mijn pony loopt altijd met zijn hoofd omhoog

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

bokkertjee

mijn pony loopt altijd met zijn hoofd omhoog

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-05-07 16:42

ik had even een vraag
mijn pony loopt altijd met haar hoofd naar de sterren te kijken..
heeft iemand een tip hoe ik dat kan oplossen???
Laatst bijgewerkt door Elles op 28-05-07 19:54, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Verplaatst van VP naar RT.

Niki_

Re: mijn pony loopt altijd met zijn hoofd omhoog

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-07 17:36

Ik TeM, dit hoort op Rijtechnisch. Lachen

tientess

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-07 15:49

dat doet mijn pony ook.althans de ene keer doet ze het niet,maar meestal loopt ze wel met hoofd omhoog. ze lopen dan gewoon niet ontspannen.ik deed de thiedemannteugel erop en dat deed ik ook omdat ze dan niet zo kon kijken om der heen omdat ze dan ervandoor rende.nu rijd ik wer met martingaal en geef veel meer teugel.lekker ook in draf lange teuegl of langere teugel.probeer ook wat voltes te rijden en ook wel eens van hand veranderen zodat ze lekker soepel word.Ik hoop dat het werkt. Het kan ook zijn dat die miss wel last heeft van bijv zijn rug.

Corelli

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-07 16:02

hmm jammer dat er meteen adviezen worden gegeven met hulpteugels!! Hier los je het probleem dus ABSOLUUT NIET mee op..

Als je pony met zijn hoofd omhoog loopt, houdt hij ook zijn rug vast en je moet dus gaan vragen of hij die los wil laten en wil ontspannen..Dat doe je door hem van achteren actief te maken (hij moet dus goed reageren op je been ..) en als hij achter mooi actief is, kun je aan de voorkant met je hand gaan vragen of hij wil zakken in de hals (want zakken in de hals is ontspanning in de rug..) Dit vragen doe je door ophoudingen te maken..Eerst zo zacht mogelijk, maar als hij niet reageert, mag je wel een keer streng doorvragen..Het belangrijkste : METEEN HAND ONTSPANNEN ALS HIJ OOK MAAR EEN CENTIMETER ZAKT!!! Het is belangrijk dat hij leert dat laag goed is..
Zoals ik al heb gezegd is het dus niet erg om een keertje streng te zijn, als je maar op het juiste moment beloont door te ontspannen, dat is het belangrijkste..Het is wel heel verstandig om hier iemand bij te nemen die je helpt, dus ik adviseer ook zeker les..diegene kan objectief kijken en je op het juiste moment adviseren..
Heel veel succes en hang er alsjeblieft geen hulpteugel aan, hiermee kun je veel verpesten..

Yvet_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-07 16:07

Rijd je haar wel vanuit de achterhand? Mijn pony heeft een poosje vertikt om ook maar iets na te geven. Ik heb toen een paar lessen gevolgd op de stal waar ik werk en daar gaven ze me de volgende tips:

Ik moest ervoor zorgen dat ik haar continu op mijn gewenste snelheid liet lopen. Daarbuiten moest ik haar ook veel op de volte zetten en daarbij flink stelling vragen. (Vragen niet trekken). Als dit goed ging en zij goed ontspannen stelling ging lopen, moest ik met mijn buitenhand iets vragen om naar beneden te komen. Na een poosje laat je pony zijn/haar hoofd wel zakken en komt je tegemoedt.

Wat daarnaast ook nog zou kunnen helpen is tijdens het losrijden continu van je pony gaan vragen heel laag en rond te lopen met haar hoofd. Op deze manier heb ik mijn pony gewoon heel los gekregen.

Een andere tip is het rijden met bijzetteugel. Ga niet zomaar met tiedemanteugel rijden, op deze manier gaat ze niet eerlijk nageven en het zal ongetwijfeld in het begin helpen, maar na een poosje krijg je toch weer opnieuw last met je pony en kun je weer overnieuw beginnen.

Je moet gewoon gaan rijden vanuit de achterhand en met het doel haar zo los mogelijk te rijden. Aan de teugel is in eerste instantie geen must!! Ga volledig uit van ontspanning en niet van het beeld dat het geeft! Knipoog

bokkertjee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-05-07 17:42

bedankt aan jullie tippen heb ik wat
xxx Clown

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-07 17:49

Niki_ schreef:
Ik TeM, dit hoort op Rijtechnisch. Lachen

En er is een centraal aan de teugel topic Lachen

Scum