Condor (v.Concorde) @ wedstrijd Veenhuizen

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Alytje

Condor (v.Concorde) @ wedstrijd Veenhuizen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-06-07 20:20

Vandaag had ik mijn 2e officiele wedstrijd. Ik ben er wel tevreden over. De 1e proef had ik 177 punten. Die proef ging wel redelijk. De 2e proef ging, euhm, iets minder met 161 punten Nagelbijten / Gniffelen
Condor was stout Duivel Ik weet waardoor het kwam, maar alles ging fout. Ik had de grootste moeite om mijn paard ook maar binnen de ring te houden. Laat staan hoe de rest van de proef ging.. Het was echt erg.. Zag er niet uit. Condor liep de hele proef met zijn kop in de lucht en hij kon er elk moment vandoor schieten, dus die punten waren wel heel erg terecht *LOL*

Gelukkig geeft de eerste proef hoop voor de winstpunt die ik zo graag wil halen, dus ik heb hoop dat dat binnenkort gaat lukken. Dan gaan we springen en dan zul je me niet meer in de dressuurring zien, das toch niks voor ons Knipoog

Angela & Hanneke bedankt voor het foto's maken!

Inrijden:
http://www.mijnalbum.nl/Foto=QCA7O88W

http://www.mijnalbum.nl/Foto=Q8KUDND6

http://www.mijnalbum.nl/Foto=HPXSZDHN

Proefjes:
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

http://pic80.picturetrail.com/VOL2104/9 ... 898704.jpg

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

En even ter verduidelijking hoe ontzettend slecht de 2e proef verder ging Clown Koe
Afbeelding

Nog 2 foto's van ons wedstrijddebuut in Hoogeveen van 27 april. Dit was B springen HC.
Afbeelding

Afbeelding

_Evelien

Re: Condor (v.Concorde) @ wedstrijd Veenhuizen

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-07 20:23

Ziet er leuk uit Lachen
Het lijkt alleen net of je op sommige foto`s zaagt.

Alytje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-06-07 20:26

Nou voor zover ik weet zaag ik niet Knipoog ik heb alleen de neiging om mijn teugels veel te lang te laten worden, vandaar dat het er soms wat apart uitziet met mijn handen Bloos

Ils_K

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-07 20:26

ziet er leuk uit hoor
jammer van je punten, volgende keer beter

ChrlOtte

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-07 20:28

Ziet er netjes uit! Alleen je hakken nog meer uitdrukken.
En, ik weet het niet, maar zit je nu zo ver naar achter in het zadel? Verder heel netjes hoor, dat winstpunt komt er wel! Knipoog

CM_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-07 20:30

wat een leuk paard,
dressuur wordt nog wat oefenen, maar denk dat je paard zich daar gewoon veel minder voor leent, ze heeft, net als de meeste andere nakomelingen van concorde, niet de ideale bouw voor dressuur.
springen daarentegen is wel voor jullie weggelegt !!!
super hoor !

je kunt ook niet overal goed in zijn he Knipoog

dressuuren zou ik lekker blijven doen, voor de basis en voor de lol en ervaring, en ik zou me daarnaast gaan concentreren op het springen, komt vast helemaal goed Knipoog

Alytje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-06-07 20:33

Ja klopt hakken uitdrukken en recht zitten. Komt ook doordat het een springzadel is, daar zit ik meteen al slordiger op, maar mijn houding is sowieso slecht Clown En mijn beugels moesten langer stond op mijn coupon.. Maar korte beugels zitten fijner met een springzadel.

BiancUgo

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-07 20:37

Je moet ook proberen je paard meer met je been door de bochten te rijden op veel foto's zie je dat hij door je binnen been heen valt. En betreft je teugels ik weet iet met wat voor teugels je rijdt maar ik heb springteugels met die tussen stopjes en probeer daar bij het derde stukje je handen te plaatsen en daar rustig te houden zo krijgt je paard ook meer verbinding met het bit want als de teugels bij jou iedere keer langer worden heb je ook geen contact meer met de mond.
Voor de rest leuk paardje en jullie zijn een leuke combi samen succes verder ermee.. Knipoog

Alytje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-06-07 20:41

Nou Crossmonster daar kan ik me helemaal in vinden Knipoog Ik kan er gewoon geen goede dressuurproef uitrijden. Mijn paard mist de motivatie en ik ook dus ja dat wordt dan al een hele opgave Tong uitsteken
Maar ik heb ook geen dressuurambities gelukkig. Dressuur gaat ook goed voor de lol en voor de basis blijft het natuurlijk heel berlangrijk. Maar mijn paard gaat pas lopen zodra er een hindernis in de bak staat Haha! ]

Bedankt voor de leuke reacties verder!

@BiancUgo, ik heb wel springteugels met stopjes. Maar toch worden die teugels onbewust steeds weer langer. Maar ik ga ermee aan de slag, bedankt voor de tip. En dat binnenbeen gaan we ook aan werken!

Amulet

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-07 21:23

Voordat dit topic over twee weken dichtzit........ Slapen

Mooooie foto's! Cool Condor was zich ook wel bewust dat hij op de foto kwam, te zien aan foto 4 van onderen Clown

WinBinChes

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-07 10:18

Ziet er leuk uit hoor! Vooral de springfoto's. Hopelijk is dat voor Wino en mij ook eens weggelegt...

Marijkeeee

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-07 10:46

Vind de begin foto's er best wel netjes uit zien Lachen
je zit soms wel wat scheef
op naar die ene wp Knipoog

Alytje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-06-07 20:41

WinBinChes, je hebt iig een dressuurtopper Knipoog

Amulet, ja vrolijk was ie ook wel in de 2e proef, met je kop in de lucht rondrennen is natuurlijk altijd leuk Clown

Marijke, als mijn paard de bocht niet omgaat doe ik het zelf wel Clown Ik zal er op letten. Ik hoop dat mijn dressuurzadel straks ietsje helpt voor mijn houding. Maar het blijft een aandachtspunt Knipoog

Elodie1

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-07 20:46

wat heeft condor een ontzettend onedeugend koppie dat was t eerste wat me opviel! sucses nog!

Alytje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-06-07 20:54

hihi hij kan ook heel ondeugend zijn Haha! (Soms is dat wat minder leuk voor mij, maar hij ziet er iig wel vrolijk uit zo Haha! )