Ik moet zeggen, dat ik de smaak nog meer te pakken heb gekregen dan vroeger , dus heel goed meegevallen.
Leuke les, goede uitleg, nieuwe dingen (waarvan ik nog nooit gehoord had) die je met je lichaam kan doen om reactie van je paard te krijgen, namelijk met je buik... dus al direct bijgeleerd!
Ik moest ook kordater zijn, dus stop = STOP en niet lichtjes stop... dan speelt ie touwtje trek... hehe.
Ook moest ik proberen met mijn beide onderbenen achterwaarts omhoog te houden, dus alsof je op je knieën zou zitten, maar dan in het zadel, om uit het zadel te komen, dat was moeilijk, moest ik een methode vinden om omhoog te gaan zonder veel druk te leggen op mijn onderbenen.. hmmm ging niet lekker dat
, zou ik thuis nog even proberen..
dus voor de opwaartse beweging bij het lichtrijden... ik moest denken dat ik geen onderbenen had en uit het zadel moest komen... pfew..
Iemand tips hiervoor??
Heb wel enkel draf/lichrijden gedaan, wat ik wel vreemd vond is dat ze niet sprak om af te wenden: je benen te verleggen, ik heb vroeger altijd geleerd: binnenbeen op singel en buitenbeen naar achter.. Nu was er daar geen sprake van...
Hoe doen jullie het, is er ook een manier dan zonder je onderbenen te gebruiken mss?
Vond het beetje spijtig dat ik geen doorzitten gedaan heb, want iets wat ik heel graag zou kunnen is gewoon hup naar draf en lekker blijven doorzitten. Vind ik toch leuker dan het lichtrijden.
Dus tips om goed te kunnen doorzitten zijn ook welkom, mss dat je de houding op een of andere manier kan oefenen?
Dus besluit: niet dat ik vroeger al een goed niveau bereikt had hoor, helemaal niet!!
Maar mijn nieuw begin is alvast super! En nu blijven doorgaan natuurlijk, zodat ik wel aan een goed niveau kom
.