contra galop?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

utopian

contra galop?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-05-07 21:44

Ik zou graag weten hoe je het beste contra galop aanleert.
Ik ben al begonnen met gebroken lijn rijden in galop en dat neemt hij goed op. Maar wat moet ik nu doen?

groetjes utopian

Wolffie

Re: contra galop?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-07 21:53

Misschien van hand veranderen in de goede galop en dan proberen steeds langer in de andere galop te blijven zitten. (Nadat je bent 'overgestoken' zeg maar.) Dit vervolgens belonen. (Dit is iig 'stap 2', verder kan ik je niet helpen Knipoog) Succes!

utopian

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-05-07 21:55

dat probeer ik maar hij kent ook al galopwissels en doet dit dan vanzelf

Wolffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-07 22:10

Aiai... haha, 'handig' die galopwissels Schijnheilig
Misschien kun je proberen'm dan meteen weer terug te laten springen, zodat hij reageert op het búítenbeen wat voor ligt. (alleen een suggestie, maar mijn kennis stopt hier Knipoog)

roest

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-07 22:12

de juiste hulpen geven voor de galop die je wilt Blond
handig om in het begin aan te springen op de rechte lijn Knipoog

Dressuurgek

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-07 08:43

Wolffie schreef:
Aiai... haha, 'handig' die galopwissels Schijnheilig
Misschien kun je proberen'm dan meteen weer terug te laten springen, zodat hij reageert op het búítenbeen wat voor ligt. (alleen een suggestie, maar mijn kennis stopt hier Knipoog)

Niet terug laten springen!! Terug nemen naar draf en weer in de contragalop aanzetten.

Je bent al goed bezig door een gebroken lijntje te galopperen. Je geeft aan dat als je gewoon van hand gaat veranderen dat ie dan omspringt, probeer daarom eens een link/rechtomkeert dan is de lijn iets vloeiender naar de contragalop toe voor je paard. Verder zou ik dan nog niet meteen de hoeken in gaan rijden maar een beetje afsnijden zonder dat je te veel stelling naar buiten neemt om m in de contragalop te houden want dan krijgt hij juist de kans om om te springen. Om de bocht dan verder goed door te komen kan je m een beetje toerijden in tempo om het achterbeen goed actief te houden en zo valt ie er minder snel uit....

Succes

Megan_

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-07 14:00

Ik ben net begonnen met de contragalop, ik went af om diagonaal over te steken naar B of E en rijd dan die korte zijde tot de hoek contra en neem haar dan terug. Dit doet ze echt super... Wij zijn hier nu net pas mee bezig maar zo begin ik er mee...

utopian

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-05-07 16:46

Bedankt voor de raad Dressuuurgek ik ga het zo snel als ik kan eens proberen

groetjes utopian

snater

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-07 12:25

allereerst: als je contra oefent moet je pas weer gaan draven als je weer terug van hand veranderd bent. want anders leer je je paard dat ie terug mag komen in de contra en dat wil je niet. Behalve een gebroken lijn kun je ook f-x-c wenden. op dat stukje recht kun je controleren of ie nog wel recht en voorwaarts is. Als dat en de gebroken lijnen goed gaan kun je gewoon een keer korte diagonaal vhv en doorrijden, evt gelijk weer van hand veranderen. probeer gewoon hetzelfde te blijven als dat je zou doen in gewone goede galop. succes

patsur

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-07 14:08

Dat hij wisselt lijkt me eerder een evenwichtsprobleem dan dat hij echt wisselt, of jij geeft niet de goede hulp.