Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
Verder kun je proberen te zorgen dat je je bovenbenen (want daar ligt het idd vaak aan) al naar binnen toe draait, dwz knieen wat dichter aan het zadel. Om het te overdrijven (dan let je er vaak wat meer op) kun je proberen ook je bovenbenen vanaf je lies wat meer naar binnen te draaien. (Is mij ooit aangeraden, gelukkig heb ik er nu nooit meer last van.)
Het wil ook wel eens helpen om echt met de binnenkant van je onderbeen te drijven en de binnenkant van je hiel, niet met je hak. Dan kun je eigenlijk al neit je tenen naar buiten steken *spreekt weer uit ervaring
mustangbokt schreef:ik heb dat probleem ook een hele tijd gehad. Ik weet niet of het een goede oplossing is, maar ik heb het een hele tijd kunnen "omzeilen" door met kortere beugels te rijden.
ondertussen heb ik ook wel veel aan mijn zit en houding gewerkt en zijn mijn tippen niet echt parallel, maar ook niet meer charlie chaplin.
Pienn schreef:Ik heb het geleerd door een stuk of 100 5 centjes mee te nemen naar mijn les, de 5 centjes tussen mijn knien en het zadel en elke keer als er een 5 cent viel (omdat ik niet goed zat) was die 5 cent voor mijn instructriece. (balen voor mij, maar ik heb het wel heel snel afgeleerd)
Hannette schreef:mustangbokt schreef:ik heb dat probleem ook een hele tijd gehad. Ik weet niet of het een goede oplossing is, maar ik heb het een hele tijd kunnen "omzeilen" door met kortere beugels te rijden.
ondertussen heb ik ook wel veel aan mijn zit en houding gewerkt en zijn mijn tippen niet echt parallel, maar ook niet meer charlie chaplin.
Het omzeilen komt zeer bekend voor, ik had paar jaar geleden altijd korte beugels, hoefde ik niet teveel op mn been ligging te letten. Maar ik wil nu meer en elke keer wil ik wat verbeteren en nu moeten mn tenen er echt aan geloven.
Niet om een smoes te bedenken, maar mijn linkervoet staat altijd meer naar buiten, ook als ik normaal op de grond sta. Kan dit ook invloed hebben? En wat dikkere/stevigere paarden, heeft dit ook invloed op je beenligging?
Hannette schreef:mustangbokt schreef:En wat dikkere/stevigere paarden, heeft dit ook invloed op je beenligging?