paard met wagen blijft die eng vinden

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Emaartje

paard met wagen blijft die eng vinden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-06-07 23:14

Mijn paard is op buitenrit super makkelijk, voor de rest loopt hij overal langs, en ga graag met hem alleen op pad, en we genieten er allebei erg van,Maar een ding waar die dus echt van in de stress schiet, en niet voorbij durft te gaan. is een paard met wagen, als we die tegen komen dat begint die te stuiteren, en raakt helemaal in paniek, Het komt waarschijnlijk denk ik door dat de wagen vaak geluid maakt,Ik praat dan tegen hem, en probeer hem rustig te krijgen, en laat hem er rustig voorbij stappen, of ga eraf en stap daarna weer gelijk erop. Wie herkent dit en vind jouw paard dit ook eng?
Wat zou het zijn...als die zo reageerd!! gr emaartje

spretje

Re: paard met wagen blijft die eng vinden

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-07 09:35

Misschien is er vroeger iets gebeurd waardoor hij zo in paniek schiet. Ik merk trouwens ook vaak dat die koetsen en sjezen gewoon full speed door draven als ze je passeren. Mijn paard wordt daar ook niet vrolijk van, terwijl als ze even inhouden en gewoon in stap aankomen , vindt mijn paard het een stuk minder eng. Ik heb bij mijn paard soms ook wel het idee dat hij eigenlijk het liefst er achter aan mee zou willen, dus dat het meer van "Oh wat leuk, laten we een feestje bouwen"is.

Tommy_hvj

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-07 09:38

mijn paard vind dat ook echt heel eng.. maar die blijft wel normaal doen.. het duurt even voordat ik hem ervoorbij krijg maar gaat niet eng doen ofso.. in het begin kreeg ik hem er echt niet langs en toen stapte ik ook elke keer af.. op een gegeven moment durfde die er ook langs als ik er nog opzat..

Sonjaja

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-07 09:41

Is er geen mogelijkheid in je buurt om een soort van schriktraining te doen met een kar?
Eerst er langs lopen als de kar stil staat dan langs een een aangespannen combiantie gaan die stil staat en langzaam proberen samen met de kar op te lopen ( gelijk starten met weg stappen ). Wellicht kun je eens een span aanspreken als je die onderweg tegenkomt en vragen of ze je er mee willen helpen om je paard er aan te laten wennen ? Succes!

sultannetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-07 09:43

Mijn paard vindt bijna niets eng. Alleen hele grote trekkers vindt hij niet echt leuk.

Emaartje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-06-07 10:47

spretje schreef:
Misschien is er vroeger iets gebeurd waardoor hij zo in paniek schiet. Ik merk trouwens ook vaak dat die koetsen en sjezen gewoon full speed door draven als ze je passeren. Mijn paard wordt daar ook niet vrolijk van, terwijl als ze even inhouden en gewoon in stap aankomen , vindt mijn paard het een stuk minder eng. Ik heb bij mijn paard soms ook wel het idee dat hij eigenlijk het liefst er achter aan mee zou willen, dus dat het meer van "Oh wat leuk, laten we een feestje bouwen"is.

dat laatste wat jij omschrijft dat wil mijn paard juist ook weer er liefst er achteraan en dan bokkend een feestje houden Haha!

misssixty

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-07 14:11

Mijn 4jarige merrie vind buiten ook niets eng, behalve paard en wagen. Vind het zelf heel raar want ik zou banger zijn voor grote auto's en tracktoren dan voor een paard en een kar Haha!
Maar ik probeer haar dan gerust te stellen, en haar er toch langs te drijven, eventueel in draf..