Wannahave uit Horse & Co @ les

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

frunnik

Wannahave uit Horse & Co @ les

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-05-07 19:55

Hallo allemaal. Hier sinds tijden weer foto's van Heavy en mij. Zoals beloofd zou ik de bokkers op de hoogte houden van de vorderingen van mij en Wannahave. Nou en er zijn wel weer wat dingen gebeurt sinds de vorige keer Bloos
We zijn door een behoorlijk diep dal gegaan. De klik tussen mij en Wannahave wilde er maar niet echt komen. Zowel tijdens het rijden als daarbuiten niet. Wannahave miste behoorlijk wat looplust en ik wist niet hoe ik dit op moest lossen. Uiteindelijk heeft hij een maand bij mijn instructeur in training gestaan om het een laatste kans te geven. En als het na die maand nog niet zou klikken zou ik hem verkopen. Verdrietig Verdrietig Verdrietig Na deze maand ging het nog steeds niet fijn tussen mij en Wannahave en heb ik hem te koop gezet. Nou heeft Wannahave blijkbaar ook een computer op stal, want vanaf de dag dat hij te koop stond ging het ineens een stuk beter. Behalve dan toen er kopers kwamen kijken, die nam hij weer zoals gewoonlijk flink in de maling. Achteraf gelukkig maar ook, anders was ik nu dus mijn paardje kwijt geweest Clown
Maar goed hij is dus de laatste maand harder vooruit gegaan dan de 8 maanden ervoor en het is alsof ik een heel ander paard op stal heb staan. Ben dus dolblij dat de klik er tussen ons eindelijk lijkt te komen. Go jij! Go jij! Go jij! Go jij! Wannahave is een stuk voorwaartser geworden en inmiddels moet ik af en toe zelfs even de zeilen bij zetten om te blijven zitten. Dus ik ben nou samen met mijn instructeur weer hard aan het werk om toch wat van ons te maken.

Dat was dus weer even de geschiedenis vanaf de vorige keer Haha! Vandaag had ik les en Heavy heeft weer een nieuw register aan truken geopend. Vorige week had ik moeite om de bak rond te komen omdat sommige hoeken waar je iedere dag doorloopt toch wel ineens erg eng kunnen zijn Rolleyes En sinds gisteren spelen we het spelletje "bit tussen de kiezen, hoofd in de lucht en in de hoek stil gaan staan om van het mooie uitzicht te genieten". Gelukkig begin ik zelf ook wat handiger te worden en kan ik dit soort puberacties wat sneller de kop indrukken, waardoor we uiteindelijk best fijn hebben gereden. En sommige dagen gaat hij echt geweldig lopen en is het echt een genot om te rijden. Maar goed hij is vier en wil ook wel eens wat vertier Clown Clown Clown

Dus helaas om sommige stukjes nog wat spanning, vooral in de draf krijgt hij dan moeite om zijn balans te houden. Dus daar wordt aan gewerkt. Wannahave krijgt ook een hoop TLC en een lekkere bak slobber, dus zo slecht heeft hij het nog niet. Denkt hij zelf wel eens anders over Haha!

Goed genoeg gekletst, maar duurt weer immens lang om mijn foto's te uploaden Tong uitsteken Dus hier dan toch de foto's Pling

Commentaar mag natuurlijk, liefst wel een beetje onderbouwt, dan heb ik er zelf ook nog wat aan. Knipoog Valt me zowaar op dat ik niet eens centjes aan het zoeken ben, wat meestal wel het geval is. Zit meestal behoorlijk krap bij kas, vandaar... Haha!

1
Afbeelding

2
Afbeelding

3
Afbeelding

4
Afbeelding

5
Afbeelding

6 Wordt al een echte bodybuilder Lovers
Afbeelding

7 We zijn allebei blij dat we mogen stappen, ik zit echt als een zak aardappelen Bloos
Afbeelding

8
Afbeelding

9
Afbeelding

10
Afbeelding

11
Afbeelding

12
Afbeelding

13 Af en toe is hij het dus niet zo met mij eens en dan kijkt hij dus zo Duivel
Afbeelding

14 Contragalop was een foutje, maar ziet er niet verkeerd uit Tong uitsteken
Afbeelding

15 En klaar, op naar de slobber Vingers aflikken
Afbeelding

En voor de oplettende onder ons, ik rijd nog steeds met een touwtje om zijn nek Koe

Le_onie

Re: Wannahave uit Horse & Co @ les

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-07 19:57

wat een geweldig paard [L]
ziet er goed uit !

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-07 19:58

Fijn dat de klik eindelijk komt!! De naam van het paard komt mij bekend voor van de afleveringen, maar kan het zo snel even niet meer bedenken *LOL* Enfin, ga zo door, goed dat het weer beter gaat!

frunnik

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-05-07 19:59

bizzybijtje schreef:
Fijn dat de klik eindelijk komt!! De naam van het paard komt mij bekend voor van de afleveringen, maar kan het zo snel even niet meer bedenken *LOL* Enfin, ga zo door, goed dat het weer beter gaat!

Was de allereerste aflevering. In seizoen 1. Heb hem dus alweer vanaf september. O ja, voor de geïntresseerden het is een Saros van het gestelhof x Barbados x Lector Knipoog

Amandavd

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-07 20:01

Ach wat jammer dat het een tijdje niet zo lekker ging, vond hem echt de beste match voor je uit de aflvering. Ziet er goed uit, je weet zelf al waar je aan moet werken, succes!

So0p_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-07 20:04

Fijn dat het eindelijk goed gaat! Haha!
Met mij en romeo was het de eerste 2 maanden ook ruzie!
Zal vast door t programma komen Schijnheilig

Maar even weer ontopic, Wat ziet wannagave er mooi uit zeg! Ja

Mazoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-07 20:09

Leuke combi zijn jullie! En volgens mij ben je goed op weg hoor!
Het commentaar geef je zelf al, en daar word ook wel aangewerkt in de les denk ik... Knipoog
veel suc6 verder.. Haha!

Rachelll

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-07 20:11

he kimmetje! onwijs leuke foto's en het is en blijft een knapperd! Haha!

popcornlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-07 20:17

Ziet er goed uit hoor, je zou zo niet zeggen dat jullie door zo'n diep dal zijn gegaan. Hij is zeker een stuk gespierder geworden. Hopelijk blijft de vooruitgang nu komen.
En ik geef je groot gelijk om met een touw om zijn nek te rijden als je hem nog niet helemaal vertrouwd met rijden. Als is het alleen maar voor je eigen gevoel.
Succes nog verder

frunnik

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-05-07 20:20

Rachelll schreef:
he kimmetje! onwijs leuke foto's en het is en blijft een knapperd! Haha!

Ja hè, knap issie wel. Alleen af en toe ook knap lastig, knap brutaal, knap aan het puberen en knap bijdehand Tong uitsteken

Maar toch is ie wel leuk Lovers

frunnik

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-05-07 20:21

popcornlover schreef:
Ziet er goed uit hoor, je zou zo niet zeggen dat jullie door zo'n diep dal zijn gegaan. Hij is zeker een stuk gespierder geworden. Hopelijk blijft de vooruitgang nu komen.
En ik geef je groot gelijk om met een touw om zijn nek te rijden als je hem nog niet helemaal vertrouwd met rijden. Als is het alleen maar voor je eigen gevoel.
Succes nog verder

Nou inderdaad. Heb al maanden mijn touwtje niet meer vastgehouden, maar tis echt een gewoonte geworden. En zolangzamerhand ben ik ook echt bijgelovig geworden, niks veranderen nou het net zo goed gaat Tong uitsteken Tong uitsteken Tong uitsteken

Astor

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-07 20:22

Jullie zijn vooruit gegaan meis !!
Maar je moet niet vergeten dat wannahave pas 4 is hea !!
Het ziet er goed uit, en ik ben echt blij dat de klik er eindelijk is gekomen en dat hij ook een stuk fijner loopt !!

Noesie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-07 20:27

Ik vind het er toch erg netjes uit zien hoor! Maar vaak lijkt het anders als het voelt!
Maar commentaar heb ik eigenlijk niet!
En over dat touwtje gesproken... gewoon net zo lang mee blijven rijden als wat jij fijn vind!

Liza_vL

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-07 20:32

Vind het fijn ogen, jullie zijn op de goede weg nu! Ja

frunnik

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-05-07 20:34

Noesie schreef:
Ik vind het er toch erg netjes uit zien hoor! Maar vaak lijkt het anders als het voelt!
Maar commentaar heb ik eigenlijk niet!
En over dat touwtje gesproken... gewoon net zo lang mee blijven rijden als wat jij fijn vind!

Heb ook wel een beetje de goede momenten er tussenuit gezocht Bloos Tong uitsteken

maar het gaat ook eigenlijk heel fijn. Hij is gewoon wat aan het puberen en uitproberen en voelt precies aan wanneer ik even wat minder oplet Tong uitsteken Maar goed dat hoort gewoon bij een 4 jarige en daar moet ik juist wel om lachen. Hij wordt totaal niet gevaarlijk ofzo, alleen af en toe draait hij ineens om of springt opzij. En dan moet ik wel even opletten, hang ik wel eens tussen zijn oren ofzo Clown Clown Maar hij is niet gemeen, gewoon slim en bijdehand Clown

Coberlina

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-07 20:36

hey
dat ziet er zeker niet slecht uit Lachen Prachtig paard.
Fijn dat het rijden weer goed gaat.
Ik wil je graag wel een tip meegeven. Je zegt dat hij moeilijk balans houdt in draf, en dat hij weinig voorwaarts is. Maar ik zie op je foto's dat hij ook best ruim loopt en lang is. Ik denk dat je hem iets rustiger moet rijden in tempo, zodat je tact kan houden en je paard zijn passen beter kan afmaken. De balans is dan meteen ook stukken beter. Je kan hem dan ook meer bij elkaar rijden, ipv lang te laten.
Ik herken het probleem omdat ik het ook heb Knipoog Ik vond mijn merrie nooit voorwaarts genoeg en te weinig balans. Maar ik moet haar nu rustiger rijden, en het gaat een pak beter.
Veel succes verder.

Born2BCrazy

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-07 20:38

Ziet er goed uit hoor!!
Gewoon zo doorgaan, dan komt het vast goed met jullie! Haha!

MSQuincyTE

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-07 20:45

Hij is echt heel wat voller geworden zeg, en dat diepe dal hebben allemaal denk ik wel last van gehdad, gelukkig heb je hem nog

frunnik

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-05-07 20:45

Foryourneeds schreef:
hey
dat ziet er zeker niet slecht uit Lachen Prachtig paard.
Fijn dat het rijden weer goed gaat.
Ik wil je graag wel een tip meegeven. Je zegt dat hij moeilijk balans houdt in draf, en dat hij weinig voorwaarts is. Maar ik zie op je foto's dat hij ook best ruim loopt en lang is. Ik denk dat je hem iets rustiger moet rijden in tempo, zodat je tact kan houden en je paard zijn passen beter kan afmaken. De balans is dan meteen ook stukken beter. Je kan hem dan ook meer bij elkaar rijden, ipv lang te laten.
Ik herken het probleem omdat ik het ook heb Knipoog Ik vond mijn merrie nooit voorwaarts genoeg en te weinig balans. Maar ik moet haar nu rustiger rijden, en het gaat een pak beter.
Veel succes verder.

In de galop is hij inmiddels absoluut niet sloom meer. Op goede dagen moet ik hem zelfs terugrijden. En ook de draf zorgt op de goede dagen niet meer voor problemen. Op de dagen dat het wat minder gaat probeer ik heel veel de draf en galop af te wisselen. Omdat hij de galop het makkelijkst vind en hij daar goed zijn balans in vind. Is de galop goed ga ik terug naar draf totdat ik voel dat hij daar weer problemen mee krijgt en dan zorg ik eerst weer dat de galop goed voelt. Op hele fijne dagen doe ik dan juist weer wat meer draf werk, schakelen en overgangen draf/stap.
Als ik hem wat langzamer laat draven krijgt hij juist moeite om zijn achterhand eronder te houden en valt hij snel op de voorhand. Hierdoor geeft hij dan juist nog minder reactie op been en krijgt hij juist meer moeite met balans. Dus daarom los ik het momenteel zo op. Heb jou methode ook geprobeerd, mar gaf bij Wannahave dus niet het resultaat wat jij hebt. Maar toch bedankt voor de tip OK dan!

frunnik

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-05-07 20:49

MSQuincyTE schreef:
Hij is echt heel wat voller geworden zeg, en dat diepe dal hebben allemaal denk ik wel last van gehdad, gelukkig heb je hem nog

Ja dat viel mij ook al op. Ik ben 2 maanden geleden van stal veranderd. Ik stond op een drukke manege en daar had hij het toch niet echt naar zijn zin. Hij bleef maar mager hoeveel ik hem ook voerde.
Nu staat hij dus een stuk rustiger en ik ben hem meer gaan rijden. In plaats van 3 keer in de week rijd ik hem nu 4-5 keer in de week, maar dan korter dan voorheen. Sommige dagen bouw ik het uit tot 30 minuten, zoals vandaag in de les. Maar het gebeurt ook vaak zat dat ik hem maar 15-20 minuten rijd. En dan natuurlijk nog in en uit stappen. maar hij heeft nu dus veel minder spierpijn en voelt zich weer een stuk prettiger dan voorheen. En hij ziet er dus ook weer een stuk beter uit Lovers

Marieke_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-07 20:53

mooi paard(A)
gelukkig gaat het nu goed met rijden..
je hebt massel dat die anders deed bij de verkopers Tong uitsteken

afwasborstel

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-07 21:00

Ziet er goed uit, ben blij dat tie weer een beetje fijner aan het worden is:D
Gaat echt helemaal goed komen met jullie OK dan!

frunnik

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-05-07 21:03

superpluisje schreef:
Ziet er goed uit, ben blij dat tie weer een beetje fijner aan het worden is:D
Gaat echt helemaal goed komen met jullie OK dan!

Dank je wel Bloos

Maxy0

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-07 21:05

Het ziet er goed uit..!

maar waarom heb je na 8 maanden nog steeds dat touw voorop geknoopt?

Ik vind dat jullie idd erg vooruit zijn gegaan! Hij ziet er ook mooier uit!

frunnik

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-05-07 21:10

Maxy0 schreef:
Het ziet er goed uit..!

maar waarom heb je na 8 maanden nog steeds dat touw voorop geknoopt?

Ik vind dat jullie idd erg vooruit zijn gegaan! Hij ziet er ook mooier uit!

Omdat ik het mooi vind staan Haha!

Nee hoor, is meer een gewoonte geworden, zit een beetje tussen mijn oren. En zit mij niet in de weg, dus zolang het mij meer zelfvertrouwen geeft laat ik het lekker hangen Knipoog