We zijn door een behoorlijk diep dal gegaan. De klik tussen mij en Wannahave wilde er maar niet echt komen. Zowel tijdens het rijden als daarbuiten niet. Wannahave miste behoorlijk wat looplust en ik wist niet hoe ik dit op moest lossen. Uiteindelijk heeft hij een maand bij mijn instructeur in training gestaan om het een laatste kans te geven. En als het na die maand nog niet zou klikken zou ik hem verkopen.
Na deze maand ging het nog steeds niet fijn tussen mij en Wannahave en heb ik hem te koop gezet. Nou heeft Wannahave blijkbaar ook een computer op stal, want vanaf de dag dat hij te koop stond ging het ineens een stuk beter. Behalve dan toen er kopers kwamen kijken, die nam hij weer zoals gewoonlijk flink in de maling. Achteraf gelukkig maar ook, anders was ik nu dus mijn paardje kwijt geweest
Maar goed hij is dus de laatste maand harder vooruit gegaan dan de 8 maanden ervoor en het is alsof ik een heel ander paard op stal heb staan. Ben dus dolblij dat de klik er tussen ons eindelijk lijkt te komen.
Wannahave is een stuk voorwaartser geworden en inmiddels moet ik af en toe zelfs even de zeilen bij zetten om te blijven zitten. Dus ik ben nou samen met mijn instructeur weer hard aan het werk om toch wat van ons te maken.Dat was dus weer even de geschiedenis vanaf de vorige keer
Vandaag had ik les en Heavy heeft weer een nieuw register aan truken geopend. Vorige week had ik moeite om de bak rond te komen omdat sommige hoeken waar je iedere dag doorloopt toch wel ineens erg eng kunnen zijn
En sinds gisteren spelen we het spelletje "bit tussen de kiezen, hoofd in de lucht en in de hoek stil gaan staan om van het mooie uitzicht te genieten". Gelukkig begin ik zelf ook wat handiger te worden en kan ik dit soort puberacties wat sneller de kop indrukken, waardoor we uiteindelijk best fijn hebben gereden. En sommige dagen gaat hij echt geweldig lopen en is het echt een genot om te rijden. Maar goed hij is vier en wil ook wel eens wat vertier

Dus helaas om sommige stukjes nog wat spanning, vooral in de draf krijgt hij dan moeite om zijn balans te houden. Dus daar wordt aan gewerkt. Wannahave krijgt ook een hoop TLC en een lekkere bak slobber, dus zo slecht heeft hij het nog niet. Denkt hij zelf wel eens anders over
Goed genoeg gekletst, maar duurt weer immens lang om mijn foto's te uploaden
Dus hier dan toch de foto's
Commentaar mag natuurlijk, liefst wel een beetje onderbouwt, dan heb ik er zelf ook nog wat aan.
Valt me zowaar op dat ik niet eens centjes aan het zoeken ben, wat meestal wel het geval is. Zit meestal behoorlijk krap bij kas, vandaar...
1
2
3
4
5
6 Wordt al een echte bodybuilder

7 We zijn allebei blij dat we mogen stappen, ik zit echt als een zak aardappelen

8
9
10
11
12
13 Af en toe is hij het dus niet zo met mij eens en dan kijkt hij dus zo
14 Contragalop was een foutje, maar ziet er niet verkeerd uit

15 En klaar, op naar de slobber
En voor de oplettende onder ons, ik rijd nog steeds met een touwtje om zijn nek
Enfin, ga zo door, goed dat het weer beter gaat! 
Prachtig paard.