plotselinge gedrags verandering

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

butengeweun

plotselinge gedrags verandering

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-05-07 22:04

naja lastig uit te leggen. Mijn merrie is na dat ze terug is van de hengst ong. nu een maand heel erg veranderd met rijden. Vroeger liep ze overal heen en nu heeft ze vooral moeite met strepen op de weg of als het patroon veranderd dan durft ze gewoon niet veder. Nu stap ik maar af en met veel geduld krijg ik haar veder maar makkelijk is het niet.

Allen nu gaat ze het ook doen als we op het strand zijn en iemand heeft met zijn hak een lijn in zand gezet of letter. Vroeger sprongen we er altijd over als ik haar vrij liet nu rent ze bokkend er bij vandaan.

Weet toevallig iemand wat hier de oorzaak van kan zijn. Ze is trouwens wel drachtig gescant. Dus ik dacht misschien haar dracht.

charlotte1

Re: plotselinge gedrags verandering

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-07 22:45

Zou idd kunnen door de dracht. Net als bij mensen kunnen paarden dan door de hormonen ander gedrag vertonen. Een collega van mij die d'r paard vertoonde ook heel ander gedrag toen ze drachtig was. Later gedroeg ze zich weer als voorheen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-07 23:15

Dracht (hormonen) en/of van huis geweest...

Even een tijdje superconsequent en streng (doch rechtvaardig natuurlijk he) zijn. Misschien ook eens wat extra grondwerken, is ook altijd fijn om de verhoudingen weer even scherp te zetten.

BlueFence

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-07 11:42

ik zat ook gelijk aan hormonen te denken.
Houd het even in de gaten.

BarSjoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-07 19:50

Zal inderdaad waarschijnlijk aan de veranderingen in haar hormoonhuishouding liggen.

viv77

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-07 21:20

ik denk zeker dat het van de dracht kan komen. mensen kunnen toch ook veranderingen in hun gedrag hebben als ze zwanger zijn..en bij twijfel even de DA informeren