wanneer weer beginnen met rijden?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

sweetie86

wanneer weer beginnen met rijden?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-06-07 18:18

Mijn paard is zondag bevallen van een super lief hengstje, nou is mijn vraag wanneer zouden jullie weer beginnen met rijden? de een zegt naar 2 weken en de ander na 6. Ik wil sowieso eerst beginnen met longeren maar wanneer kan ik het beste beginnen?

__Karlijn__

Re: wanneer weer beginnen met rijden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-07 18:48

ik ben na 2 weken beginnen mt stappen en een weekje later met draf

kips

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-07 22:32

op mijn oude stage deed ik het na 2 weken en dan rustig weer oppakken.... iemand die ik ken die ging gelijk na een week alweer volop rijden maja die merrie had geen conditie enz en die viel er dus dood bij neer :S hoe dom kan je zijn !!

Lady_in_red

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-07 18:17

Je paard geeft het vanzelf aan of zij er klaar voor is, maar naar mijn mening, zou ik gewoon lekker even wachten, laat moeders even lekker genieten van kindlief en pak het dan na een paar weekjes weer rustig op, een moeder van een kind gaat toch ook niet na 2 weken weer werken? om even een soort gelijke vergelijking te maken..

Lady_in_red

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-07 18:42

wat had je zelf in gedachten dan? na hoeveel tijd?

Lot1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-07 18:45

Ik zou na twee weken gewoon lekker gaan stappen dan kan het veulen misschien melopen en dan komt moeders toch even in beweging. Wel goed in de gaten houden hoe de merrie loopt en hoe ze het vindt.

sweetie86

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-06-07 22:58

Nou ik dacht zelf om naar 4 weken te beginnen met longeren, en dan als dit goed gaat naar 1 weekje te beginnen met rijden.
We lopen al wel 2x in de week aan de hand met de merrie en het veulen. Maar weet niet of dit nou echt goed is.

xJurdyWonanx

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-07 23:01

Bij mij op de manege is een tijd geleden ook een veulen geboren. De merrie was een manege paard en heeft tot 2 dagn voor de bevalling nog soms in de lesjes gelopen. Daarna na een week of 1/2 is ze weer de les in gegaan. Ze doet het er goed op en volgens mij wordt het altijd zo gedaan bij ons.

Ashley5760

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-07 07:57

als alles goed is met het veulen na 1 dag al. het dan ga ik er op zitten en gewoon wat door het bos stappen en zo langzaam opbouwen.