3-jarige Zangersheide merrie @ inrijwork

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

ZanaraZ04

3-jarige Zangersheide merrie @ inrijwork

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-05-07 22:29

Hai hai, sinds januari ben ik de trotse eigenaar van een mooie zwarte bijna 3-jarige zangersheide merrie genaamd Gadientje-Z, ondertussen bij mij heet ze Zanara.
Op het moment is ze ook nog onverwachts drachtig, bij de vorige eigenaar per ongeluk gebeurt!Niemand weet wanneer de dekking precies heeft plaatsgevonden waarschijnlijk loopt ze nu bijna tegen werpwekker aan Knipoog
Leuke bijkomstigheid Haha!
Ze meet nu 1.63 dus hoop dat ze nog iets de lucht in zal gaan, hoorde al dat de drachtigheid dat vaak iets remt.
Foto's stellen niet erg veel voor, maar je hebt i.i.g een eerste indruk, omdat ze drachtig is doe ik er niet erg veel mee, beetje stappen en paar pasjes draven.
http://www.mijnalbum.nl/Album=QMEBM3QJ
Groetjes Linda

Allejandro

Re: 3-jarige Zangersheide merrie @ inrijwork

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-07 09:02

Ik zet ze ff zo voor je neer;) Jammer dat ze niet helemaal scherp zijn.

Afbeelding
Afbeelding

titan

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-07 09:02

ik zie geen foto's...

Sandraah_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-07 09:04

kan ze niet zien

ZanaraZ04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-05-07 11:16

Haha ik zie ze zelf ook niet...
Idd ze zijn verre weg van scherp egt een ***camera..

Mahitri

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-07 11:35

Ik kan op de foto's het paard niet echt goed zien omdat ze wat wazig zijn.
Wat ik niet helemaal begrijp is dat ze per ongeluk met 2 jaar gedekt is en dat ze nu al ingereden is terwijl ze nog geen 3 jaar is? Klopt dit, of heb ik het gewoon niet goed gelezen.

Valeria

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-07 11:37

Mahitri schreef:
Ik kan op de foto's het paard niet echt goed zien omdat ze wat wazig zijn.
Wat ik niet helemaal begrijp is dat ze per ongeluk met 2 jaar gedekt is en dat ze nu al ingereden is terwijl ze nog geen 3 jaar is? Klopt dit, of heb ik het gewoon niet goed gelezen.

ik heb het ook zo gelezen...

Futurefox

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-07 11:43

Aub geen drukte over de leeftijd. Ze is net voorzichtig aan de gang met inrijden. Merrie is op een paar dagen na nog geen 3. Het gaat super en het is zo'n schat van een beestje. Ik hoop van deze 2 nog veel te gaan zien. Gaat helemaal goed komen!

Julia

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-07 11:46

Afbeelding

Afbeelding

Mahitri

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-07 13:03

Waarom zou ik me niet druk mogen maken over de leeftijd? Als zou ze er maar 1x in de week 10 minuten op zitten, waarom stap je in vredesnaam op een paard dat nog geen 3 jaar is?
Je kunt toch gewoon even een paar weken (dagen) wachten? Als dat voor het behoud van je paard beter is dan kan ik dit gewoon niet begrijpen. Bovendien is het beste paard ook nog drachtig op een veel te jonge leeftijd.
Dan kan het een schat van een paard zijn maar dat is ze met 3 jaar ook nog wel Bloos
Ik hoop veel te zien van deze combinatie, maar vooral heel lang!

intral

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-07 14:44

Mahitri schreef:
Waarom zou ik me niet druk mogen maken over de leeftijd? Als zou ze er maar 1x in de week 10 minuten op zitten, waarom stap je in vredesnaam op een paard dat nog geen 3 jaar is?
Je kunt toch gewoon even een paar weken (dagen) wachten? Als dat voor het behoud van je paard beter is dan kan ik dit gewoon niet begrijpen. Bovendien is het beste paard ook nog drachtig op een veel te jonge leeftijd.
Dan kan het een schat van een paard zijn maar dat is ze met 3 jaar ook nog wel Bloos
Ik hoop veel te zien van deze combinatie, maar vooral heel lang!
Als je bedenkt dat een hengst al vanaf 1 jaar kan dekken(lees de penny) wrom zou een merrie van 3 dan niet gedekt mogen worden? Ze is dan goed vruchtbaar hoor!!

Tries_en_Faf

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-07 14:48

Geen drukte over de leeftijd? Zet het er dan ook niet in, hier gaat bokt over struikelen en ook voor de verandering heel terecht!
Nog geen drie....

Een paar dagen maken ook niet uit, maar wacht gewoon lekker tot het veulen gespeend is en ga dan rijden... Ik vind het veels te vroeg

KozieZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-07 14:51

mistral_hvj schreef:
Als je bedenkt dat een hengst al vanaf 1 jaar kan dekken(lees de penny) wrom zou een merrie van 3 dan niet gedekt mogen worden? Ze is dan goed vruchtbaar hoor!!

Om dezelfde reden als we kinderen ook te jong vinden om ouders te worden. Genoeg meisjes van 11/12 die al vruchtbaar zijn hoor, zou er toch niet aan moeten denken dat dat gebeurt!

Ook al kan het, wil dat nog niet zeggen dat het goed is!

Mahitri

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-07 15:56

Citaat:
Om dezelfde reden als we kinderen ook te jong vinden om ouders te worden. Genoeg meisjes van 11/12 die al vruchtbaar zijn hoor, zou er toch niet aan moeten denken dat dat gebeurt!

Ook al kan het, wil dat nog niet zeggen dat het goed is!

Citaat:
Geen drukte over de leeftijd? Zet het er dan ook niet in, hier gaat bokt over struikelen en ook voor de verandering heel terecht!
Nog geen drie....

OK dan! I rest my case (oftewel ik deel deze mening)

ZanaraZ04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-05-07 17:06

Het beste paard word met een week 3,,ik zie er geen slecht in als er 1 keer in de week paar rondjes op gestapt word, in totaal is dit misschien 5 keer gebeurt, ze staat nu 5 maanden weer stil totdat het veulen er af is.
Vind het nogal overdreven reacties, als ze nou 2,5 was oke dan snap ik jullie reacties en zou ik ook zo reageren.
Het beest is op een paar dagen na 3 jaar en een paar rondjes erop stappen kom nou dat kan egt geen kwaad.
Hoeveel 3 jarige lopen al op L niveau sorry hoor maar dan heb ik daar meer medelijden mee!!

esthertjuh_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-07 17:07

wat is ze mooi zeg en wat leuk dat je een veulentje er zo bij krijgt Tong uitsteken wel jammer dat je nu wel heeeel erg goed moet gaa opletten wanneer tiej komt

Ania

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-07 17:12

typisch bokt weer. dat paard is gewoon 3, die paar dagen maken echt niks uit.
Volgens de stamboek tel je een jaar per januari, ook al is het paard pas in juli geboren!

Hoe denken jullie dat die hengsten op de hengstenkeuring gereden worden? die komen ook binnen met 2,5 jaar.
Huilen van het lachen en er is er geen een hengst slecht van geworden.

ga lekker zo door meid. ook al is ze drachtig, zolang zij aangeeft dat ze best nog een rondje met je wil draven moet je vooral lekker rustig met haar werken.
die 2 keer per week word ze alleen maar slimmer van!

o0marije0o

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-07 17:17

ZanaraZ04 schreef:
Het beste paard word met een week 3,,ik zie er geen slecht in als er 1 keer in de week paar rondjes op gestapt word, in totaal is dit misschien 5 keer gebeurt, ze staat nu 5 maanden weer stil totdat het veulen er af is.
Vind het nogal overdreven reacties, als ze nou 2,5 was oke dan snap ik jullie reacties en zou ik ook zo reageren.
Het beest is op een paar dagen na 3 jaar en een paar rondjes erop stappen kom nou dat kan egt geen kwaad.
Hoeveel 3 jarige lopen al op L niveau sorry hoor maar dan heb ik daar meer medelijden mee!!

Ja dat is al helemaaaaaal van de gekke af!
Ik vind, met 3 jaar ga je beginnen! Rustigaan longeren. Dan longeren met zadel op enzo. En daarna pas erop. Dit paard is nog geen drie en kent alles al! Dus dan ben je al begonnen toen ze 2,5 was! Of ben je er vorige week hupsa opgesprongen en loopt ze al meteen alsof het de normaalste zaak van de wereld is? ( vind het er namelijk ontspannen/ruistig uit zien op de foto, was opzcih natuurlijk een pluspunt is...maar omdat ze nog zo jong is, trek ik dan snel de conclusie dat hier al wat meer tijd in gestoken is dan 2x erop zitten)
Dan komt er ook nog bij dat ze in de groei is + drachtig is. Ik zou zeggen; laat dat paard lekker in de wei staan, veulen krijgen en uitgroeien!

@ Ania: hoor je ons tegenstanders zeggen dat we dát wél goedkeuren dan? En over er niets aan over houden? Onzin! Die paarden houden er vanalles aan over! Vorigjaar was er nog een heel jong tallentvol paard dood gegaan aan overbevraging! Er zijn heel veel paarden die met rugklachten etc rondlopen die te vroeg zijn ingereden en of te vroeg overvraagt zijn!!!

ZanaraZ04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-05-07 17:19

Bedankt Ania, idd die paar dagen maakt egt niks uit, als het nou nog zo'n iel gebouwd ding is oke, maar hebben jullie gezien hoe uitgegroeit ze er al uit!
Ze is nog niet uitgegroeit maar ze is er echt al klaar voor geloof me..
En van die paar rondjes stappen en half rondje draven word ze egt niet slecht!!
En ik heb nou alleen maar een voorsprong voordat het veulen komt ze weet nou i.i.g dat het normaal is als er iemand op je zit, dan heeft ze straks niet 2 hele spannende dingen tegelijk, zoals inrijden en veulen eraf!

Ania

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-07 17:22

Citaat:
@ Ania: hoor je ons tegenstanders zeggen dat we dát wél goedkeuren dan? En over er niets aan over houden? Onzin! Die paarden houden er vanalles aan over! Vorigjaar was er nog een heel jong tallentvol paard dood gegaan aan overbevraging! Er zijn heel veel paarden die met rugklachten etc rondlopen die te vroeg zijn ingereden en of te vroeg overvraagt zijn!!!

een op de hoeveel? en hoeveel oudere paarden gaan er dood door het een of ander onzinnig ding?
het word nota bene door profs gedaan! en iedereen weet ervan en iedereen stemt erbij in!

het is niet zo dat ik het ermee eens ben, ik laat me paard ook liever uitgroeien tot 3 jaar, maar ik zie er echt geen kwaad in als er op een bijna 3 jarig paard af en toe op gezeten word. want maken die paar dagen echt uit? dacht het niet. Als het paard niet uitgegroeid is is ie dat 3 dagen later ook niet.

ZanaraZ04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-05-07 17:23

Hahahahahahaha sorry hoor maar vind het best wel lachwekkend!!
Ik heb haar met haar 2,5 jaar gekocht eerst 3 maand niks mee gedaan, toen i x in de week 10 minuten gelongeert..
Op de foto's zat ik er voor de 2e keer op ja!!
Weet niet hoe jij je paard zadelmak maakt maar met alle paarden die ik zadelmak heb gemaakt was het ontspannen!
Dit paard is de rust zelfe en vind het allemaal wel leuk en heeft bdus ook nog geen rare sprongen gemaakt!!
Ik snap niet wat je bedoelt met "dit paard kent al alles" Dit paard weet wat het is een ruiter op ze rug te hebben( 5 keer) meer ook niet, snap dus niet dat je dit alles noemt je doet net of het paard al maanden ohz is!

Rijan_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-07 17:35

hooi toen ik op mijn merrie ging was ze ook 2 maar 2 weken later was ze 3 jaar toen pas ben ik er ook echt op gegaan opbouwent dan toen ze twee was dee ik er 10 min op stappen !
1 keer in de week en nu is ze bijna vier een doe ik 3 keer in de week op der rijden een hal uurtje !
en ze doet al wijken don we in stap een alls ze een jaar of 5,6,7 is laten we der dekken Knipoog

Mickey

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-07 18:58

Foto's moeten zichtbaar geplaatst worden in de openingspost.
Daar mag niet alleen een verwijzing geplaatst worden naar een album, vandaar een slotje.