Verschillende Problemen?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

shine_

Verschillende Problemen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-05-07 16:51

Hallo,

Ik ben sinds kort begonnen met het rijden van het paard van iemand anders. Opzich is het wel een leuk paard in de omgang maar met rijden heb ik veel problemen met hem. Hij is niet heel looplustig en reageert ontzettend traag op je been, ik ben daarom meteen maar erg consequent aan de gang gegaan met hem. Maar het probleem is dat hij haast niet reageerd op de zweep, ik heb nog niet met sporen gereden trouwens. Als hij dan eindelijk aan mijn been is en ik geef een ophouding valt hij gelijk terug (hoe erg ik me been er ook bij houd) en kan ik helemaal overnieuw beginnen met hem aan mijn been krijgen. Dit is best wel vreemd aangezien hij al ruim 6 jaar oud is. Verder is hij niet persee lastig wendbaar, maar een paard dat nergens op reageert qua beenhulpen is erg lastig te rijden. Ik vind het opzich wel goed om van te leren maar als dit geen vooruitgang boekt is het plezier voor ons beide er snel af. Hebben jullie misschien (enkele) tips om mee te oefenen? Bloos

Netty18

Re: Verschillende Problemen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-07 16:59

Ik heb een tijdje geleden ook zo'n paard gereden die totaal niet op been en zweep reageerde.
Mijn oplossing was dat iemand in de midden van de bak stond met een longeerzweep en zodra het paard niet wilde luisteren dan hij/zij het paard een tikje met de zweep gaf.
Het heeft een paar weken geduurt maar nu is hij gelukkig weer goed aan het been.

shine_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-05-07 18:04

Oke, bedankt voor je tip. Maar het probleem is dat hij op een manege staat en er de hele dag door lessen zijn en dat er twee enkele tijdstippen zijn voor alle pensionklanten (waarvan één ik nog op school zit) en is het een beetje asiociaal om iemand met een longeer zweep in die bak alleen voor mij te laten staan en dus andere mensen in de weg te zitten. In de buitenbak is niet echt een goede optie omdat hij daar niet zo braaf is en al meerdere keren de bak is uitgerent, dat is niet echt het ergste maar op het moment is het weer niet zo lekker.

shine_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-06-07 13:28

Niemand verder? Gister ben ik hem ook gaan rijden, gelukkig ging het al een stuk beter. Ik ben niet met het nageven ofzo bezig geweest maar hem juist aan mijn been gaan rijden. Consequentie werkt natuurlijk heel goed, hij is nu dus al makkelijk voorwaarts te rijden. Maar hoe kan ik hier uiteindelijk mee verder dat ik ook nog wat meer dressuurwerk met hem kan gaan doen?

Snovje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-07 13:30

Heb je het paard al een slaten nakijken of ie niet iets mankeert?

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-07 13:34

wat zegt je instructeur hiervan?

shine_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-06-07 16:22

Het is niet mijn paard dus hem eigenhandig naar de dierenarts brengen heb ik niet gedaan nee. Opzich ging het gisteren al véél beter dus ik denk dat het heel erg wennen is a.g.z. ik altijd een paardje heb gereden die van zichzelf heel voorwaarts was. Mijn instructrise vind het lastig om tips te geven en heeft meer het gevoel dat hij misschien (proffesioneel) gecorrigeerd moet worden. Het is ook niet zo heel handig dat zijn eigenaresse niet zo heel erg veel verstand heeft van paarden. Volgende week ga ik hem pas weer rijden en dan zie ik wel wat het dan opbrengt. Bloos!

Één van de ideeën van mijn instructrise is dat hij liever lui dan moe is.