Koetspaard in t dressuur :-)

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

inge88

Koetspaard in t dressuur :-)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-05-07 17:15

Het paard dat ik mee had op school is opgehaald door de eigenaar, en nu moest ik verder op een schoolpaard voor de laatste maand.
Er was geen rijpaard meer over dus hebben ze gekeken of een proefkoetspaard dat er stond zadelmak was. 7dagen heeft er een jongen op gereden en hij was best braaf dus ben ik er woensdag op gaan zitten in de dressuurles. Dit ging boven verwachting omdat het paard heel lang niet meer gereden is geweest. Donderdag ben ik er gelijk mee HC in het B gestart met als resultaat 172 ptn.
Er zijn leuke foto's gemaakt door http://www.h2f.nl

Knappe koppie:
Afbeelding
Afbeelding

Net na het aanspringen in de galop, waar hij nog heel schieterig bij is
Afbeelding
Afbeelding

En nog een drafje Lachen
Afbeelding

Vrijdag gelijk geprobeert of hij ook een sprongetje durft te maken aangezien ik er over 4weken mijn exames moet rijden. Na een stop sprong hij vrolijk rond met de nadruk op vrolijk.. Na de sprong vol gas zo hard mogelijk vooruit met zijn stugge koetspaardenmond, maar dat gaat er hopelijk nog wel uit als hij wat vaker heeft

gilberke

Re: Koetspaard in t dressuur :-)

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-07 17:20

heey inge
ziet er goed uit best leuk paardje.
veel sucses met je examens

ratjelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-07 17:40

Ziet er zeker niet slecht uit voor een koetspaard dat nog niet zo lang onder het zadel is Knipoog

Mila87

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-07 18:04

wat een prachtig paard om te zien zeg..toen ik het las had ik me al heel wat anders voorgesteld Haha!

ziet er goed uit. jammer dat je nog maar 4 weken hebt om elkaar goed te leren kennen voor je examen. maar ik denk dat het wel goed gaat komen hoor!

succes met hem.

groetjes pellie

IvoIce

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-07 18:48

Harde koetspaardenmond?

Waarom worden alle paarden die voor de wagen worden gereden zo over één kam gescheerd met als grootste vooroordeel dat ze een stugge mond hebben en niet kunnen buigen?
Een menpaard hoort voor de wagen hetzelfde te lopen als ohz, ook fijn over de rug, van achter naar voren met een fijne aanleuning, nageeflijk etc.

Maar fijn dat hij het verder allemaal zo lekker oppakt!

inge88

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-05-07 19:45

Bedankt voor de leuke reacties.
@ IvoIce:
miet kunnen buigen vind ik onzin, maar ik heb verschillende paarden gereden die voor de wagen lopen, en vaak zijn ze met een gewoon trensje niet meer fijn te rijden omdat ze dan gewend zijn aan die stang in hun mond die toch een stuk scherper inwerkt, en zijn ze op mijn dubbelgebroken bitje dan "stug" en sterk, maar als hij er even aan went komt dat vast ook wel goed

Napie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-07 15:04

Een stang werkt uiteindelijk in als een trens gezien er met een stang 4 meter leidsel tussen zit. Je hebt dus wel een iets scherper bit nodig om te kunnen communiceren. Een menpaard kan een harde mond hebben door een stugge hand van de menner.

JoyCiej007

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-07 15:05

Leuk paardje, loopt best netjes.

Al viel ik ook een beetje over de opmerking 'met zijn stugge koetspaardenmond', ik ben het dan ook volledig met ivoice en napie eens.

daarbij is het zo, hoe harder de hand van de menner, hoe harder de mond van het paard.

Dit is precies hetzelfde ohz; je zult genoeg ríjpaarden vinden die met zo'n harde hand gereden zijn, dat ze écht een harde mond er van hebben. dit is voor de kar dus precies hetzelfde; ben jij gewoon zacht maar duidelijk en licht in je hulpen, dan zal het paard ook licht in de mond blijven.

pure vooroordelen dus, die wat mij betreft écht een keer de wereld uit geholpen moeten worden Knipoog

p.s alvast succes met je aankomende examens.

IvoIce

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-07 17:24

Mijn pony loopt voor de wagen erg licht op de hulpen op een stangetje, en ohz loopt hij net zo licht (zo niet lichter) op de hulpen op een dubbelgebroken trensje, en zo ken ik er nog veel meer!
Het is geen aanval, maar kan er (net als Joyciee hierboven) nogal over vallen dat er zoveel vooroordelen zijn over menpaarden, die gewoon niet waar zijn. Het ligt allemaal puur aan de hand van de menner, of - ohz - van de ruiter.

inge88

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-05-07 17:40

oke. dit paard is dan in ieder geval door een hele harde hand van de menner gement Lachen maar ik hoop dat ik het er nog uit krijg binnen de 4weken die ik heb