Het rijden ging altijd heel erg goed, we reden eerst veel in de bak. en naar een tijdje ook in het bos, wat hij het leukste vind. Daar doet hij echt alles en gedraagd hij zich super.
Maar ik heb zondag een onderlinge dressuur wedstrijd. Dus ben ik al 2weken aan het 'trainen' in de bak. Wat eerst super ging.
Maar hij heeft problemen op de rechterhand. Hij valt zeg maar over de schouderheen, en als het hem te lastig word gaat hij in galop of staakt hij en draait vlug naar links.
Nu staat in mijn proef dat ik bij de a rechtergalop moet aanspringen wat hij wel netjes doet
en dan bij de C een grote volte. Ik doe altijd mijn buitenteugel er extra aanzetten, buitenbeen duidelijk naar achter, de binnenteugel openen mischien n beetje meer dan dat nodig is en mijn binnenbeen hou ik er ook goed aan.
Maar nu hij draait netjes in en lijkt alof die netjes terug gaat naar de C, maar dan word het hem te lastig en draait hij op het allerlaatste moment terug naar linksde verkeerde kant dus
ik laat hem dan ook nooit terug naar links draaien en draai meteen terug naar rechts. en zelf met mijn zweepje aan de linkerkant buitenkantprobeerd hij het.Mijn instructeur heeft al vanalles bedacht, wij zorgen dat hij goed aan het been is, dat hij netjes en ontspannen loopt maar wel actief. Dat ik mijn armen en benen precies op de juiste plaats heb en de hulp extra duidelijk geef maar toch probeerd hij het iedere keer weer.
Als we alleen in de bak zijn gaat het al beter als met andere, dan trekt hij ook erg naar die andere toe.
Ik hoop dat jullie het een beetje snappen en dat er reacties komen
. Soms doet hij het wel, dan stap in meteen uit en beloon ik hem en mag hij naar de wei. Maar de keer erna probeerd hij het gewoon weer.