aangezien Dakota een tijdje erg ziek is geweest ben ik bezig alles weer op te pakken. Ik ben begonnen met stukken stappen in het bos. En aangezien ze niet te veel mag eten op de wei is die in stukken opgedeeld. Nu is het zo opgedeeld zodat ik er niet kan rijden. Nu mag ik weer intensiever met haar gaan rijden. Dus ik dacht dan ga ik naar dat grote veld waar ik vroeger altijd heb gereden. Hier ben ik mee gestopt omdat ze daar iedere keer gemeen begon te bokken en dan vervolgens weg rende en ergens gras ging eten. Nu wou ik daar weer gaan rijden en ze begint heel raar te doen. Met hoeven stampen aan der martingaal trekken (wat ze nog nooit heeft gedaan). Het was echt akelig. Met stappen voelde ik al dat ze helemaal gespannen was en zou bokken enzo. Ik durfde dit niet aan en ben doorgereden naar het bos waar het gewoonweg perfect ging!
Maar nu wil ik toch weer erg graag op dat veld gaan rijden, zodat ik daar de dressuur weer wat kan oppakken. Maar hoe kan ik ervoor zorgen dat ik daar weer veilig kan gaan rijden?
En dan vraag nummer 2
.Dakota is al goed nageeflijk in stap en in draf ook al behoorlijke stukken. Maar de overgangen lukken niet goed. Bij de overgang van stap naar halt komt ze tegen het bit in. En bij de overgang stap draf etc. Hoe maak ik die overgangen netjes, zonder dat ze iedere keer terug omhoog komt?
Ik hoop dat jullie me kunnen helpen
?