Heb toch al veel meegemaakt haha maar dit is iets waarvan ik zelf niet weet wat nu de oplossing is.Nagoed, het gaat om een 3jarige pony, WelshB, 1.25. Pas ik gelukkig makkelijk op.

Pony is netjes gelongeerd en al, kent zadel/hoofdstel en er heeft een keer iemand opgezeten. Eigenaresse is op vakantie, gevraagd of ik Rico wil inrijden. Uiteraard met alle plezier. Alles goed en wel, pony op stal gezet (echt een heel grappig ding
) en haar zus staat op dezelfde stal, dus ik heb mooi een handje erbij zo. We kunnen goed met elkaar, dus dat is alleen maar leuk.Zondag er voorzichtig eens opgestapt en ging prima. Rico vond het allemaal best, heerlijk ontspannen, stond mooi stil. Nou, pasje lopen dan maar, Willemijn had m vast en ik rustig erop. Nu, hij was nog steeds rustig, maar het stappen was een beetje moeilijk.
Uiteindelijk nog een paar keer op en afgestapt, lekker beloond en dat vond ik wel genoeg voor de eerste keer.
Vandaag weer afgesproken. Even gelongeerd, weer erop. Wederom geen probleem.
Wat het probleem echter wel is, is dat er gewoon geen beweging in te krijgen is. Waar ie zondag nog wel korte stukjes meeliep, doet ie nu geen pas naar voor/achter/opzij. Als het aan hem ligt, gaat ie gewoon doodleuk op rust staan

Even kijken wat ik al geprobeerd heb:
- mee laten leiden aan de hand
- opzij wegdraaien
- zacht tikje met zweep
Zweepje vindt ie duidelijk niet interessant. Uit frustratie kwam er 1x een bokje uit, maar daarna stond ie doodleuk stil.
Eeeh... hoe los je dit nu weer op?

Volgens mij ben ik nog wat vergeten erbij te zetten, maar daar kom ik dan wel weer op.
).
), ik had ook een hele boze reactie verwacht of ik wel wijs was, maar ik heb er ontzettend goeie ervaringen mee, het paardje ziet de persoon naast zich als begeleider (vertrouwen), jij zit erop niets te doen, dat komt later wel.