Mijn dressuur toppertje @ work (OO SevenxGabor)

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Quir
Winnaar Bokt Veulenverkiezing 2024

Mijn dressuur toppertje @ work (OO SevenxGabor)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-05-07 09:50

Vorige week mijn knappe knollie alweer eens een keer onder het zadel gefilmd. Daar een paar stills van gemaakt.

Het rijden gaat nu echt met sprongen vooruit, maar we hebben nog een hele lange weg te gaan. De films zijn gemaakt toen het regende, dus de kwaliteit is 0,0.

Maandag hebben we onze 3e selectie wedstrijd, maar heb afgelopen week niet kunnen rijden, dus ben heel benieuwd!
De 1e selectie wedstrijd was ik 6e met 185 en de 2e selectie 15e met 177 (punten waren errug hoog. Knipoog ) Daarvoor nog in Mierlo gestart, hier 4e met 186 en 5e met 187. Dus nu 3 puntjes in de B.

Verle begint nu eindelijk een beetje te lopen, nu moet ik nog leren rijden. Snap écht gewoon niet wat die 7ens voor houding op mijn startcoupon inhouden, maar goed. We zijn er hard mee bezig, maar nu het meeste met op de buiten teugel rijden. Pak zelf veel te snel over op mijn binnen teugel en dan is ze niet meer te draaien, wat natuurlijk heel logisch is!

Verle is een bijna 5-jarige merrie van OO Seven x Gabor. En mijn dressuur crackje. Haha!
Ze is sinds Augustus onder het zadel, nadat we 8 maanden met haar bezig zijn geweest. Alweer bijna een jaartje dus. Tijd vliegt!

Eerst nog een foto gemaakt voor het rijden, ze begint nu eindelijk een beetje paard te worden!
1. Afbeelding
En dit was Verle een jaar geleden, veel vooruit gegaan he?!

Dan het rijden, ik heb geen stap foto's, omdat die altijd zo saai zijn en er maar 15 foto's mogen. Vork

Draven:
2. Afbeelding
3. Afbeelding
4. Afbeelding
5. Afbeelding
6. Afbeelding
7. Afbeelding
8. Afbeelding
9. Afbeelding

Linker galop:
10. Afbeelding
11. Afbeelding

Rechter galop:
12. Afbeelding
13. Afbeelding

Middendraf:
14. Afbeelding
14. Afbeelding

DieuwJ

Re: Mijn dressuur toppertje @ work (OO SevenxGabor)

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-07 09:52

Mooi paardje, alleen bij de middendraf zit je wat naar achter, en soms zit je iets te ver naar voren.

Frannik

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-07 14:33

Nounou, dat ziet er al veeel beter uit als de laatste keer dat ik je gezien heb!! zeker weten!!
Het ziet er allemaal leuk uit, en zo te zien weet ze steeds beter te ontspannen, ga zo door!!

Jett_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-07 14:33

Ziet er leuk uit!! Haha!

Flabbergast

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-07 14:35

DieuwJ schreef:
Mooi paardje, alleen bij de middendraf zit je wat naar achter, en soms zit je iets te ver naar voren.

Het is ook nooit goed he Clown
Ik vind je juist goed zitten bij de middendraf, probeer dat voor de rest ook te doen en niet voorover te vallen. Als je je handen wat hoger gaat houden wordt dat vanzelf makkelijker Ja.
Volgens mij is het een heel fijn paardje, succes er nog mee!

Quir

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-05-07 16:25

Bedankt voor de reacties!

Terug zitten/Voorover vallen, tsja dat is echt moeilijk voor mij. Knipoog
We zijn er wel hard mee bezig, maar aangezien ik mijn rug afgelopen augustus gebroken heb gehad, gaat dat allemaal nog al moeizaam, maar daar moet gewoon hard aan gewerkt worden. Dus gaan en zijn we al mee bezig. Knipoog

Ze begint verder steeds beter te ontspannen ja, gelukkig.
Morgen concours in Gemert! Vandaag ging t rijden echt slecht, zelfs zo dat ik maar ben gaan longeren. (ik werd kwaad en dan moet ik maar afstappen... Knipoog Anders is ontspanning zeker weg en krijgen we die ook niet meer.. )

Het is zeker een fijn paardje, maar zo enorm moeilijk, eigenwijs en dwars! Vork
En aangezien ik ook eigenwijs ben, en we allebei onze zin door drammen gaat dat nog niet altijd even goed, net zoals vandaag dus... Lachen

mirjamalvaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-07 16:34

Ziet er goed uit Quir en je zit helemaal niet zo slecht hoor Tong uitsteken
Het ziet er ook goed ontspannen uit Lachen

Quir

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-05-07 19:22

Dankje Mirjam!

Nog meer reacties?? Lachen

Quir

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-05-07 09:07

Maandag wedstrijd gehad! Verle liep súper ontspannen! Proef zelf wel heel slordig gereden, maar toch nog 195 punten!
Nu dus B+5!

Voor halsstrekken hadden we een 7! En voor het rechtgerichte, ontspannen en in aanleuning gaande paard ook een 7!! Dat waren de punten waar we heel erg mee bezig zijn geweest! Heel fijn dat het dan dus ook werkt.. Haha!

Verder niemand geen op of aanmerkingen meer??

Frannik

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-07 21:43

Super gedaan meid! Ik heb je helaas niet gezien. Wat een vooruitgang zeg!
Ga zo door. Ik had ook wel lekker gereden, bijna zeker van afvaardiging nu. Hoe sta jij ervoor?

Sirocco

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-07 21:45

Leuk paardje en leuke combinatie!

CindyUniek

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-07 21:45

ziet er goed uit hoor!!! zeker die foto vergeleken met een jaar terug!! t leek daar wel een pony! nu is het echt een paardje!!!

Frederika

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-07 21:53

ik vind het een fijn plaatje, mooie lengte in de hals let wel op het neusje dat wil ze nog weleens achter de loodlijn plaatsen. mooi paardje hoor, volgens mij is ze ook erg flexibel

Quir

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-05-07 13:13

Frannik schreef:
Super gedaan meid! Ik heb je helaas niet gezien. Wat een vooruitgang zeg!
Ga zo door. Ik had ook wel lekker gereden, bijna zeker van afvaardiging nu. Hoe sta jij ervoor?

Ik denk niet dat ik bij de afvaardiging zit?
Maar nog 2 wedstrijden te gaan, heb nu een 6e en een 8e plek. Niet zo heel best.... Maar ik weet niet hoeveel er dit jaar door mogen naar de Brabantse? Met mijn vorige merrie reed ik ook altijd rond de 6/7/8e plek en toch zowel B als L1 naar de Brabantse gemogen.... Maar verwacht er niet zoveel van, ze is gewoon nog niet zover om helemaal bovenaan mee te kunnen lopen. Knipoog

Fijn dat je ook lekker gereden hebt! Hoeveel punten had je en welke plaats?? Ik had je ook niet zien rijden, maar toen ik moest rijden was alleen mijn ring nog bezig, de rest was allemaal al klaar! Heb dus lekker helemaal alleen in de Z ring los kunnen rijden!
Verle helemaal groeien tussen de witte hekjes Haha! Dat was ook echt leuk!

Volgende week Asten-heusden? Zal kijken of ik je proef kan zien. Lachen

Frederika schreef:
ik vind het een fijn plaatje, mooie lengte in de hals let wel op het neusje dat wil ze nog weleens achter de loodlijn plaatsen. mooi paardje hoor, volgens mij is ze ook erg flexibel

Ja klopt dat ze haar neusje wel eens achter de loodlijn zet, maar dat is vooral mijn eigen schuld. Knipoog
Omdat ik haar ronder moet rijden en niet heel lang meer mag laten worden (doet ze erg graag), wil ze nog wel eens te ver in elkaar kruipen en dan ben ik te laat met been geven, het is dan ook elke keer maar een paar passen, dan is ze er weer voor.. Lachen

Ze is inderdaad héél flexibel! Bijnaam van Verle is dan ook: Gummibal op hoefjes.. Knipoog
Ze is ontzettend lenig, soms té. Vork

Verder iedereen bedankt voor de reacties!
Nog meer mensen die willen reageren?? Bloos