Pony pakt vast op rechts.

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

xjessiex

Pony pakt vast op rechts.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-05-07 13:47

Ik merk dat het de laatste tijd erger wordt.
Als ik aan het rijden ben en ik vraag haar "aan de teugel" dmv binnenbeen en buitenteugel lichte druk gaat dit op de linkerhand goed maar zodra ik op de rechterhand ga rijden reageert ze totaal niet als ik links een ophouding geef en been alleen zodra ik rechts een ophouding geef komt ze rustig naar beneden...
Ik heb al geprobeerd mn rechterhand meer te ontspannen maar zodra ik dat doe gaat ze op zoek naar aanleuning op die hand en gaat ze scheef lopen..
Nu ben ik heel benieuwd of iemand mij tips kan geven om het voor elkaar te krijgen dat ze op allebei mn teugels evenveel druk durft en kan nemen...

spretje

Re: Pony pakt vast op rechts.

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-07 15:07

Misschien een mond probleem? Is de tandarts al geweest?

Alicia2u

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-07 15:23

Meer gewicht op je binnenzitbeenknobbel op de rechterhand. Dat je paard scheef gaat lopen is waarschijnlijk omdat je te weinig inkomt met je rechterbeen. Oefen eerst in stap: als het binnenvoorbeen naar je toekomt moet je inkomen met je binnenbeen, dat is namelijk het moment dat het binnenachterbeen wordt opgetild. Door op dat moment bij te drijven, activeer je het been waardoor het verder onder de massa komt en meer gewicht gaat dragen. Doe dit bij elke pas dit het paard zet, dus links, rechts, links, recht enz.
Het kan zijn dat je meer met je binnenbeen moet drijven op de rechterhand dan op de linkerhand. Dat is niet erg, maar iets wat je onder goede begeleiding moet trainen.

MyStar

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-07 15:24

Wat voor bit heb je?

astritos

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-07 21:14

Op de rechterhand goed met je rechterbeen naar je linkerteugel toerijden en proberen doormiddel van vragen met je rechterteugel en druk op links te houden dat ze nageeft op de rechterteugel, dus ontspant op rechts. Ik had hetzelfde probleem, heb veel op de grote volte geoefend en dan veel overgangen en tempowisselingen op de volte rijden MET behoudt van de juiste stelling en buiging. En wijken voor de kuit wil ook nog wel helpen, omdat ze dan scherper aan je been komt. Je kan dan ook de volte openen en sluiten bijvoorbeeld. En reageert je paard niet direct op je binnenbeen even een prikje met je spoor en reageert die dan nog niet even een tikje met de zweep direct achter je been. Hier heel concequent in zijn.
Succes!

DL_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-07 21:18

Een paard dat vast houd op een bepaalde teugel komt vaak voort uit een ruiter, die op deze teugel vast houd. Mijn tip; Zelf loslaten dus. De strakke teugel juist zo min mogelijk verbinding mee zien te krijgen, en de andere teugel goed verbinding op houden, probeer haar dmv contra- en overdreven binnenstelling na te laten geven op beide teugels. zodat ze aan beide kanten weer los laat. daarna kan je weer aan de gang met gelijke druk verdeling.

xjessiex

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-06-07 21:54

MyStar schreef:
Wat voor bit heb je?

Een enkel gebroken trensje..

Ik weet dat het aan mij ligt. maar zodra ik haar die ontspanning geef op mn rechterhand dan wil ze niet de druk op links nemen,
nu heb ik inmiddels les gehad en het ging stukken en stukken beter..
Bedankt voor de tips en ik ga er zeker wat mee doen.