[Fjord] wammes@ work, grondwerk.

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Lacuna

[Fjord] wammes@ work, grondwerk.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-05-07 20:14

oh prachtig!
Ben zo trots op deze mooie jongen!

Ik mag dit schattige paard dus verzorgen en bijrijden wanneer ik zin en tijd heb (echt, dat is dé ideale basis om een paard op te verzorgen, je komt maar wanneer je tijd hebt hoor, en je doet maar wat je wil Tong uitsteken)
Vandaag was zn baasje mee, en zij heeft de foto's dus ook gemaakt.
Het was heel fijn om te merken hoe snel hij vooruit gaat. We doen het wijken voor druk erbij, omdat hij normaal gezien gewoon door je heen loopt. Verder zijn we vooral bezig met het rechtrichten, omdat hij naar rechts echt nauwelijks kan buigen.

De eerste keer dat ik hem deed reageerde hij totaal niet op me, en liep hij gewoon tralalalala zn eigen gangetje. We doen nu altijd grondwerk, ongeveer 10 tot 15 minuten, en meestal stap ik er daarna even op. Vandaag wilde de eigenaresse even zien of de foto's van het rijden met een touwtje geen foto-trucage waren, dus hebben we nog even zo gereden. Knipoog

Ik doe hem nog niet zo lang, (ben nog geen 10 keer met hem bezig geweest) en hij is nog altijd echt heeeeel erg groot (ben gewoon met een shetlander te werken)... Dus commentaar en tips zijn hartstikke welkom, maar blijf wel lief he Lachen

Afbeelding
de achterhand wijken voor druk om even te voelen hoe hij zou zijn vandaag.

Afbeelding
En de voorhand daarna ook even. Ging werkelijk super, had bijna niks nodig, en dat terwijl hij normaal als een tank stil blijft staan en je hoog en laag kunt springen maar hij écht niet opzij gaat Knipoog

Afbeelding
even instappen, moet zelf nog even wennen aan deze zweep. Heb m gister nieuw gehaald, maar hij bevalt heel goed Lachen

Afbeelding
de moeilijke kant... Waarom hij dat touwtje in zn mond heeft? goeie vraag...

Afbeelding
nog eens de moeilijke kant... en dan te bedenken dat hij hier dus het liefst gewoon linkerstelling aanneemt, en dwars door de bocht knalt... Oh, we zijn er nog lang niet, we moeten nog heeeeeel veel oefenen, maar ben zo ontzettend blij dat hij dít aanbood Lachen

Afbeelding
even hem terug achterwaarts zetten, hij denderde mn ruimte in.

Afbeelding
het is zo'n knuffel!! Lachen uren kun je zo zitten. Sunny loopt dan op een gegeven moment achteruit, maar wammes blijft echt staan Lachen

en toen moest wammes er toch aan geloven. Even een klein stukje rijden. Ik doe voor het rijden altijd grondwerk, omdat ik het lichamelijk niet voor elkaar krijg het paard los te rijden. Na 10 tot 15 minuten ben ik helemaal kapot, en dan begint hij eigenlijk net pas lekker te lopen. Dus vandaar dat we dat in het grondwerk even meenemen, dan kan ik toch even lekker knol-hobbelen, en zijn we allebei gelukkig.

Afbeelding
argh... ik probeer er zo op te letten, maar die benen van mij moeten gewoon naar voren om een of andere reden... Boos!

Afbeelding
hihi, en weer terug....

Afbeelding
oh... zo heerlijk.. Lachen galopje... zn moeilijke kant, en toch in een redelijk normaal tempo, zelfs een oortje erop... Lachen vind het, ondanks dat we er nog niet zijn, toch een heel prettig beeld.
prachtig ook, die wapperende staart... wat ik wel heel erg mis bij een fjord, dat zijn die wapperende manen... nja, je kunt niet alles hebben Knipoog

Afbeelding
en lekker stappen... Ik was kapot! Knipoog

Heb hem daarna nog heel even onder het zadel gereden, had een van mijn eigen bitjes meegenomen om eens te zien hoe hij erop zou reageren. Nou, hij liep er heerlijk op! De eigenaresse zelf heeft ook nog gereden. Foto's van haar plaats ik even in een ander topic Lachen Dus wil je nog verder genieten van deze prachtige vent, zoek even het andere topic op Knipoog

nou, commentaar en tips zijn van harte welkom, dus brand los!

Groetjes, Lacuna

Maritt

Re: [Fjord] wammes@ work, grondwerk.

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-07 20:17

ziet er heerlijk ontspannen uit !

Keedie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-07 20:21

Idd ontspannen

CeesRinko

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-07 20:24

echt super ontspannen..!
de eenerlaatste foto vind ik erg leuk..!
ga zo door..!!!

Vlokkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-07 20:35

Leuk! Wat zijn Fjorden toch geweldige dieren hè? Haha!
Enne, zonder zadel heb je altijd je benen naar voren, als je dan tegen zou gaan zou je volgens mij niet meer ontspannen kunnen zitten! Niet druk over maken dus!

Kims

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-07 20:46

Vind het heel knap dat je dit binnen 10x hebt bereikt!
Leuk om te zien Lachen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-07 20:52

Super!! Ga zo door Ja !

EDIT: Wat een stoer t-shirt Cool

wammesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-07 06:46

Whow, ziet er leuk uit zo op foto! hij is idd heel ontspannen zo zonder al die toeters en bellen, maar of ik het ooit durf?? Vingers aflikken

whisperramse

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-07 08:29

wat ziet dit er echt vriendelijk uit Lachen
Ik denk dat ik me ook wel eens een boek over grondwerk mag gaan aanschaffen Haha!
Iedere keer als ik zulke foto's zie begint het te kriebelen Lachen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-07 08:32

Wauw Wow! Dit ziet er echt super uit. Wat een mooie fjord. Jullie passen ook mooi bijelkaar. Ziet er echt superrelax uit Lachen ga zo door Ja

Lisanne_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-07 22:49

Ziet er leuk uit !

Wolffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-07 22:53

Heel erg gaaf! Ik ben helemaal stunned van je galopje Lachen (ik wil ook een paardje om dit mee te doen!!)

Lacuna

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-05-07 16:27

grondwerk is ook heerlijk om te doen. Ik kan nog meer genieten van het grondwerk, en wat we daar bereiken dan van het rijden.

Haha, wolffie, dit kan met de juiste voorbereiding met ieder paard. Echt waar Lachen (nou ja... paarden met een hoge schoft, daar zou ik dan een bare-back-pad op leggen, maar ok)

Een boek over grondwerk is altijd de moeite waard Lachen Zelfs als je geen problemen of wat ook met je paard hebt, is het zeker de moeite waard om er eens over te lezen.

Bedankt voor de lieve reacties, wammes is gewoon geweldig Knipoog
Groetjes, Lacuna

Liesbethje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-07 16:39

Hey, jij ook hier Haha!

Leuk dat je nu ook het grondwerk met Wammes op de foto hebt staan, wat is het een lieverd he.

Ik vind het toch nog steeds heel stoer dat je zo zonder alles rijdt, ik vind mezelf al heel dapper met alleen een halstertje en een touwtje en dan naar de carpool en weer terug Clown

Lacuna

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-05-07 17:22

Haha, ja soms verdwaal ik op de online snelweg, en kom ik hier terecht...
Wat ik hier doe vraag ik me ook af hoor, maar och, soms kom je hier wel leuke mensen tegen Lachen

en met een beetje voorbereiding, en als je de basis erin hebt zitten, dan rij je zelf net zo gemakkelijk door de bak heen Lachen

Groetjes, Lacuna

Pietje20199

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-07 18:44

Weetje, ik vind dit er beter uitzien dan met zn eigen eigenenaresse.
Meer ontspanning heb jij! Veel plezier ermee!

esthertjuh_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-07 18:46

mooi hoor!!

yo_ute

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-07 19:24

leuke foto's en ook gave fjord!!