Froukje (Fries) @ Balkjeswork

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Nicky15

Froukje (Fries) @ Balkjeswork

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-06-07 09:47

Hallo,

Ik mag met mijn verzorgpaard niet meer springen.
Vooral om haar benen, ze heeft een typisch friezen kwaaltje.
Ik weet niet precies wat het is , maar in iedergeval iets aan de voorhand .
Ze mag dus niet meer teveel op de voorhand terecht komen .
Gelukkig mogen de balkjes nog wel!
Ook superleuk , ze vind het zelf ook geweldig , vooral uit galop Haha!
Alleen ze springt , net als over sprongetjes er met een super jump over!
Hier foto , superjump over 2 balkjes:P

Ik trek mijn hakken wel een beetje op , ik had niet verwacht dat ze zo'n vroege afzet zou hebben:P

1 Afbeelding

Vork wat vinden jullie trouwens van mijn (nieuwe?) dekje?

Oepsie ,, mijn handen Tong uitsteken

2 Afbeelding

3

FF zwaaiien
Afbeelding

Heb nog niet meer foto's .

RicardoOpa

Re: Froukje @ Balkjeswork

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-07 09:51

Nou, vind het wel slecht, want bij blakjes hoort ze erover heen te stappen om bewuster te worden van haar lichaam. En nu springt ze er toch overheen, kan jij niks aan doen, maar als je dat weet... Dan lijkt het me niet handig om te gaan doen, want zo komt ze alsnog hard op haar voorhand terecht!

Verder, zit haar dekje veelste ver naar voren op foto 2.

Foto 3 vind ik wel erg leuk Lachen

Nibbit

Re: Froukje (Fries) @ Balkjeswork

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-07 09:53

Jeetje heeft ze nog zo`n dikke vacht?
Dekje is een lekkere knal kleur Clown

Wbt de balkjes ben ik het eens met RicardoOpa, dit is eigenlijk ook springen..

levine

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-07 09:57

ik sluit me bij ricardoOpa en Nibbit aan. ik denk dat ze haar been nu nog belast ( en ik denk dat jij natuurlijk ook het beste wilt voor je lieve verzorg paardje!! Haha!) en het denkje ligt inderdaad veeel te ver naar voren, achter "mis" je als het ware een heel stuk van je dekje. leuke pony wel

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-07 10:00

Ja. Dat vind ik ook, op deze manier wordt de voorhand toch belast. Kijk daar mee uit! Straks kun je er helemaal niet meer op rijden! Hihi en ik zat ook al naar die vacht te kijken, wat een lange haren zeg!! Lachen
Ik vind het denkje leuk staan, maar is ie nou een beetje klein of ligt dat aan mij? Als je naar het lusje voor het zadel kijkt dan lijkt hij niet te ver naar voren te liggen, maar achter het zadel lijkt hij net iets te kort. Kan aan mij liggen hoor Knipoog
Ze is trouwens niet zo groot, of ligt dat aan mij? Lachen

KozieZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-07 10:04

Kan me niet voorstellen dat dit de bedoeling is, als ze niet zo op haar voorhand mag landen.

Bij balkjes hoor je ook geen 2 balken tegen elkaar te leggen...

Als je het zadeldekje iets minder strak vast maakt, dan past het er denk ik wel onder.

_Merato_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-07 12:38

Ik vraag me af wat dat typische friezenkwaaltje is? Ik weet alleen dat sommige Friezen sneller knieproblemen hebben.
Ik zou never nooit niet met mijn Fries galloperend over de balkjes gaan, als ik zou weten dat het paard geen gewicht op zijn voorhand mag dragen.
Probeer eerst rustig in stap, dan pas mss dravend, als alles goedgaat maar alles met rust en geduld. Als het dier de neiging blijft houden om eroverheen te springen, dan zou ik gewoon stoppen met de balkjes. Gezondheid gaat voor alles toch?
Verder vind ik hem giga in zijn wintervacht zitten, hoe kan dat? Zijn dit wat oudere foto's ofzo? Ik kan me voorstellen dat ze haar warmte slecht kwijt kan. Misschien is scheren een optie?
Verder een leuke Fries, veel succes nog!
Groetjes van Yetse

racheeel_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-07 12:52

Leuk paardje!!

Chaos

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-07 12:55

Ja, maar de balkjes liggen toch ook tegen mekaar aan, dan is het hele idee van balkjes LOPEN ook al weg. Maargoed, je lijkt me fout bezig te zijn als het paard niet mag springen, en je dit toch doet. En zit ie nog zo dik in de vacht? Bloos! Jeetje. Verder lijkt het me wel een leuk dier! Haha!

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-07 12:59

Op deze manier belast je alsnog de voorhand. Zoals Yetse het zegt lijkt me zelf ook het beste.
En idd je Fries heeft een beste vacht voor deze tijd Nagelbijten / Gniffelen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-07 15:58

Leuke Fries, hoe groot is ze Lachen ?
Idd opvallend wat een lange/dikke vacht ze nog heeft.

Voor de rest sluit ik me bij bovenstaande reacties aan;
dit is geen balkjes lopen, maar springen. En zo te zien
ook belastend voor de voorhand, wat dus blijkbaar niet de
bedoeling is.

Nienke86

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-07 16:22

Leuke fries, maar ben het wel met veel hier eens.
Dikke vacht, hoe kan dat??
En als ze nog wel baljes mag lopen, zou ik ze verder uitlekaar leggen en er overheen draven.
EN als ze wil galoperen goed inhouden ofzo:)
Veel plezier nog met deze leuke fries

Breghje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-07 16:33

Totaal eens met de bovenstaande meningen. Op de eerste foto ligt het dekje nog redelijk onder het zadel, op de tweede foto is het duidelijk te kort. Misschien ligt het zadel niet helemaal lekker of is het dekje niet de juiste maat. Ook de balkjes liggen niet goed, als je erover moet stappen zijn daar bepaalde breedtes voor. En wat is idd precies "het Friezenkwaaltje"? Peesjes, knietjes??

Ook vind ik het persoonlijk heel vreemd dat je aangeeft met je verzorgpaard (het paard van een ander dus) niet meer te mogen springen en dan een foto plaatst van..jawel, een springend paard... Ook ik ga ervanuit dat je het beste voor hebt met je verzorgpaardje, dus dan ook écht stoppen met springen anders help je onbewust je paadje kreupel en heb je er zelf ook geen lol meer aan. En... heel belangrijk voor mijzelf, aangezien ik zelf een paard heb.. het vertrouwen van de eigenaar in jou als bijrijder.... Als zij aangeven dat dit niet meer mag, en je blijft het doen....

Verder nog heel veel en heel lang plezier met je verzorg Friesje, het is een heel leuk paardje.

Nicky15

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-06-07 20:15

Ik ging in galop eroverheen.
En toevallig toen de foto werd gemaakt maakte ze zo'n hoge sprong

wat willen jullie dat ik er dan nog aan doe?

Ik kan toch niet terug draaien dat ze net op dat moment zo'n sprong maakt.
Ze vond het heel leuk toen ,, dus ze sprong wat hoger ,, als ze er dan pijn aan heeft .. zou ze het toch ook niet doen.

Ik bedoelde met springen .. bijv. het 2e gaat waar ze met een meter overheen gaat .
dat mag niet meer.

Ik kan er wel even snel bij gaan zetten ,, Geen banketstaaf reacties ,Houd het netjes.

Dess

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-07 20:16

Hoi Nicky.
Idd, wat een stomme reacties, ze kennen Froukje nieteens en ze weten niet datFroukje zo van springen houd.

Trek je er maar niks van aan hoor, ze denken gewoon dat ze alles weten.

Xx Eline

Rachel_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-07 20:17

leuk dekje alleen het lijkt mij wel wat te klein Bloos

MyHorseGirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-07 20:19

Mooi paard hoor dat wel, maar ik sluit me wel bij RicardoOpa aan, want je paard springt, en dus is het geen balkjes lopen. Je zegt zelf wel dat ze er in galop overheen ging, maar toch, blijft het risicovol met de voorhand, dus let daarop!

het sjabrak is te klein volgens mij, maar daar bemoei ik me niet mee Bloos
Laatst bijgewerkt door MyHorseGirl op 03-06-07 20:20, in het totaal 1 keer bewerkt

Dess

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-07 20:19

Sorry dat ik voor jou praat Nicky maar reedj93 in het echt is hij niet te klein hoor, ik rij heel vaak met Nicky&Froukje en dan ligt hij wel goed, dat ligt wsl gewoon aan de foto Tong uitsteken

KletsKoekje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-07 20:24

Dess schreef:
Hoi Nicky.
Idd, wat een stomme reacties, ze kennen Froukje nieteens en ze weten niet datFroukje zo van springen houd.

Xx Eline

Om nou zo te reageren vind ik ook wel erg overdreven. Zo val je meteen ook de mensen aan die wel een voor haar leuke reactie achterlaten!! En als mensen het ergens niet mee eens zijn en de rede ervan opgeven betekend niet dat ze gelijk vinden dat ze alles beter weten enzo!
Misschien had ze het gewoon wat duidelijk moeten vertellen.

Vind het een leuk paardje maar ben het wel eens met de meeste bovenstaande reacties.

Dess

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-07 20:27

SweetMellie schreef:
Dess schreef:
Hoi Nicky.

Xx Eline

Om nou zo te reageren vind ik ook wel erg overdreven. Zo val je meteen ook de mensen aan die wel een voor haar leuke reactie achterlaten!! En als mensen het ergens niet mee eens zijn en de rede ervan opgeven betekend niet dat ze gelijk vinden dat ze alles beter weten enzo!
Misschien had ze het gewoon wat duidelijk moeten vertellen.

Vind het een leuk paardje maar ben het wel eens met de meeste bovenstaande reacties.

Ik kom gewoon voor mijn vriendin op, en niet iedereen hoeft hetzelfde te zeggen want nu weet ze het wel. En zij kent haar vzpony beter dan anderen. En ik bedoel het echt niet boos, maar ik vind het een beetje banketstaaf al die zelfde reacties, daar is dit topic wsl niet voor bedoelt.

Valeriej

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-07 20:32

Hoe groot is ze ? Want ze lijkt mij nogal klein..
In de vorige reacties spreek ik mij niet uit want je zal zoals je vriendin zei je vzpaard wel beter kennen als ons Lachen

KozieZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-07 20:39

Dit topic staat op een openbaar forum. Het hele doel van HAW is volgens mij laten zien wat je aan het doen bent en dan krijg je daar reacties op. Ziet het er allemaal keurig uit, dan krijg je alleen positieve reacties. Zet je zelf neer dat je niet mag springen en je springt toch (bij springen gaat het niet alleen om de hoogte, maar in dit geval vooral om het afzetten/landen) dan krijg je daar natuurlijk reacties op.

Volgens mij heeft iedereen hier op een nette manier tips gegeven en wat je daar dan vervolgens mee doet is aan jou.

De tip die je van bijna iedereen krijgt is dus eigenlijk balkjes uit elkaar leggen en er overheen stappen of draven. Dat maakt de kans op springen kleiner.

Breghje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-07 07:52

PriscaZ schreef:
Dit topic staat op een openbaar forum. Het hele doel van HAW is volgens mij laten zien wat je aan het doen bent en dan krijg je daar reacties op. Ziet het er allemaal keurig uit, dan krijg je alleen positieve reacties. Zet je zelf neer dat je niet mag springen en je springt toch (bij springen gaat het niet alleen om de hoogte, maar in dit geval vooral om het afzetten/landen) dan krijg je daar natuurlijk reacties op.

Volgens mij heeft iedereen hier op een nette manier tips gegeven en wat je daar dan vervolgens mee doet is aan jou.

De tip die je van bijna iedereen krijgt is dus eigenlijk balkjes uit elkaar leggen en er overheen stappen of draven. Dat maakt de kans op springen kleiner.

Niets meer aan toe te voegen. Ik heb het hele topic terug gelezen, en ik kan geen enkele puur negatieve reactie vinden, alleen opbouwende adviezen.

Chaos

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-07 15:53

Ook ik sluit me volledig bij Priscaz aan.

Chaos

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-07 15:54

De bak lijkt me ook redelijk zwaar trouwens, nog extra belastend, maar daar kun jij niks aan doen. Maar nogmaals balkjes draven doe je met balkjes waar een afstand tussen zit, niet met balkjes die tegen mekaar aanliggen.