Rechts vastpakken en links niet willen aannemen.

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

MarloesV89

Rechts vastpakken en links niet willen aannemen.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-05-07 08:32

Hoi
Mijn pony pakt rechts het bit vast waardoor hij links niet aanneemt. Ik ben al van mezelf bewust dat ik rechts zelf sterker ben. Ik ben nu dus bezig om rechts echt te ontspannen en links meer aan te nemen.
Wie heeft er nog meer tips voor mij?

marloes

elsie1

Re: Rechts vastpakken en links niet willen aannemen.

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-07 09:40

je moet losmaken waar vast zit maar niet te veel prutsen want wat jij vastneemt kan hij vastnemen.

Wannneer die los is dan onder houden met buitenteugel en binnenbeen plus loswerken nageeflijkheid te vragen op uw rechterteugel. Dit geldt wel voor de linkerhand.

Marieke_K

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-07 10:46

Longeren met de dubbele longe kan ook helpen om je pony los te werken aan beide kanten. Probeer rechts met rust te laten en alleen af te werken naar beneden en niet vast te pakken.

elsie1

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-07 11:24

elsie1 schreef:
je moet losmaken waar vast zit maar niet te veel prutsen want wat jij vastneemt kan hij vastnemen.

Wannneer die los is dan onder houden met buitenteugel en binnenbeen plus loswerken nageeflijkheid te vragen op uw rechterteugel. Dit geldt wel voor de linkerhand.

ik bedoel rechterhand Bloos

Ludora

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-07 11:27

Een paard kan alleen maar vasthouden als er iets vast te houden is. Zoals je zelf al zegt ben je rechts sterker, dus daar heb je je probleem én oplossing al. Loslaten. Als jij loslaat kan hij niets pakken.

Probeer je paard (het liefst met hulp) zo goed mogelijk recht te richten en op 2 benen en 2 teugels te rijden. En bedenk gewoon bij iedere pas, niet sterk zijn niet sterk zijn.