Eerst nog wat gespannen:

Maar het beterde al snel:

Hou er rekening mee dat ze het nog niet 100% gewoon is en dat het een bloedhete dag was, waardoor ze best wat vermoeid was.
Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

)

.girlchat11 schreef:Ziet er lekker ondspanne uit. Is het alleen niet handiger om de volgende keer en bondje ofzo om die lijne heen te doen bij de schoft en achter en tussen de benen. Het lijkt me nogal schuuren namenlijk
mesastamp schreef:ik ken hem wel maar vind het maar niks ik heb zelf een heel naar ongeluk gehad met mijn paard op deze manier hij raakte compleet in paniek vande teugel tussen zijn been en ben zelf 2x in mijn gezicht graakt door zijn hoef met als vervolg dat ik niks meer met hem durfde en hij niet meer met mij en helaas heb ik hemverkocht. heel triest eigenlijk... dus voor mij dit niet maar geloof best dat et werkt voor vele
. Ezter schreef:Het lijkt me eerlijk gezegd ontzettend vervelend voor het paard...als ze nu het het hoofd omhoog gaat, als is het maar omdat er een paard/auto/iets anders langskomt dan trekt die slof toch achter de voorbenen? Lijkt me echt niet fijn...
Waarom doe het zo? Dus in plaats van een longeersingeltje met een touwtje, waarbij het hoofd in eenzelfde positie wordt gevraagd volgens mij, alleen dan komt de druk op de singel en niet rechtstreeks op de huid...ben erg benieuwd!
). nadina schreef:Tip: Als je op deze manier longeert kun je het touwtje het beste door laten lopen achter de oren langs, dan kan hij helemaal nergens vastpakken. Je zet het touwtje dan namelijk nergens vast.
. Dus daar is nog enige oefening onder begeleiding voor vereist alvorens ik dit alleen begin te doen. Elke86 schreef:nadina schreef:Tip: Als je op deze manier longeert kun je het touwtje het beste door laten lopen achter de oren langs, dan kan hij helemaal nergens vastpakken. Je zet het touwtje dan namelijk nergens vast.
Kan je dit even nader toelichten? Ik zie het plaatje niet helemaal voor me
Tarah5 schreef:Ik vind dit er heel ongeforceerd uitzien. Mijn paard gaat in mijn vakantie met mijn papa naar de osteopaat, ik denk dat het daarna heel geen kwaad kan om haar daarna zo af en toe om de dag of 2 x in de week los te maken. D.m.v. deze manier van longeren. Wat heeft het nut tijdens het rijden dan als je daarvoor heb gelongeerd op deze manier.
Inderdaad vind ik longeren met dubbele lijn ook heel fijn, alleen gaat mijn paard zich daar enorm van opkroppen, en ik zou njiet weten hoe ik dat zo snel opgelost moet krijgen
nadina schreef:Zo bedoel ik het inderdaad. Als je een stuk touw hebt dan doe je dat achter de oren, dan door de bitringen, tussen de voorbenen door en over de rug heen. Als ze dan vasthouden draait het touwtje mee en kunnen ze zich dus niet vastzetten. Deze manier is inderdaad heel goed om je paard over de rug te laten lopen.