCiej007

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-06-07 20:20

BertBaley schreef:
Brave switch! Lachen

kinders zitten er trots op!

haha, er wáren er een paar bij, van die kleine bijdehante meiskes die, als ze zaten, mooi rechtop zaten Knipoog anderen waren zó verlegen of beetje bang dat ze als een ingezakte pudding op dat beest zaten, en ik maar proberen duidelijk te maken dat als je gewoon rechtop gaat zitten en níet je benen naar achteren steken, dat je dan veel steviger zit Lachen

jorretje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-07 20:22

ohh wat leuk joh!
echt super, win je een pony is ie ook nog eens super braaf Lachen helemaal goed!

Redrumfox

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-07 20:24

Gaat goed met Switch zeg! Dekje staat hem ook super. Ik ben echt gek op die kleine toverbal. Haha!

Jasia

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-07 20:43

JoyCiej007 schreef:
Jasia schreef:

In principe is het bij mij zo, geen kind op de pony zonder cap. Daar heb je helemaal gelijk in. Maar even een heel klein rondje stappen op zo'n pony met iemand ernaast én vaak nog iemand ernaast die het kind zélf vasthoud (sommigen waren zo klein, die wiebelden er bijna vanaf Clown ) en dan nog eens een cap op; heeft weinig zin, die cap stuitert er toch zo weer af.

Bovendien: het was zó chaotisch soms, kinderen kwamen bij vlagen, dan was er even niets (mocht hij even grazen etc.) en dan ineens heel druk. Zo'n cap is alleen maar gedoe, en wees eerlijk: áls zo'n kind eraf valt, en hij heeft zo'n kindercap op (want die heb ik thuis) die nog 10 maten te groot is, dan voorkomt dat echt geen letsel Knipoog

Haha ja snap ik wel hoor Lachen
Maar op zo'n grote wilde hengst moet je eigenlijk wel sporen, een zweep én een cap hebben he? Vork

JoyCiej007

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-06-07 21:08

ooohja; want állemaal moeten ze als echte cowboys natuurlijk deze wilde, zwarte hengst temmen, en tsja, dat doe je niet met cap he dommie Tong uitsteken dat moet met cowboyhoed, lange wielsporen en giga zweep Haha! Clown

@ Jorretje: ja, gelukkig wel Lachen is een stuk makkelijker voor mij ook, ik vertrouw hem 100% met zijn verzorgster, zij rijd ook onze andere shet bij, dus die weet wel wat ze doet Lachen en ja, mócht hij ooit verkocht móeten worden, dan verkoopt een super makke kinderpony toch een stuk makkelijker he Knipoog

@ appelbol: haha, dankje, ik begin ook steeds meer verliefd op hem te worden, hij heeft wel een écht shetkarakter; uitbreken doet hij op zo'n manier dat je geen idee hebt hoe hij het heeft gedaan, heeft een periode gehad dat hij zich écht niet liet pakken, maar nu als ik in de wei kom begint hij vaak al te hinniken en komt gelijk naar mij toe Lachen

Eerder had hij paarse dekje op, maar rood staat hem veel leuker. waarschijnlijk komen er nieuwe dekjes Haha! [b]BR old pink en BR bordeaux met zo'n mooi gouden biesje, en misschien ook nog wel een zachtroze dekje Lachen [b] dan gaan denk ik deze rode en de paarse weg Knipoog

merrieveulen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-07 22:57

superleuk weer, wat doet hij het toch goed! en jaaa... zo'n staart kan Faram alleen maar van dromen, hihi!

Maysie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-07 23:05

He Joyce, Wat onzettend schattige foto's weer Lachen! Die oortjes elke keer mooi naar zijn kleine mini ruiters gedraait Lachen. En ja de staart *kwijl* ! Haha!

LADPR

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-07 09:30

Wat doet hij het leuk zeg!

JoyCiej007

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-06-07 11:55

Dankjewel allemaal Lachen hij is net als otje; ineens héeel voorzichtig als hij merkt dat er kleintjes op hem zitten. Let inderdaad hele tijd op met zijn oren of 'alles goed gaat'. Ben ook supertrots op zijn staart, maar hij schuurt af en toe wel, zowel zijn staart als manen, zó zonde vind ik dat...

Maar even een oplossing bedenken om dat te voorkomen, straks houd hij door het schuren enkel een rattestaartje over, da's ook zo zonde he Knipoog

shamyrah

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-07 13:37

Leuke pony, dat heb je getroffen om hem te winnen. De kinderen zijn niet te groot vind ik, moet zat kunnen. En inderdaad heeft hij een prachtige staart. Succes om hem zo te houden als hij schuurt. Ik ben ook heel benieuwd hoe hij het voor de kar gaat doen, maar als je hem zo ziet zal dat vast geen problemen opleveren.

JoyCiej007

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-06-07 13:51

Dankjewel Shamyrah Lachen heb wel gehoord van anti-schuur en anti-jeukmiddelen, misschien moet ik daarbij eens gaan kijken, of gewoon zijn vaste 'schuurplekken' afzetten met een stroomdraadje en dan zelf zo'n 'schuurpaal' met borstels in elkaar flansen, heb ik ook weleens gezien. kunnen ze toch schuren, maar dan gaat het niet allemaal kapot Lachen

Hij is best wel 'koel in het hoofd' dus volgens mij zal hij met de nodige training het best wel leuk voor de kar gaan doen Lachen hij komt dan waarschijnlijk ook in een 2span met onze andere merrie, zodat hij wat meer ervaren kan worden. Lachen