Albert V. (Tsjerk328 x Roascke) @ Work (Fries!!)

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Sjuh

Albert V. (Tsjerk328 x Roascke) @ Work (Fries!!)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-06-07 09:22

Hallo allemaal!

Ik heb gisteren voor de 4e keer op Albert V. gereden en Ilona heeft even wat filmpjes en foto’s van mij gemaakt Lachen. Een uurtje of 2 monteren (is de eerste keer dat ik dat doe) heeft het volgende resultaat opgeleverd:

http://www.student.tue.nl/Q/s.j.v.velzen/filmpje.wmv (38 mb, mooie kwaliteit)

Voor de mensen met een trage internetverbinding heb ik ook nog een blokjes versie Knipoog
http://video.google.nl/videoplay?docid= ... 8557&hl=nl

Jullie mogen laten weten wat je er van vindt, maar wees een beetje lief voor mij Knipoog:
- Ik heb ruim 5,5 jaar geen paard gereden (ben sinds 3 maanden weer aan ’t rijden maar alleen buitenritten gemaakt)
- Ik heb dus 6 jaar geen dressuur gereden
- Albert is de afgelopen tijd erg weinig bereden
- Ik zat er voor de 4e keer op

Eigen commentaar:
- Ik hobbel af en toe teveel met doorzitten
- Ik moet meer vooruit kijken in plaats van naar dat mooie paardje onder mij
- Hij is behoorlijk sloom... (hij had al 5 dagen geen haver gehad omdat hij vandaag mee moet lopen met de schutterij en dan rustig moet zijn Tong uitsteken )

Kiki123

Re: Albert V. (Tsjerk328 x Roascke) @ Work (Fries!!)

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-07 10:11

Wat een mooie fries zeg Lachen ..
Het lijkt alleen of je steeds inknikt in je linkerheup. En daardoor een beetje scheef gaat zitten. En mischien iets meer de achterhand er nog bij. Voor de rest vind ik t er echt goed uit zien, vooral omdat je er pas voor de 4e keer erop zat. Je paardje glimt trouwens ook heel mooi, succes verder Knipoog

jessica_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-07 10:18

Ziet er goed uit Lachen
Hij zou iets activer mogen van achter, maar het is natuurlijk pas de 4e keer dat je erop zit.
Succes verder Haha!

eva_fiona

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-07 11:54

Hele mooie fries!
Maar wat krult hij zich toch op in de draf Scheve mond
Dat vind ik niet zo een mooi beeld.

MissBambi

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-07 12:11

Hij mag meer actiever, en probeer echt meer zijn neusje eruit te rijden! hij loopt nu veel te diep en opgekropt

Ook mag je je handen wat hoger houden en let op dat je ze niet vast zet! Knipoog

Faelivrin

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-07 12:25

Mee eens, neusje mag er veel meer uit. Vind het zo jammer dat friezen altijd zo worden gereden terwijl ze onder het zadel veel mooier uitkomen met het neusje er verder uit. Lachen Verder leuke fries. Ga je nu met hem verder trainen?

Sjuh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-06-07 15:16

Faelivrin schreef:
Vind het zo jammer dat friezen altijd zo worden gereden

Het was niet mijn doel om 'm "zo" te rijden dat hij met z'n neus achter de loodlijn loopt. Maar hij liep het eerste half uur sterren te kijken. En toen hij eindelijk naar beneden ging, ging hij met z'n neus te diep lopen. Maargoed ben van plan om 1 keer per week prive les te nemen dus ik denk dat 't wel goed komt Knipoog

nikita_love

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-07 15:20

erg jammer dat hij veel te diep loopt, maar het is een prachtbeest Haha!
denk verder aan je handen, niet vastzetten en geen piano spelen Knipoog
ook vind ik dat je een beetje een stoelzit hebt...hij mag ook zeker wel actiever Lachen
gewoon lekker oefenen en les nemen dan komt het helemaal goed! Haha! succes!

DL_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-07 15:26

Sjuh schreef:
Faelivrin schreef:
Vind het zo jammer dat friezen altijd zo worden gereden

Het was niet mijn doel om 'm "zo" te rijden dat hij met z'n neus achter de loodlijn loopt. Maar hij liep het eerste half uur sterren te kijken. En toen hij eindelijk naar beneden ging, ging hij met z'n neus te diep lopen. Maargoed ben van plan om 1 keer per week prive les te nemen dus ik denk dat 't wel goed komt Knipoog

Als hij sterrenkijkt, en je wil hem nageeflijk krijgen, zorg dan eerst dat er een goed basistempo is, vanuit dit tempo kun je niets! in ieder geval niet op een correcte manier. Vanuit een voorwaartse stuwing vanuit de achterhand kan je gaan werken. Hij loopt vreselijk op de voorhand, en zéker als je hem wat dieper rijdt moet je zorgen dat hij goed voorwaarts is, anders gaat hij met zn achterhand er onder uit lopen, ipv eronder. en dat gebeurt hier dus ook. Dus eerst voorwaarts, dan maar sterrenkijken, maar zo gymnasticeer en verbeter je niets! En dat gebrek aan voorwaartse is dus ook duidelijk de reden waarom hij zo achter de loodlijn kruipt. Oké zijn nek loopt in een boog, maar nageeflijk is hij zo niet hoor. Succes

edit; van achter naar voor rijden, niet van voor naar achter!

_Merato_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-07 15:32

Hoi!
Hou hem actief!! Dan zet hij zijn achterbenen er beter onder, probeer eens te draven met losse teugel, niet doorzitten, lichtrijden, hij zal dan langer worden in zijn hals en meer over de rug gaan lopen. Goed actief houden aan je been. Zoals hij nu loopt, loopt hij op de voorhand en dat schiet niet op.
Hij 'teut' nu een beetje in de draf, maak veel overgangen, onverwacht, dan kruipt hij ook niet achter de teugel. Ook voltes maken, niet continue rechtuit op de hoefslag maakt ook veel verschil. Rijd slangevoltes in verschillende tempo's, je zult zien dat hij beter gaat lopen! Longeer hem vaak met bijzet en rijd hem dan na, ideaal om aan te voelen hoe het paard verbetert! Ik denk zelf dat het zadel een beetje te klein voor je is, waardoor je nu een beetje 'klem' komt te zitten, met een groter zadel kun je beter 'meeglijden' met het ritme. Maar ik kan het mishebben, natuurlijk Bloos
Heel veel succes ermee! Enne...oefening baart kunst, hoor! Haha! Knipoog

Sjuh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-06-07 16:07

Yetse schreef:
Longeer hem vaak met bijzet en rijd hem dan na, ideaal om aan te voelen hoe het paard verbetert! Ik denk zelf dat het zadel een beetje te klein voor je is, waardoor je nu een beetje 'klem' komt te zitten, met een groter zadel kun je beter 'meeglijden' met het ritme. Maar ik kan het mishebben, natuurlijk Bloos

Longeren met de bijzet dat zei m'n instructrice gister ook dus dat gaat ook gebeuren Lachen
En het zadel is inderdaad wat klein. Ben op zoek naar een groter zadel Lachen

Tja de filmpjes zijn ook niet op het ideale moment gemaakt:
- paardje had 5 dagen geen haver gehad en was erg sloom
- paardje had sochtends al half uur gelopen (d'r moest iemand mee oefenen voor de schutterij van vandaag)
Vorige week toen ik les had was hij echt behoorlijk voorwaarts en liep hij ook veel lekkerder Lachen

_Merato_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-07 17:39

Dat hij 's ochtends al een half uurtje gelopen heeft, maakt niks uit, maar heeft alles te maken met zijn conditie, c.q. uithoudingsvermogen! Die moet dus flink verbeterd worden. Probeer de dubellonge, worden ze conditioneel goed en ook zeer mak van, zonder heet te worden.
Als ik mijn Fries haver zou geven, zou hij de hele dag op de achterbenen lopen!!! Haha!
Ik voer hem met tranen in de ogen: slechts een handje muesli zonder haver. Het moet niet zo zijn dat je hem haver moet geven om hem wakkerder te krijgen Clown
Hij moet gewoon lekker actief worden! Voorbij zijn die luie dagen!
Succes!
Groeten van Yetse

VivaLasDivas

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-07 18:24

Hallo..
Leuk dat je voortaan albert rijd. Ik heb hem een tijdje gereden, super lief paard met een zacht karakter..Veel succes met rijden.
En een dikke kus aan albert..
Groetjes van ChristelL

nobillity

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-07 18:26

Mooie fries, het gaat goed hoor netjes ook Knipoog

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-07 15:23

Anders kom ik even mijn ex-verzorgpaard tegen Ja

Ziet er goed uit, ben het alleen eens dat zijn neus er echt veel meer uit mag!
Lekker op lengte laten komen, en dat kan ie wel degelijk (kijk maar in mijn profiel Knipoog)!
Ben wel blij dat ie iemand heeft die er weer lekker mee aan de gang gaat Ja
Veel plezier ermee, hij is echt een super paard Ja!

Wie weet kom ik wel een keertje kijken!