traningsstal goed of niet volgens jou?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Miss_DJS

traningsstal goed of niet volgens jou?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-06-07 18:23

Zou jij je paard/pony naar een trainingsstal sturen ja of nee?
En natuurlijk waarom.

Anoniem

Re: traningsstal goed of niet volgens jou?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-07 15:42

Ja, waarom niet? Als je zelf iets om wat voor reden dan ook niet kunt, waarom zou je het dan niet aan een professional overlaten?

Alicia2u

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-07 15:45

Het ligt eraan. Ik heb paarden naar trainingsstallen zien gaan en die kwamen helemaal 'dood' terug. Er zat geen greintje nieuwsgierigheid en levendigheid meer in. Dat zou ik dus nooit willen.
Als je de mensen en hun manier van met paarden omgaan goed kent en het daar mee eens bent, dan is het geen probleem. Maar ik persoonlijk zou voldoende informatie moeten hebben en zelf betrokken willen blijven.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-07 15:48

zonder problemen
maar niet naar elke stal die toevallig in de buurt zit Lachen

djuno

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-07 15:50

ben van mening dat als je zelf tekort schiet, jij je paard best naar een trainingsstal kunt brengen MITS je ook aan jezelf werkt.
Zie dagelijks paarden in training...dat gaat dan op een gegeven moment super met het dier....de eigenaar komt langs...rijdt een half uur en paard is bijna weer terug bij af.

Dus niet alleen het paard moet trainen/leren/afleren...maar ook de ruiter/eigenaar!!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-07 15:52

Alicia2u schreef:
Ik heb paarden naar trainingsstallen zien gaan en die kwamen helemaal 'dood' terug. Er zat geen greintje nieuwsgierigheid en levendigheid meer in. Dat zou ik dus nooit willen.

Hadden die eigenaren dan wel voldoende voorwerk verricht in het oriënteren op welke trainingsstal bij ze paste dan?

Ik sluit niet uit dat het paard dat wij binnenkort aankopen eerst een tijdje in training gaat, maar ik ben wel verrekte kritisch in wáár hij dan heen gaat. Dat is absoluut niet het eerste 't beste adresje. En zeker óók niet bij de meest succesvolle ruiter ofzo (waar er vervolgens dus stagiairs op je paard gezet worden maar je wel de volle mep mag aftikken).

Overigens is het zeker van belang om zelf dan ook te lessen bij degene die je paard traint, zodat je aangeloten blijft op het dier en zijn ontwikkeling!

Gelbrich

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-07 15:58

Mijn paard gaat niet naar een trainingsstal ik heb iemand die mijn paard rijd (ze rijd zelf Z2). Ik ben er zelf altijd bij omdat ik daar ook weer van leer. Ik heb nu ook les van haar op haar paard en volgende maand pakken we mijn paard weer op. Dan ga ik eindelijk na bijna 2 jaar op mijn eigen paard rijden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-07 12:20

Naar een goede stal wel Lachen En als er véél ervaring is enz. en een goede omgeving.

superwoman

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-07 12:26

Niet alle trainingsstallen zijn hetzelfde hé!

Nu heb ik mijn eerste groene paard wel weggebracht en super ingereden terug gekregen.

bokjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-07 12:27

Even een vraagje wij zijn net een trainingsstal begonnen wat voornamelijk bestaat uit het zadelmak maken en iets verder doorijden van de paarden. En het op concoursen uitbrengen van springpaarden.

Er wordt hier boven gezegd ik zou wel kijken of er genoeg ervaring is. Hoe zouden wij dan ooit klanten moeten krijgen.

Nu hadden wij al wel veel ervaring doordat we voorheen bij verschillende bazen vele zadelmak gemaakt hebben maar toch hoe zou iemand anders dit dan kunnen beginnen als je jong bent?

Ben overigens erg blij met de vele reacties dat ze zeker hun paard weg zouden brengen Knipoog Knipoog Knipoog Knipoog

superwoman

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-07 12:41

Door te vertellen in advertenties hoe jullie werkwijze is.
mond op miond reclame
en prijs. Veel mensen kijken volgens mij toch naar de prijs en daarna zul je duurder kunnen worden. Wanneer je meerdere tevreden klanten hebt gemaakt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-07 13:01

bokjes schreef:
Er wordt hier boven gezegd ik zou wel kijken of er genoeg ervaring is. Hoe zouden wij dan ooit klanten moeten krijgen

Nu hadden wij al wel veel ervaring doordat we voorheen bij verschillende bazen vele zadelmak gemaakt hebben maar toch hoe zou iemand anders dit dan kunnen beginnen als je jong bent?

Als je al bij anderen gewerkt hebt, dan heb je toch referenten? Het gaat niet om een bedrijfsnaam, het gaat om degene die in het zadel gaat zitten.
Alleen gaan voor een grote naam is imo behoorlijk kortzichtig; dan zijn het gegarandeerd de Deurnestagiaires (ALS je al mazzel hebt) die op je paard gezet worden...

bokjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-07 10:32

Ach wij hebben ook absoluut niets te klagen hoor! Maar was nieuwschierig hoe jullie mening hier over is!

Ashley5760

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-07 08:04

met wat als doel? je kunt je paard toch zeker zelf wel rijden. wij zelf trainen ook paarden voor andere mensen maar dat is vaak voor de verkoop. en ja dat vind ik een goede zaak. want bij ons komen mensen van heel de wereld over de vloer die misschien wel een super bod doen op jou paard. terwijl als datzelfde paard ergens achteraf in een weidje staat en niet kan showen wat het kan je soms de helft er nog niet voor kan krijgen