Teugels te lang...

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Teugels te lang...

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-07 20:08

Ja, dat is mijn probleem dus...
Eerst hield ik ze altijd veel te kort. Nu is er een knopje om maar blijkbaar íets te veel, nu houd ik ze juist te láng *LOL*
Ik krijg les, maar het is echt zo vervelend en ik krijg het maar niet voor elkaar om mijn teugels korter te houden. Ik heb vorige les zelfs mijn teugels in een knoop moeten doen, omdat het ander niet goed zou zijn...Iemand nog tips om ze korter leren te houden Lachen ??

EngeltjeS

Re: Teugels te lang...

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-07 20:09

kortere teugels nemen? Knipoog haha
nee misschien met stopjes nemen Lachen

succes

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-07 20:11

Devica schreef:
kortere teugels nemen? Knipoog haha
nee misschien met stopjes nemen Lachen

succes

Die zitten er al aan Nagelbijten / Gniffelen Clown
En het is een verzorgpony dus ik heb daar niet zoveel over te zeggen *LOL*

__xMariek

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-07 20:14

Ik denk dat het meer iets is wat je jezelf aanleerd. Oefenen dus, en iemand hebben die steeds maar weer herhaald dat je op je teugels moet letten Knipoog

Bienotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-07 07:18

Trekt je paard ze soms een beetje uit je handen of laat jij ze zelf elke keer vieren.

Bij het eerste kun je het beste je pony/ paard goed voorwaarts blijven rijden. Wat meer bij elkaar.

Verder jezelf elke keer weer controleren. Springteugels hebben om de zoveel cm een ´streepje´ zitten, die zijn makkelijk om zelf elke keer weer snel te kunnen zien of je teugels langer zijn geworden. Gewoon een kwestie van doen en anderen je er elke keer weer op laten wijzen.

elsie1

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-07 09:55

je handen sluiten, een vuist maken en rechtop, duimen liggen vanboven. Steek 2 euro in elke vuist zodat je die vuist dichtlaat anders ligt er 4 euro in het zand. Knipoog

Daisies

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-07 10:14

Proberen er op te letten, continu. Heb ik de teugels strak genoeg? Nee, weer op oppakken. Net zo lang tot je voldoende druk hebt