oren in nek met aandrijven.

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Clyde

oren in nek met aandrijven.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-05-07 09:27

Mijn paard is een schrikachtig paard. Nu heb ik les om vooral de ontspanning te vinden samen. Dat ging heel goed, dus bouwde ik het rijden weer op en van op het ene moment op het andere gooit hij zijn oren in zijn nek als ik wil gaan draven. Ik ben eerst wel doorgereden ook toen hij bokte maar nu weet ik niet goed wat ik moet doen. Doet hij dit omdat ik dan niet meer zo fanatiek rijd (legt hij dus de link, oren plat einde werktijd) of mankeert hij echt iets.

Ben een beetje wanhopig van hem, want iedere keer als het lekker gaat en ik dus weer wat meer van hem ga vragen, gebeurt er weer iets, waardoor ik twijfel of hij iets mankeert.

Het is natuurlijk altijd goed om de oorzaak te vinden, maar hij is pas naar de ostheopaat geweest en is weer helemaal lekker los gemaakt. Wie heeft hier ervaring mee?

Malin

Re: oren in nek met aandrijven.

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-07 12:07

Mijn ervaring is dat als een paard zijn oren in zijn nek legt bij het aandrijven er dan iets mis is. Slaat hij ook met zijn staart? Dat is ook vaak een teken dat hij ergens last van heeft. Je zegt dat hij net lekker los is gemaakt, maar weet je ook zeker dat hij geen rugklachten heeft? De merrie die ik vaak rijd had dat nl. wel, en die legde haar oren plat als ik wilde aangalopperen. Bij haar hielp het als ik haar er gewoon een beetje 'in' liet vallen. Maar goed, zij is een manegepony, ik kan me voorstellen dat het met je eigen paardje toch anders ligt. Doet hij het op beide kanten? Als je doorrijdt gaat hij bokken zeg je, maar blijft hij dat ook doen als je het blijft proberen?

Clyde

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-05-07 15:42

Zijn rug is net losgemaakt. Hij had inderdaad rugklachten. Dit was net verholpen. Ik zal eens opletten of hij het op beide kanten even erg doet. Dat laatste weet ik niet, als ik nu zie dat hij zijn oren plat doet dan stop ik met proberen omdat ik bang ben dat hij pijn heeft.

Clyde

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-05-07 11:19

We hebben de oorzaak al gevonden. Het bleek toch weer zijn rug te zijn. De osteopaat komt binnenkort weer om hem te helpen.

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-07 11:20

ja ik wou net zeggen zijn rug, welke osteopaat heb je en wat doet die precies?
ben ik wel benieuwd naar Haha!

Malin

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-07 13:34

Gelukkig ben je er zo snel achter gekomen! Hopelijk gaat het snel beter. Succes!

Clyde

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-05-07 21:31

De osteopaat kijkt het hele paard na. Voelt of alles goed is en bij Mat heeft ze de wervels recht gezet. Het zadel wat ik heb is waarschijnlijk toch niet helemaal goed en duwde precies weer op de plek. Ik ga dus kijken voor een ander.
Er is ook een site van waar je kunt zien wat een osteopaat doet.
Moet het nog even nakijken welke dat was.

Shanedow

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-07 09:28

Het is handig om het tuig en je paardje een keer goed te onderzoeken, laat er is iemand mee rijden, draven galopperen en stappen, en let dan goed op de reacties van je paard en zijn gedrach.

Het kan ook zijn dat hij het gewoon niet snapt en gelijk denkt als je meer vraagt nee laat maar, ik snap het tog niet, als dat het geval is moet je een beetje onverwachts wat van hem vragen , al zijn het kleine dingetjes, laat hem rustig binnewaard lopen laat heb eens nageven, en dan stukje voor stukje onverwachts meer gaan vragen , heeft mijn instructeur mij voor gewezen, en het werkte bij mij echt supper (licht natuurlijk wel aan het probleem dat er eigenlijk is met je paardje).

Clyde

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-05-07 06:46

@Shanedow. Mat krijgt een nieuw zadel omdat hij verandert is van bouw. De osteopaat was in maart geweest en die vertelde me dat een terugval wel vaker gebeurt. Toen bleken er een aantal ruggewervels vast te zitten. Nu heeft hij weer pijn op een plek in zijn rug waar mijn zadel drukt. Ben ik van de week achtergekomen. Ik heb ook begeleiding met hem hoor.
Als ik weer kan rijden zal ik jou advies eens uitproberen, bedankt.

montyjansen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-07 07:53

een fysiotherapeut kan er wel wat mee en of een sportmasseur.Kunnen de omliggende spieren ook behandelen werken als een soort treintje als de een minder meewerkt, moet de andere meer doen. Pling Ja succes