Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
.
. Liever een tijdje een wat scherper bit gebruiken en daardoor zachter met de hand in kunnen werken, dan een bit gebruiken waarop het paard totaal niet reageerd en ik hem voortdurend in z´n mond zit te hangen
.
.
onder mijn kont, mijn vriend moest heel hard lachen toen hij ons zo aan zag komen draven op het bospad waar hij stond te wachten
. Met dat andere hoofdstel wordt hij ook erg blij (het is gewoon een blij en verder erg goed opgevoed paard waar je overal mee kunt komen), maar hij blijft met weinig mondcontact toch lekker onder je.
). 
Nu goed, dat ben ik ook
Maar ik heb wel verantwoordelijkheid voor een groep op dat moment en dat doet gewoon de das om 
Heb zijn bit meegenomen (trensje), zodat ik in ieder geval de juiste maat heb...
.
.
...
Halverwege naar de poetsplaats, wilde hij niet meer verder, maar toch zo ver gekregen... Lekker gepoetst en daarna opgezadeld. Met zadelen wil hij nooit stil blijven staan, dan loopt hij altijd heen en weer. Zelfde met opstijgen. Kreeg net genoeg tijd om op te stappen
Maar hij was dan ook moe