Paard niet goed in vel?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Bloempjeh

Paard niet goed in vel?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-05-07 18:50

K heb mijn paardje nu 1,5 jr ongeveer.
Gekocht als super lief en rustig paardje waarnaast je een bom kan laten ontploffen.

Maar sinds 2 weken (zonder veranderingen in dagelijkse gebeuren) is die niet zoals die was. Hij begon met mensen uit zijn stal te verjagen door te dreigen, probeert de Da en Hoefsmid neer te halen... Maar voornamelijk onder het rijden/longeren/stappen is die gewoon niet te houden. OF hij staat stil en doed niks meer, geen beweging althans, OF hij vliegt recht overeind omdat er een vogeltje overvliegd of iets beweegt in de omgeving...

Hij staat meestal 12 uur per dag buiten dus van niet energie kwijt kunnen zal het niet zijn...

Heeft iemand soortgelijke problemen ooit gehad, en verholpen??
Hoop dat iemand kan helpen!

Calibra_

Re: Paard niet goed in vel?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-07 19:51

Misschien eens een da laten komen, het kan een fysiek probleem zijn..

oosterhoff

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-07 20:36

het kan zijn dat ie bijvoorbeeld vast gelegen heeft in zijn stal of onderuit gegaan is in de wei en dat ie daardoor iets verrekt heeft waardoor ie bijvoorbeeld heel erg hoofdpijn heeft. dit kan het gedrag verklaren. Echter kunnen wij van achter de computer helaas jou paard niet beoordelen.
lastig voor je! Succes ermee

bromfiets

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-07 21:14

lees even mee, heb hetzelfde probleem...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-07 21:30

Wel eens meegemaakt bij paard van lesklantje. Bleek bloedworm te hebben. En een keer van een kennis en dat paard had een stevig magnesiumtekort.

Misschien even een bloedje laten trekken door de VA?

Bloempjeh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-05-07 07:55

Da was die week al geweest, gelijk laten kijken, maar die wist het niet, hij zat gwn niet lkkr in zijn vel was het antwoord.
Bloedworm is die anderhalve maand geleden nog op gecontroleerd, en daarbij gaan de meeste paarden afvallen van bloedwormpjes.. En dat zou bij de mijne direct opvallen (Quarter Horse)

ikenindi

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-07 07:57

ik heb ook psychische problemen gehad met mijn paard. stond 24/7 buiten maar leek depressief(woorden van da). verder was ze kerngezond. ik heb haar laten behandelen met bach bloesems... heeft echt geholpen.

Berwicowa

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-07 12:04

MM heb he z elfde probleem. Heb mijn paardje een jaar en in het begin geen wegspringneigingen of vluchtneigingen.
De laatste twee maanden doet ze het steeds vaker. Is ook meer gespannen dan anders. Komt slecht uit de wintervacht en wil niet groeien ondanks twee kilobrok en lucerne. Laten da komen voor algeheel bloedonderzoek.

Maud_82

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-07 14:26

Wellicht helpt het om eens een ostheopaat ernaar te laten kijken ? Misschien zit ze qua bespiering niet lekker in haar vel en kan een ostheopaat uitkomst bieden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-07 19:28

Bloempjeh schreef:
Da was die week al geweest, gelijk laten kijken, maar die wist het niet, hij zat gwn niet lkkr in zijn vel was het antwoord.
Bloedworm is die anderhalve maand geleden nog op gecontroleerd, en daarbij gaan de meeste paarden afvallen van bloedwormpjes.. En dat zou bij de mijne direct opvallen (Quarter Horse)

Afvallen hoeft niet, was bij genoemd geval ook niet aan de hand. Maar als bloedworm al gecheckt is, kan je die in ieder geval uitsluiten. Soms moet je gaan wegstrepen om ergens achter te komen.
Ik zou toch even een bloedje laten trekken om tekorten te checken, en meteen even de reguliere bloedwaardes na te laten kijken. Kost je niet veel, maar sluit meteen weer heel wat uit als er niks uitkomt.

Ik 'ie wel gewoon goed door z'n verharing heengekomen, niet het laatste half jaar gecastreerd, niet van stal verhuisd, tanden op orde etc?

Bloempjeh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-05-07 18:56

Sonja schreef:
Ik 'ie wel gewoon goed door z'n verharing heengekomen, niet het laatste half jaar gecastreerd, niet van stal verhuisd, tanden op orde etc?

Tis een 6 jarige ruin, goed door verharing gekomen, glimt prachtig, 2 jaar geleden gecastreerd en vorig jaar januari verhuist... Tandarts is 2 maanden geleden nog geweest, zadelchek willen we nog doen, zodra we een goede hebben gevonden.

paardfysio

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-07 21:48

Het is vooral belnagrijk om de oorzaak van haar gedrag te achterhalen.
ik zou toch aan een fysiek probleem denken-->ik zou hem eens goed na laten kijken door een adere Da of fysio.
misschien ligt het wel aan het zadel.

Zulk soort problemen werkt natuurlijk ook mentala door en dat kan zeker heftige reacties geven.

_Ananas_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-07 21:57

Dit klinkt mij in de oren als een rugprobleem.. Paarden met bv ks zie je ook veel met dit gedrag.

Probeer even niet te rijden maar alleen lang- laag te longeren en zsm een da laten kijken!

Ik hoop dat je er snel uit bent!

Berwicowa

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-07 11:49

Vandaag uitslag van het bloed gekregen en die zijn goed.
Dus de fysio er maar even bij en kijken wat het dan is. Misschien is het ook wel ondeugt dan moet ze even weer een weekje in training. Wij krijgen het er dan dus niet uit.