Afgeschreven paard na overloos trainen. Maroush @ work

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

oosterhoff

Afgeschreven paard na overloos trainen. Maroush @ work

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-06-07 18:29

Vandaag wezen trainen en mijn vader heeft vat foto's gemaakt.

Hoewel de lijn kuit heup elleboog schouder vaak wel redelijk correct is weet ik dat ik teveel achterover zit dat komt omdat ik het zo af en toe niet kan uitzitten.
Op de foto's waar ik mijn beugels wel aan heb is mijn been niet lang genoeg, de beugels zitten op sping maat omdat ik tussendoor een lijntje inuitjes aan het springen was.
Ook moet ik rechter in mijn rug blijven en meer vooruit kijken. (Borst naar voren)

Netjes actief
Afbeelding

Inzet schoudervoor
Afbeelding

Schouderbinnenwaarts
Afbeelding

Terugrijden na strekken
Afbeelding

Verzamelen
Afbeelding

traverse (teveel spanning
Afbeelding

Verzameling
Afbeelding

En wat stills van het filmpje

Schoudervoor
Afbeelding

En het strekken. Je kan zien dat ik het niet kan uitzitten. Maar ik ben al heeeel erg blij dat ze het zo goed doet. een half jaar geleden kon ze dit echt niet. En dat voor een paard dat door de cliniek al volledig is afgeschreven voor de sport.
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Nou kom maar op met het commentaar.
Cap is eigen keus! hahahahaha

madelief90

Re: Afgeschreven paard na overloos trainen. Maroush @ work

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-07 18:30

Goed hoor dat ze dat nu allemaal al kan. Suc6 verder met je paardje

Horses__xD

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-07 18:34

Ziet er leuk uit Haha! je leunt idd echt veel te erg naar achteren (zoals je zelf al zegt),

Jibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-07 18:40

Misschien beter voor je houding om eerst gewoon te gaan lichtrijden ipv doorzitten, zeker met strekken, omdat je al aangeeft dat je het niet kunt uitzitten! Knipoog

Verder ziet t er echt leuk uit! Leuke combi!

amandaimage

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-07 18:42

ziet er goed uit maar in de middendraf zie je wel dat je (vind ik) te veel naar achteren gaat zitten;)

oosterhoff

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-06-07 19:30

Jibbel schreef:
Misschien beter voor je houding om eerst gewoon te gaan lichtrijden ipv doorzitten, zeker met strekken, omdat je al aangeeft dat je het niet kunt uitzitten! Knipoog

Verder ziet t er echt leuk uit! Leuke combi!

Tja ik kan haar dus het beste op mijn zit rijden. Zowel voorwaarts als terug. En omdat ze nogal aan het vlierefluiten was heb ik haar even van achter aan het werk gezet door mijn beugels uit te doen (IVM springmaat 3 gaten korter dan dressuur). Dan krijg je helaas dit effect. Wat mij overigens wel opvalt is dat ze vrolijk blijft kijken waardoor ik niet het idee heb dat ik achter de beweging aan kom oid. Ik denk dat het al een heel ander beeld zal geven als ik mijn hoofd beter zou dragen.

oosterhoff

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-06-07 12:14

Ojaa hier nog wat foto's ter vergelijk. Kunnen jullie het verschil zien:

Afbeelding

Afbeelding

marijkedam

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-07 19:43

Inderdaad, je zit erg ver naar achteren op de bovenste foto's.
Ik vind eigenlijk de foto's hierboven vriendelijker en mooier uitzien als de eerste foto's.

m1992

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-07 19:45

Ik vind die 2 hier boven ook mooier als die helemaal bovenaan.. Daar zat je netjes vind ik, nu ben je wat te ver naar achter gaan zitten, denk daaraan Knipoog Mooi paardje heb je Ja

oosterhoff

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-06-07 21:43

Dank voor de reacties. De foto's van de middendraf zijn uit een stukje film gehald. die zijn dus van een diagonaal. Verder moet je wel weten dat ik niet aan de teugels hang. Het is jammer dat ik hetn iet voor elkaar krijg het filmpje te plaatsen anders kun je zien hoe rusig ze in het orenspel zit en in de aanleuning.
Dat wil niet zeggen dat ik mij niet enigszins schaam voor mijn achteroverhouding.

garny95

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-07 21:57

wat mij opvalt is een onrustige staart, spanning in het lijf bij ruiter en paard en ook zie ik dat het niet vanzelf gaat bij alle twee.
Ik lees ook dat dit paard al volledig is afgeschreven voor de sport, leg de lat niet te hoog voor jullie beide, dan heb je samen volgens mij het meeste plezier. Succes met je paard verder.

oosterhoff

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-06-07 22:03

wat betreft het afgeschreven zijn voor de sport en het te hoog leggen van de lat. dat is absoluut niet het probleem op dit moment. Ze heeft daadwerkelijk nergens last van gelukkig. Dat zwiepen van die staart vind ik overigens ng wel meevallen. een keer in de traverse en een keer bij wat verzameling. Wat betreft de spanning en dat het nog niet vanzelf gaat. daar heb je gelijk in. Das ook wat ik aangeef.
Misschien dit weekend foto's of fiml van wedstrijd. Kijken of daar wellicht wat betere foto's uit voortkomen

shadow27

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-07 22:06

Ziet er goed uit blijf lekker aan je houding werken en dan komt het helemaal goed. Geniet ervan.

_Antikana_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-07 22:50

Nou... Eerst en vooral vind ik het een heel mooi paardje...
Ik vind persoonlijk ook dat de laatste foto's er heel wat aangenamer uitzien dan de foto's waarmee je dit topic gestart hebt... Maarja, ik ben echt geen dressuurruiter en heb zeker ook niet de perfecte manier van zitten en rijden... Dus als jij vind dat je paardje nu lekker loopt, moet je haar vooral zo blijven rijden...
GRTZ