Dewi aan de bijzets

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

lailapri

Dewi aan de bijzets

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-05-07 15:25

Hallo
Dewi is een nu 3 jarige merrie. Ze heeft een afwijking aan haar kaak waardoor ze geen bit in kan. Ik heb nu dus met bijzets geprobeert kijken hie het ging en hoe ze inwerken en hoe zij er natuurlijk op reageert. Veder ga ik starten met werk aan de hand en dus afwisselend met longeren, mede om wat conditie te krijgen en spieren.
Het is een zeer brave merrie die erg haar best doen.
Nu snap ik best dat er misschien wat commentaar is, maar breng het zo dat ik er wat aan heb, dus wat is niet goed volgens jou, waarom is het niet goed, wat kan ik eraan doen, eventuele gevolgen etc. Graag dus geen berichtjes als dat moet je zo niet doen is fout, want daar kan ik niets mee, niemand kan daar wat mee eigelijk. Daarnaast als iets is genoemd het graag niet herhalen tenzij je iets nieuws toe te voegen hebt, zo blijft het overzichtelijk. Nogmaals dit is om te proberen en het zou een wonder zijn als ik in een keer het goede heb gevonden en al helemaal als dewi gelijk de eerste keer de sterren van de hemel liep.
Ik hoor het graag Haha!
Hier de foto's. Eerst los zonder bijzets, toen geen foto's gemaakt, toen ze eraan en beetje bij beetje stukje korter en bijde handen afgewisseld. Toen nog even los zonder bijzets en helemaal los in de bak.

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Verder heb ik alleen nog filmpjes maar die moet ik nog uploaden dus komen later.
Ik ben benieuwd!
Oja als de kwaliteit minder is kan dat komen omdat zowel foto's en filmpjes met mijn mobiel gemaakt zijn. De foto's zullen wel redelijk zijn, maar de filmpjes denk ik minder duidelijk.

luna1

Re: Dewi aan de bijzets

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-07 16:53

gebruik inplaats van je halster eens een kaptoom.....

gr gemma

lailapri

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-05-07 17:00

Kun je mij uitleggen waarom, wat is het verschil in werking?
Ik heb als ervaring met een kaptoom dat ik er een erge wilde hengst redelijk mee kan houden en dat hij op de miste druk erg reageert, is dit dan niet veel scherper dan een halster? Voor het werk aan de hand wil ik overgens wel een kaptoom gaan maken ivm het beter inbuigen van het hoofd.

lailapri

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-05-07 17:07

Wat mij nu opvalt is dat de singel niet zo super ligt dus ga en kijken voor staartriem eraan en me andere longeersingel proberen, die heeft wat hogere kussens.

lailapri

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-05-07 17:42

MyHorseGirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-07 17:45

Wat een leuk beestje Lachen Leuke foto's, bijzet is op zich wel goeie optie Knipoog

lailapri

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-05-07 13:03

Bedankt, zijn er nog meer mensen met een mening?
Ik hoor eht graag dan

Paardenmeis1

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-07 13:08

Leuk beestje, je doet goed je best om haar goed te trainen op een vriendelijke manier voor het paard (tenminste, dat idee krijg ik Knipoog ).

Ik misschien een pessoa ('broek') een idee? Hierbij word de achterhand er ook mee bijgetrokken en gaat ze iets meer bij elkaar lopen. Nu ben je de voorhand aan het trainen, maar ik krijg het vermoeden dat ze de achterhand laat slingeren en daarop uit elkaar valt.. dat zou zonde zijn!

lailapri

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-05-07 13:21

Wat ik wel eens doe is een bandage achter de billen langs, maar dat is pas een volgende stap, denk dat het verstandig is eerst aan de bijzets te wennen en dan ding voor ding erbij. Ik zal eens kijken voor een pessoa

klomp

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-07 17:35

erg leuk paardje! het lijkt alleen of de bijzet ietsje langer mag, kan het mis hebben hoor!

lailapri

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-05-07 18:47

zoals op eerdere foto's?

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-07 18:49

lijkt mij ook dat je de bijzet langer moet doen, heb het idee dat ze nu iets tegengehouden word Knipoog