Onze geschiedenis: Ik heb hem gekocht als driejarige, hij is nu zes (of zeven, ben de tel een beetje kwijt) en behalve af en toe een enduranceritje en veel rustige buitenritjes, hebben we nog nog nooit iets gespresteerd, laat staan een bak van dichtbij gezien (terwijl we die toch achter ons huis hebben)
dus, vooruit met de goede voornemens. Wij gaan dressuur rijden! En met geduld, weer terug bij af, op de klassieke manier. Nou... dat werd dus wat. Waar heb ik teugels voor nodig? ik kan toch rijden met m'n lichaam? met m'n zit en benen? de teugels moesten dus helemaal lang. ik mocht ze niet aannemen en slechts hele kleine hulpen ermee geven, Ik ben geen dressuur expert, dus misschien zit ik ernaast,(correct me if i'm wrong) maar volgens mij moest dat zodat ik me bewuster werd van m'n hulpen, en t paard meer op zichzelf leerde lopen en zo minder goed op de voorhand kon lopen.
Ik moet zeggen, ik stond versteld, geen teugel aangeraakt, en na een kwartiertje kwam z'n koppie alweer wat lager(ik weet niet of je het nagevelijkheid mag noemen
) Z'n achterhand was achteraf goed nat (das een goed teken dat ie 'm heeft gebruikt toch?) en hij was lekker aan het knabbelen op het bit.Ik zelf voelde me een absolute nul. wat valt dat tegen zeg, rijden zonder de hulp van je teugels, nu is hij gelukkig erg fijn op de hulpen omdat we altijd met weinig de buitenritjes reden, maargoed.
Over mijn houding: ik zit als een zoutzak, ook een slechte gewoonte van de buitenritten... ik weet het, maar ga eraan werken. Verder commentaar, toelichting op hoe hij loopt en wat er beter zou kunnen natuurlijk welkom, mits onderbouwd! Geen cap is eigen keuze, Buiten heb ik hem áltijd op.
genoeg gepraat. foto's!
deze vind ik echt supervet
is dit nu achter de loodlijn lopen? of is dit goed
pianohandjes
oef, ik schaam me bijna om ze hier te posten, wat zit ik er beroerd op zeg, maarja, ik hoop op ietwat vriendelijk commentaar, ik kan er alleen maar dingen van opsteken!

alleen natuurlijk ondertussen wel een stuk groter en grover