Bit vastpakken

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

EstherMe

Bit vastpakken

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-05-07 10:36

Hoi hoi, ik heb een vraagje. Ik rijd een haflingermerrie van 5 jaar. Tijdens het rijden pakt zij regelmatig het bit vast. Maar wel zo dat je het niet met een beetje spelen met de teugels weer los krijgt. Als ze het bit vastpakt, gaat ze of heel hard draven of springt ze aan in galop. Ik heb al een aantal dingen geprobeerd: bijvoorbeeld door laten galopperen tot ze moe is, toch proberen op een volte te krijgen maar dan met een harde hand en dan opnieuw proberen. Wat zouden jullie mij adviseren hierbij?

Raudkas

Re: Bit vastpakken

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-07 10:39

tja het is een moeilijke kwestie, ieder paard leer je het op een
andere manier af, ik weet niet of je les hebt, maar dat zou misschien als je het niet hebt wel nuttig zijn.

of eens een paar keer in de bak rijden (werkte bij mij wel)

xAstrid

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-07 10:40

Even een post, mijn zus haar paard doet het ook,

EstherMe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-05-07 10:41

Ja ik krijg wel les, alleen nu net een paar weekjes niet. M'n instructrice is door dr rug gegaan..dus ik hoop dat ik snel weer les krijg! Ik rijd tot nu toe altijd in de bak.. als ze zo snel het bit vastpak vind ik het niet safe om naar buiten te gaan..

Raudkas

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-07 13:16

dat is idd heel verstandig!!
miss eens een ander bitje proberen, ik heb voor de rest ook geen idee meer, mijn paard heeft het ook gedaan, alleen hij stopte niet, kon ik doen wat ik wou, hij liep eigelijk gwoon door het bid heen,ik rij hem nu bitloos wat heel goed werkt bij hem.

EstherMe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-05-07 13:26

Ja idd, zal dat ook eens bekijken of er andere bitten zijn die helpen. Ze heeft wel een 'africhtingsbit'. het deel dat in de mond zit is als een gewone watertrens, maar aan de buitenkant zitten een soort extra stuk. Dat staat haaks op het bit, zodat je het bit niet door haar mond heen trekt. Dat is sowieso ook al prettig! bedankt voor de tips iig.

Als je het topix opent in mn onderschrift, kun je dat op de laatste foto vaagjes zien hoe het bit er uit ziet...wel moeilijk te zien!