3 keer dressuur op de studentenwedstrijd in Utrecht!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Fleury

3 keer dressuur op de studentenwedstrijd in Utrecht!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-06-07 23:18

Afgelopen weekend was er weer een studentenwedstrijd georganiseerd in Utrecht. Ik reed mee in de Bb dressuur en lootte op Oebele, een erg lieve Fries die erg lekker zat maar wel erg langzaam was!
Niemand (behalve de organiserende vereniging dan) ken de paarden en je hebt 5 minuten om hem aan te voelen. Er rijden 3 mensen op het paard en de beste gaat door naar de halve finale de dag later!
2 jaar geleden had ik Oebele ook al geloot in de Ba dressuur --> viewtopic.php?f=10&t=414921&hilit=

Voorronde op Oebele tijdens het inrijden, er was iets leuks volgens mij Tong uitsteken
Afbeelding
Tijdens de proef, gebroken lijn 5 meter:
Afbeelding
http://www.mijnalbum.nl/Foto=P7GLAALI
Afbeelding
http://www.mijnalbum.nl/Foto=FCPA8LIO
http://www.mijnalbum.nl/Foto=CFQ8WDMO

S'avonds was de uitslag en ik was door naar de halve finale!
Dus op zondag ochtend na een zeer korte nacht en een leuk feest lootte ik op Prima. Prima bleek niet zo Prima te zijn met rijden Haha! 3 keer rende hij in de proef weg met me (wel nog de goede lijnen Tong uitsteken) en verder vond hij het publiek bijzonder interessant. Ik zal eerst eens wat blooper-achtige foto's plaatsen, wel opgepast voor je buikspieren Clown

Halve finale paardje rent erg hard tijdens inrijden (erg blije foto )
http://www.mijnalbum.nl/Foto=6JVMR7O8
http://www.mijnalbum.nl/Foto=NID6SLMQ
In de proef, middendraf en dat werd vlieg!
http://www.mijnalbum.nl/Foto=3OMCFBD6
Hier zag hij het publiek wat resulteerde in een 2e zoooooef
http://www.mijnalbum.nl/Foto=BRNTOGIH
bijna 3e keer, hij ging hier erg hard maar hier was ie er niet vandoor:
http://www.mijnalbum.nl/Foto=P6C7QPOL

Gelukkig waren dit de ergste momenten en heeft ie ook wel eens beheerst gelopen (hetzij met zn hoofd hoog)
Afbeelding
Aaaah mensen
Afbeelding
Middenstap:
Afbeelding

Nou, je kunt het haast niet geloven maar bij mijn tegenstandster was het nog iets slechter gegaan dus ik was door naar de finale! Daar moest ik mijn eerste L1 proef rijden die ik ooit gereden heb op een paardje die erg moeilijk uit te zitten is in draf! Dat leidde natuurlijk ook weer tot zeer charmante foto's Tong uitsteken
Finale paard was ERG moeilijk in draf uit te zitten! Haha! *vlieg* Clown
http://www.mijnalbum.nl/Foto=66EO6AHM
In galop op de plaats hupsen hobbelt ook heel erg Clown
http://www.mijnalbum.nl/Foto=F4M7KRDN

Maar hier ging het gelukkig over het algemeen beter Lachen
Afbeelding
Doorzitten oefenen, voelde echt veel slechter aan!
Afbeelding
Afbeelding
In de proef, 1e keer wijken hihi moet nog veel leren maar ach ja voor een eerste keer ging t nog niet eens super slecht, hij ging iig opzij Haha!
Afbeelding
Rechtuit daarna:
Afbeelding
Volte 15 meter op x doorzitten, oei dat was moeilijk!
Afbeelding
Middendraf:
Afbeelding
Hals laten strekken:
Afbeelding
En groeten naar de jury die rechts zat want bij C was geen plek Haha!
Afbeelding

En het resultaat was dat ik bij deze proef mijn tegenstander met 2 puntjes voor was gebleven en daarmee was ik dus 1e geworden in de Bb dressuur!
Het was weer erg leuk, heb veel geleerd en heel verschillende paarden gereden!

blacklight

Re: 3 keer dressuur op de studentenwedstrijd in Utrecht!

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-07 06:38

Gefeliciteerd!

iefke

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-07 10:29

Nou, dat ziet er goed uit hoor! Gefeliciteerd met je eerste plaats Ja

Wat leuk dat je op totaal onbekende paarden kunt rijden, wie bedenkt zoiets? Lachen

else80

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-07 10:35

Ziet er leuk uit! Ik heb 'vroeger' klinkt ook zo oudook veel SO's gereden. Eigenlijk merk ik nu pas hoe 'verwend' je bent met een eigen paard Pling Het valt niet mee om binnen 5 minuten een paard netjes een proef door te sturen! Gefeliciteerd dus!

dondeyne

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-07 13:47

Leuk fleur Haha! En super dat je 1ste bent geworden natuurlijk!! Ga zo door Knipoog

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-07 14:07

Leuke foto's! Ik kom echt nog een keertje kijken denk ik, lijkt me erg gezellig (en ook wat dichterbij, doe zelf buitenland)

Dorus

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-07 14:23

Je hebt het weer super gedaan. Na de zomer La toch? Ik moet gaan oppassen want dan kom ik nooit meer in die halve finale terecht Clown

En wie dat heeft bedacht? Geen idee, de studenten rijden al sinds jaar en dag op deze manier wedstrijden. De meesten hebben niet de beschikking over een eigen paard en om nu iederen keer die manege paarden op een neer te slepen (voor zover je daar al toestemming voor krijgt) is ook geen doen. Dus dan maar op deze manier.
Doordat er geloot wordt kan ook de thuis vereniging niet vlug de fijne paardje uitkiezen en we kijken ook per paard wie er door mag naar de volgende ronde. Dus je hebt geen nadeel omdat jij toevallig een paardje loot dat niet kan wijken terwijl het paard van de tegenstander wel kan wijken.
Over het algemeen rijden wij op manegepaarden van de organiserende vereniging, maar soms wordt gebruik gemaakt van pension paarden die op die manege staan. Stel dat dat nou een paard van een van de leden van de organiserende vereniging is dan staat ook in onze reglementen dat deze persoon tijdens de studentenwedstrijd niet mag starten op het eigen paard want dan ben je immers heel erg in het voordeel omdat jij het paard door en door kent.

_Ananas_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-07 14:28

Hé wat leuk! Wist dat er wedstrijd was, rij er zelf ook weleens. Het derde paard is Nanda zeker, of niet?

Het principe van deze wedstrijden is altijd leuk!

Dorus

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-07 14:29

Dat is idd Nanda, daar heb ik zaterdag de voorronde La op gereden. Ik snap niet dat ze bedacht hebben dat die wel een La proef kan lopen waarbij je de helft van de tijd moet doorzitten...

Fleury

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-06-07 14:34

Haha ja, ik moest er ook een L1 proef op rijden auw Clown
Ik bedacht al dat als alle L1 proeven bij mij zo zouden verlopen ik nog even in de Bb wilde blijven Haha!
Maar er is grote kans dat ik SNSK Bb mag rijden Clown met nog 1 wedstrijd te gaan maar die rijd ik waarschijnlijk niet dus zeer waarschijnlijk wordt mijn volgende wedstrijd dus inderdaad La Nagelbijten / Gniffelen

_Ananas_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-07 14:40

Falona schreef:
Dat is idd Nanda, daar heb ik zaterdag de voorronde La op gereden. Ik snap niet dat ze bedacht hebben dat die wel een La proef kan lopen waarbij je de helft van de tijd moet doorzitten...

Ha ha nee idd! Ach we zullen maar zo zeggen, het is een heel lief paard Haha! Tong uitsteken

Wie reden er nog meer mee? Weet je dat?

Twinkling

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-07 14:43

Heel erg leuk!!! GEFELICITEERD!

Dorus

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-07 14:46

Fleury moet dat precies kunnen vertellen, die heeft als het goed is de hele administratie thuis liggen.

Ik heb zelf La dressuur en L springen gestart. In de La voorronde hadden we Nanda, Princess en volgens mij Marjolein (een schimmel iig). Verder heb ik niets meegekregen.
Voor het L springen hadden we Princess en Suzanne in de voorronde en een nogal jong en onervaren paard in de finale (Faldo?).

Verder heb ik Oebele, Prima, Bir, Faldo, Lambiek en Opium voorbij zien komen.

_Ananas_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-07 14:48

Aardig geheugen Haha! Denk dat je ze allemaal goed hebt!

Suus goed d'r best gedaan met springen?

Dorus

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-07 14:52

Ik heb even op de site van De Solley gespiekt Bloos
Volgens mij had Suus er nog wat balkjes af, maar daar heb ik niet zo op gelet (ben iets te klein om over de deur heen te kijken). Vond de prestraties van Princess iets belangrijker aangezien ik daar zelf op moest rijden.

_Ananas_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-07 15:09

Ha ha boefje! Hoe ging je springen met Princess uiteindelijk?

Vientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-07 15:50

Ik moest op Suzanne springen als 2e, en ze had bij ruiter 1 al bedacht dat benen optillen voor balken best een overbodige luxe is Nagelbijten / Gniffelen Wel bij elke hindernis straalaandrijving in de vorm van een luide scheet Clown Springen is geloof ik niet haar ding, maar heb best gelachen Haha! Verder gedressuurd op Lydia en Opium.

Het proefje op Oebele zag er goed uit Fleury! Prima en Nanda wat minder maar ik denk dat gezien de paarden dat niet zo vreemd is, ze leken me beide wel lief maar niet ideaal voor de proefjes die ze moesten lopen Haha! Valt me wel op dat je je benen dit keer meestentijds mooi lang hebt liggen OK dan! Op naar het SNSK Vork

Venetia

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-07 17:15

Falona schreef:

Goede zitles, degene die echt kan zitten kan ook op dat paard zitten. Bloos
Misschien dat het nog wat moeilijk was omdat het paard nog teveel uit elkaar liep, dan is het moeilijker te blijven zitten.

Super resultaat trouwens, gefeliciteerd! Commentaar bij de tweede foto is grappig Clown ach, kan gebeuren en gelukkig was je wel gewoon door. Sommige paarden zijn gewoon niet zo heel gemakkelijk daarin Koe De bak was natuurlijk ook wel heel anders Tong uitsteken

Annetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-07 07:54

Fleur wat leuk om weer foto's te zien van jou! Grappig dat je weer hetzelfde friesje had geloot als vorige keer. Ook nu vind ik het weer een leuk beestje om te zien. Zit er ook netjes uit op dat paardje.
Paard erna ziet er wel heel erg vaag uit. Loopt hij ook zo in de manegelessen? Lijkt me niet echt fijn om te rijden als zijn hoofd bijna het plafond raakt en hij steeds wegspurt namelijk...
Laatste paardje vind ik echt mooi om te zien en op het vliegen met lichtrijden na, vind ik je daar ook wel netjes zitten.
Knap van je dat je weer zo hoog geeindigd bent. OK dan! Gaat wel lekker met de SO's of niet?

Dorus

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-07 09:55

annepanne schreef:
Hoe ging je springen met Princess uiteindelijk?

Ik vond het echt super gaan, zeker als je bedenkt dat ik bijna een jaar geen parcours meer heb gesprongen omdat het voor ze zomer gigantisch mis is gegaan met de springlessen (werd door overmatig weigeren nogal bang voor de afzet waardoor het weigeren alleen erger werd en ik er minimaal drie keer in een les vanaf dook). Ik deed ook eigenlijk alleen maar mee omdat ik weer eens wilde springen en niet voor de winst. Vond het dus ook helemaal niet erg dat ik tegen een paar sterkt tegenstanders lootte, wist ik tenminsten zeker dat ik geen finale hoefde te rijden. Hoewel mijn hart in mijn keel zat voordat ik erop ging zitten, heb ik tijdens het parcoursje geen moment schrik gehad voor de sprong. Was ook wel blij dat ondanks het race tempo ik nog regelmatig terug in draf viel, dan kwam ik toch iets relaxter over de hindernis.

Fleury

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-06-07 11:04

Annetje schreef:
Fleur wat leuk om weer foto's te zien van jou! Grappig dat je weer hetzelfde friesje had geloot als vorige keer. Ook nu vind ik het weer een leuk beestje om te zien. Zit er ook netjes uit op dat paardje.
Paard erna ziet er wel heel erg vaag uit. Loopt hij ook zo in de manegelessen? Lijkt me niet echt fijn om te rijden als zijn hoofd bijna het plafond raakt en hij steeds wegspurt namelijk...
Laatste paardje vind ik echt mooi om te zien en op het vliegen met lichtrijden na, vind ik je daar ook wel netjes zitten.
Knap van je dat je weer zo hoog geeindigd bent. OK dan! Gaat wel lekker met de SO's of niet?

Hey Anne! Deze wedstrijd werd georganiseerd door de Solleysel en dat is de studentenrijvereniging voor studenten diergeneeskunde. Ze hebben daar hun eigen paarden staan die ze voor onderwijs gebruiken en zelf rijden. Er zijn wel lessen maar elk paard heeft ook een bijrijder volgens mij. Het zijn iig geen standaard manegepaarden. Maar ik had gevraagd nog voordat ik erop ging of hij een beetje nageeflijk kon lopen en dat zou hij wel moeten kunnen maar wel alleen bij echt goede ruiters Tong uitsteken
Het ging nu inderdaad wel fijn met het rijden op SO's maar de laatste keer dat ik een finale had gereden was toch alweer ruim 2 jaar geleden ook bij de Solleysel Knipoog Ondertussen was dit mijn 11e Bb wedstrijd alweer en mijn 9e wedstrijd ben ik 4e geworden (dus halve finale) en nu dus 1e Lachen Maar ook 9 keer niet door Tong uitsteken Vorige keer was ik nog 1 na laatste geworden Clown