Nick vandaag, hoe een paard kan veranderen in korte tijd!!!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Mindfields

Nick vandaag, hoe een paard kan veranderen in korte tijd!!!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-05-07 20:16

Wij zijn trots! Nicky gaat echt steeds beter, de uitgestrekte draf was eerst compleet op de voorhand en uit elkaar en niet van achter uit etc. Maar vandaag!!!!........

Zie hier Nick zijn eerste echte uitgestrekte draf!

Afbeelding

*LOL*

Ter vergelijking...zo was het een maand geleden...:
Afbeelding

*LOL*

Het wordt nog es een ECHT dressuurpaard! Piaffe/passage gaan ook steeds beter, hij wordt steeds sterker en begrijpt helemaal wat de bedoeling is. Echt zo'n enorm fijn en werkwillig paard!

armanike

Re: Nick vandaag, hoe een paard kan veranderen in korte tijd!!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-07 20:24

is best goed verbetert sech, amai je mag trots zijn Lachen

suus_romy

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-07 20:25

Wouw, je ziet inderdaad echt verbetering.
Vindt het er leuk uit zien, je hebt trouwens ook een erg mooie houding.
Succes er nog mee! OK dan! Lachen

GinnyBanshee

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-07 20:28

ziet er super uit, wat een verschil! Haha!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-07 20:48

Wauw wat een verschil ! Knap hoor Lachen

Corelli_2018

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-07 20:53

Woooow dat is wel heel erg verschil! (positief natuurlijk he!)

Ga zo door en je komt er zeker wel!

Bloemsuiker

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-07 20:56

Ben ik de enige die het raar vind dat je met s&t rijd terwijl je niet eens een gewone uitgestrekte draf uit je paard kan krijgen?
Niet dat ik het beter kan, maar ik vind het gewoon vreemd en zoals je zegt, op de eerste foto loopt hij helemaal uit elkaar...

Mindfields

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-05-07 21:44

Charlotjuuh schreef:
Ben ik de enige die het raar vind dat je met s&t rijd terwijl je niet eens een gewone uitgestrekte draf uit je paard kan krijgen?
Niet dat ik het beter kan, maar ik vind het gewoon vreemd en zoals je zegt, op de eerste foto loopt hij helemaal uit elkaar...

Je traint een paard om het steeds sterker en fijner te maken. Als een paard fijn in de aanleuning loopt en de Z oefeningen beheerst, en het is de bedoeling dat ik er de Z ring mee inga, dan rij ik ze op s&t om ze daar GOED aan te laten wennen. Dat door de training de uitgestrekte draf nu sterker is heeft daar niks mee te maken.

Die tweede foto zet ik erbij om het verschil te kunnen laten zien, dat we dus goed bezig zijn met Nick, en ik zei zelf al, hij liep daar nog behoorlijk uit elkaar. Dus ietwat overbodig lijkt me dat je dat nog even vermeldt? Maar misschien ben jij net als ik wel een meervoudig Z amazone die ook 7 paarden zelfstandig, met veel respect voor het paard en het paard altijd de tijd gevend, naar de Z dressuur heeft gebracht?Ik zal even je profiel bekijken! *LOL*

_San_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-07 21:44

Het lijkt me logisch dat ze met s&t rijd, ze rijd Z1(of gaat Z1 starten) en op de eerste foto loopt hij vindik niet uit elkaar. Mooi met neus op de loodlijn, achterhand er mooi bij, super netje.
Moet je je voorstellen hoe zijn uitgestrekte draf er over een tijdje uitziet Knipoog vast nog veel superder, leuk paard en je zit idd netjes.

[edit] Ze heeft het zelf ookal uitgelegd Knipoog

Mindfields

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-05-07 21:46

Mindfields schreef:
Je traint een paard om het steeds sterker en fijner te maken. Als een paard fijn in de aanleuning loopt en de Z oefeningen beheerst, en het is de bedoeling dat ik er de Z ring mee inga, dan rij ik ze op s&t om ze daar GOED aan te laten wennen. Dat door de training de uitgestrekte draf nu sterker is heeft daar niks mee te maken.

Die tweede foto zet ik erbij om het verschil te kunnen laten zien, dat we dus goed bezig zijn met Nick, en ik zei zelf al, hij liep daar nog behoorlijk uit elkaar. Dus ietwat overbodig lijkt me dat je dat nog even vermeldt? Maar misschien ben jij net als ik wel een meervoudig Z amazone die ook 7 paarden zelfstandig, met veel respect voor het paard en het paard altijd de tijd gevend, naar de Z dressuur heeft gebracht?Ik zal even je profiel bekijken! *LOL*

Gedaan: Ach nee, je kunt zelf nog niet eens een paard fatsoenlijk door zijn lijf laten lopen.....

Sorry hoor maar van dit soort reacties wordt ik een klein beetje moe.Ik weet HEEL ERG GOED waar ik mee bezig ben met paarden rijden. Commentaar mag, maar graag zinvol en van mensen die er kijk op hebben.

Wolffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-07 21:49

Ziet er echt heel goed uit, vooral in z'n rug... ook de achterhand is er prachtig onder op de eerste foto, echt gefeliciteerd, het is een plaatje *LOL*

_Deco_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-07 21:52

Ik vind zn hoofd-halshouding erg verbeterd. Wel lijkt het alsof hij op de eerste foto zijn rug er uitdrukt. De achterhand is wel actief maar nog niet echt eronder. Hij gaat niet zitten zeg maar. Wel mooi los in de schouder!

De tweede foto vind ik ook zo slecht nog niet, maar dat ziet er inderdaad wat minder los uit.

Mooie houding heb je ook. Misschien dat je voor het mooie je handen nog iets verder naar voren kan plaatsen maar dat is echt muggeziften Knipoog

CindyUniek

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-07 21:53

Charlotjuuh schreef:

op de eerste foto loopt hij helemaal niet uit elkaar?!?!? zelfs de 2e foto zouden er nog een hoop jaloers op mogen zijn Haha!
en ik zie liever iemand met stang en trens rijden die goed is voor zijn/haar paarden (niet dat ik je ken, maar die 14-jarige ken ik ook niet!) dan iemand die met een gewoon bit/hoofdstel zijn/haar paard in allerlei bochten dwingt met zijn/haar lichaam.......

mooi paardje!! donkere vos Kwijl

Mindfields

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-05-07 21:54

Wolffie schreef:
Ziet er echt heel goed uit, vooral in z'n rug... ook de achterhand is er prachtig onder op de eerste foto, echt gefeliciteerd, het is een plaatje *LOL*

Dank je, en de rest ook bedankt! Nicky is al 11, en ik rij hem nu sinds vier maandjes, voorheen werd hij bestempelt als lui paard wat nooit een dressuurpaard kon worden, en zie hem nu eens! Ik ben dus hartstikke onwijs trots op hem! *LOL*

Hij is het tegenovergestelde van lui, zeer werkwillig zelfs, maarja.....zoals elk paard moet je hem wel met respect en liefde benaderen!

@ Nicole,klopt, het enige is dat we hem nu nog iets moeten helpen met de hand om hem nog wat steun te geven, maar dat komt goed!! Hij zal vanzelf sterker worden en lichter in de hand. Dan hoef ik alleen nog maar te zitten en niks te doen.

En ik denk dat hij nog meer gaat verbeteren als we zo doorgaan.

Liezel1

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-07 21:58

nounou... TS je reageert behoorlijk op je teentjes getrapt...
jij plaatst foto's, dus daar krijg je commentaar op ja...
ook van mensen die misschien geen Z rijden...
om eerlijk te zijn was het ook mijn gedachte "waarom dan met S&T?" maar mag ik dat dan niet vragen simpelweg omdat ik ijslanders rij en geen Z2?

of mag alleen Tyrza nog commentaar op je geven?

_Lot_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-07 22:01

Liezel1 schreef:
om eerlijk te zijn was het ook mijn gedachte "waarom dan met S&T?" maar mag ik dat dan niet vragen simpelweg omdat ik ijslanders rij en geen Z2?

Ik vind de reaktie ook een beetje onvriendelijk en kleinerend Vork. Wat maakt het in godsnaam uit of iemand 14 is en verzorgponytjes heeft, of dat iemand ZZ is? Dat jij Z rijd maakt jou geen beter persoon en kan ook niet bewijzen dat jij beter zal zijn met paarden dan een ander.

Weer ontopic: Super beeld om te zien, duidelijk verschil het lijkt een compleet ander paard. Ik wens je veel succes met je komende wedstrijd Lachen.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-07 22:01

Mindfields schreef:
Charlotjuuh schreef:

Mindfields schreef:
Mindfields schreef:

Gedaan: Ach nee, je kunt zelf nog niet eens een paard fatsoenlijk door zijn lijf laten lopen.....

Sorry hoor maar van dit soort reacties wordt ik een klein beetje moe.Ik weet HEEL ERG GOED waar ik mee bezig ben met paarden rijden. Commentaar mag, maar graag zinvol en van mensen die er kijk op hebben.

wat is dit nu voor een k*treactie? Scheve mond Ze zégt het gewoon hoor!

Het is niet omdat je 7 paarden naar het Z gereden hebt dat je mag afkatten en neerbuigend mag doen tov haar, ken je dat paard? Neen! Dus dan heb je ook het recht niet om daar over neerbuigend te doen!
Dat doet zij ook niet naar jou toe! Jeetje!
Je word moe van dat soort reacties? Nou jammer, het is een openbaar forum en daarop mag iedereen posten. Wil je niet dat mensen zich vragen stellen bij foto's, dan moet je ze niet plaatsen! Bah hoe dúrf je zelfs maar zo neerbuigend te doen, ik dacht dat een z amazone die zoveel respect heeft voor paarden ook wel een klein beetje respect kon opbrengen voor haar medemens! Scheve mond

Ik vroeg me eerlijk gezegd hetzelfde af. Nergens staat dat je Z rijd. of van plan bent z te starten met dit paard. Dus dat toontje was absoluut niet nodig! Scheve mond

Mindfields

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-05-07 22:03

Liezel1 schreef:

Commentaar is goed, maar als ik dan haar foto's bekijk in haar profiel dan zie ik dat ze totaal niet weet waar ze over praat. Ik heb helemaal NIKS tegen mensen die IJslanders rijden, en het niveau dat je rijdt maakt me ook absoluut niet uit. Als je een paard fijn door zijn lichaam rijdt,met respect en gevoel, dan weet je genoeg. In haar profiel staan foto's waarvan ik denk, arme pony. En Charlotte kwam nogal vijandig uit de hoek en ik zeg: dan krijg je het gewoon terug.

Ik voel me niet beter dan een ander, maar ik vond haar reactie erg penny.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-07 22:04

Charlotjuuh schreef:

waar zie jij dat vijandige mindfields? Want ik vind het niet
En je doet het weer. Welk recht heb jij in godsnaam om zo te spreken over haar? Scheve mond Je voelt je duidelijk wél beter dan een ander!

_Lot_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-07 22:05

Mindfields schreef:
Commentaar is goed, maar als ik dan haar foto's bekijk in haar profiel dan zie ik dat ze totaal niet weet waar ze over praat. Ik heb helemaal NIKS tegen mensen die IJslanders rijden, en het niveau dat je rijdt maakt me ook absoluut niet uit. Als je een paard fijn door zijn lichaam rijdt,met respect en gevoel, dan weet je genoeg. In haar profiel staan foto's waarvan ik denk, arme pony. En Charlotte kwam nogal vijandig uit de hoek en ik zeg: dan krijg je het gewoon terug.

Ik voel me niet beter dan een ander, maar ik vond haar reactie erg penny.

Medelijden met de pony? Ben jij geboren als ZZ amazone en heb jij nooit voor de lol rondgehobbeld? En alsjeblieft zeg, hoe kan jij aan een foto uit haar profiel zien of zij niet weet waar ze het over heeft? Er zijn instructeurs die geweldig les geven maar die zelf toch echt niet de sterren van de hemel rijden! En ik kan niet aan jou foto zien of je paard met respect en gevoel gereden word, heel knap als jij dat kan afzien van een foto. Volgens mij vind je jezelf heel wat en plaats je jezelf iets te hoog boven een ander Boos! .

Edit; bokt.nl is geen "ode aan de Z-ruiters" forum, maar een forum voor mensen een grote liefde voor paarden delen. Volgens mij draait het daarom, en niet op welk niveau jij je paard kan rijden!
Laatst bijgewerkt door _Lot_ op 30-05-07 22:08, in het totaal 1 keer bewerkt

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-07 22:07

idd _lot_ want als ik deze foto bekijk denk k ook 'waarom s&t als je het dier niet eens goed 'bij elkaar' kan houden?'

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-07 22:09

@TS, ik vind niet dat je zomaar over iemand kunt oordelen vanaf een profiel, bovendien plaats je hier foto's dus dan kun je commentaar verwachten. Je kunt helemaal niet weten of een ander wel of geen Z heeft gereden omdat het niet in het profiel staat, dus dat slaat kant noch wal Niemand kraakt je af, maar om dan een ander af te gaan kraken vind ik wel erg laag

Over de foto's: Op de eerste foto lijkt hij zijn rug nog weg te drukken en hij valt wat op de voorhand, denk om je tenen Ja
Laatst bijgewerkt door Cayenne op 30-05-07 22:11, in het totaal 1 keer bewerkt

_Lot_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-07 22:10

Ik kan trouwens geen 1 foto in haar profiel vinden waarbij ik denk: "arme pony".

Narya

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-07 22:12

Cayenne schreef:
@TS, ik vind niet dat je zomaar over iemand kunt oordelen vanaf een profiel, bovendien plaats je hier foto's dus dan kun je commentaar verwachten. Je kunt helemaal niet weten of een ander wel of geen Z heeft gereden omdat het niet in het profiel staat, dus dat slaat kant noch wal

Over de foto's: Op de eerste foto lijkt hij zijn rug nog weg te drukken en hij valt wat op de voorhand, denk om je tenen Ja

En bovendien gaat het om jouw foto´s, en niet om de hare. Het is nergens voor nodig om zo te reageren. Ik zal maar niets meer ervan zeggen, want ik ben ook geen Z-ruiter en ik weet niet waar ik over praat. Ik wil niet het risico nemen dat je mij gaat aanvallen omdat ik gewoon mijn rondjes rijdt Knipoog

TopLadyI

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-07 08:52

Mindfields schreef:
Charlotjuuh schreef:

Net of je alleen commentaar mag geven als je 7 paarden naar de Z rijd? Verward
Plaats dan ook geen foto's als je niet tegen commentaar kan.
Ik vind het een leuk paardje, maar nee, ik snap de keuze van S&T ook niet.