Vidocq @ work 1.te keer onderlinge wedstrijd

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

KC

Vidocq @ work 1.te keer onderlinge wedstrijd

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-05-07 23:52

Zo spontaan gisteren toch nog naar Wennekers gegaan, Clown was eigenlijk van plan om het af te zeggen had me in een gekke bui ingeschreven, maar ben flink ziek geweest en heb hem dus een tijdje niet gereden en ook niet geoefend... Koe
Meneer is dan wel braaf onder het zadel maar een proefje had ie nog niet gelopen Frusty eerder en ook niet geoefend Frusty dus dat is dan wel ff een sprong in het koude water zeg maar.
Heen en weer overlegd of het niet te veel in een keer is om hem meteen mee naar wennekers te nemen want het is daar altijd zo druk Ziek en hij heeft maar 1x met een ander paard samen in de bak gelopen en nog niet eerder op de vrachtwagen gestaan en en en ik kon wel 1001 redenen verzinnen waarom ik niet wou gaan...
Maar toch er bleef iets knagen of het niet tijd werd dat hij eens aan iets anders kon wennen en dat het wel goed zou zijn om hem op zijn minst mee te nemen en te kijken wat ie doet...
dat heb ik dus ook gedaan gewoon ff kijken of ie op de wagen gaat.. hmm hij loopt meteen door en staat vrolijk op de wagen te wachten van " en nu " ? Haha! ok klep dicht en rijden dan maar... kijken wat ie op een vreemd terein doet ...
tja meneer was wat drukjes hinniken en zo maar verder wel braaf. Had een box geregeld dus kon hij lekker even wennen aan de drukte...
Afbeelding
en kon ik nog even vlechten en poetsen en beetje tutten ...
toen even gelongeerd en hij was nog steeds erg braaf...
Afbeelding
toen ben ik erop gestapt en heb even in de longeerkraal gereden en toen was ik al aan de beurt om de proef te rijden en hij was heel braaf en ik kon gewoon rondjes rijden over het erf en was ie relaxd...
Afbeelding
toen ben ik maar gaan rijden Haha!
Afbeelding
we waren wel wat te snel soms en ook voelde het als of de bak erg klein en vidocq erg groot was we hebben meer geprobeerd om de oefeningen door te sturen dan ze echt te rijden Bloos
maar op de video zag het er beter uit dan verwacht en ook dan het voelde Clown
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
en toen de bak uit...
Afbeelding
hij was wel moe maar wel ok niet nerveus of wat dan ook...
hij mocht nog even wat rondjes uitstappen over het erf en toen nog lekker op stal eten en drinken en bijkomen en toen zijn we weer terug naar de vrachtwagen gelopen en liep hij er de tweede keer ook weer in niet meteen de eerste keer maar er kwamen ook een boel paarden langs en was ie afgeleid.
vond het dus een geslaagd dagje.
de punten waren om te lachen want het was echt ver weg van sturen en rijden het was meer meeliften en kijken waar we uitkomen maar we hebben alsnog 175 punten zijn net niet laatste maar het is wel leuk maar had verwacht dat we minder punten zouden hebben Haha!
ga straks nog even de video op youtube zetten en hier linken... maar is met twee cams opgenomen dus er ontbreken stukjes,. ( bat. was op )
zo hier is ie dan... Vidocq @ Wennekers

Foxy1980

Re: Vidocq @ work 1.te keer onderlinge wedstrijd

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-07 08:29

Wat goed dat je op wedstrijd bent gegaan!

Goeie ervaring voor hem en het ziet er lekker relaxed uit. En 175 punten is toch helemaal zo slecht nog niet voor de 1e keer? Hartstikke goed! OK dan!

KC

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-05-07 19:27

@ foxy1980 Haha! bedankt hijw as ook super cool in de proef Haha!
hoe gaat het bij jou ? heb je al een nieuw paard op het oog?

Roadracer

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-07 22:05

Wat een heerlijke video zeg, zo mooi ontspannen! Paar foutjes hier en daar, maar voor een eerste proef echt super Pling
Heeft je rug het een beetje overleefd? Je zit overal zo keurig rechtop weer, en dan ook nog eens een schok opvangen wanneer hij op de volte schrikt (van de spiegel?).

KC

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-05-07 22:18

@ roadracer bedankt Haha! ja gaat wel met min rug, ben weer flink aan het oefenen om er weer ontspannen en recht op te zitten ( soms wat te ontspannen zeg maar Haha! )
en ja meneer schrok van de spiegel was wel grappig... heb volgens mij de hele proef beetje in een deuk gelegen omdat ik alleen maar aan het kijken was hoe ie reageerde...
maar wanneer kom jij eens langs? heb ook koffie en thee en limonade Clown in de aanbieding en een stoel maar moeten wel tussen de paardjes zitten want rokers kantine is hier niet he ( gelukkig maar ) xxx

Foxy1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-07 06:49

KC schreef:
@ foxy1980 Haha! bedankt hijw as ook super cool in de proef Haha!
hoe gaat het bij jou ? heb je al een nieuw paard op het oog?

Ja heb al een nieuwe op het oog. Ga zaterdag weer kijken. Duits gefokte ruin (dus dat is sowieso goed Tong uitsteken ). Ben benieuwd!

silas

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-07 21:10

wow KC wat een super foto's
wat is Vidocq ook een super stoere en lieve hengst!!!
knap hoor!!

Mendi

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-07 09:04

Leuke foto's hoor! En wat vond je van de box? Is de mijne Haha!

Ziolette

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-07 20:54

JOh, ik zie dit topic nu pas Bloos.

Gaaf zeg Cool . Het ging toch hartstikke goed zo voor de eerste keer dat Vidocq een proefje moest lopen OK dan! .

Ik kijk al uit naar de filmpjes die nog gaan volgen Lachen.

KC

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-05-07 21:48

Mendi schreef:
Leuke foto's hoor! En wat vond je van de box? Is de mijne Haha!

Haha! bedankt , ja was wel fijn dat ik even een box mocht lenen schrok wel even van wat ze bij wennekers vragen ( moest 15,- betalen zo dat mijn paard 2 uurtjes in de box mocht staan Sigaar ) als dagprijs... maar was idd een fijne box beetje klein maar dat zijn ze beij wennekers allemaal toch...
waar stond jou paard dan die dag ?
Ziolette schreef:
JOh, ik zie dit topic nu pas Bloos.

Gaaf zeg Cool . Het ging toch hartstikke goed zo voor de eerste keer dat Vidocq een proefje moest lopen OK dan! .

Ik kijk al uit naar de filmpjes die nog gaan volgen Lachen.

haha bedankt Haha! ja filmpje staat al online in het topic maar zal het anders ook ff doorsturen naar jou toe Haha! xxx
xxx

Mendi

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-07 21:51

Hoi KC, mijn paard wat ik daar had staan had ik een paar dagen daarvoor naar de hengstenhouder gebracht. Ze wordt gedekt en blijft daar dan permanent staan (ze is helaas al een tijdje geblesseerd Verdrietig)

Ik heb nu een ander paardje er bij gekocht die nu weer in de "kleine" box staat!

Wel stom zeg dat ze jou geld vroegen.. ik heb ook voor die box betaald en nou is er dus dubbel aan verdiend.

KC

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-05-07 22:04

ach het is en blijft wennekers he... Haha!
was er wel blij mee en omdat ik wil dat mijn paard en goede ervaring maakt met zijn eerste keer op een ander terein was het mij wel dat geld waard, wat niet wegneemt dat ik wel even met groote ogen naar niels keek toen hij doodleuk 15,- vroeg nadat ik ook net het inschrijfgeld voor de proef had betaald ... ging ook direct in zijn zak zonder bonnetje etc... maar ach maakt niet uit.
en ik ben eerlijk gezegd verwend mijn ventje staat in een box van 4x5 meter dus dan is alles andere snel klein he Haha!

Leins

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-07 13:21

Als ik even mag reageren op die "belachelijke" prijs van 15 euro.

15 euro als dagprijs voor paarden van buitenaf is laag. En als het maar voor 2 uurtjes was, had je hem ook op de trailer kunnen laten staan. Of als dat niet gaat gewoon een rondje mee lopen of iets dergelijks. Wees blij dat we een stal beschikbaar hadden voor je. Verder had je geen enkel bezwaar toen je kwam afrekenen. Daarom vind ik het ook ongepast dat je nu hier op bokt de boel af komt zeiken.

Verder was het een onderlinge wedstrijd voor mensen van stal of leden van de rijvereniging. Tijdens het maken van de startlijst zag ik dat je van buitenaf was, maar om een teleurstelling te voorkomen heb ik je maar laten staan. Als ik geweten had dat ik je daar juist een plezier mee had gedaan, had ik dat natuurlijk gedaan.

KC

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-05-07 15:02

@ leins nou ik heb toen doch echt 3x gevraagd of het klopt dat het 15,- euro is want ben andere prijzen gewend Haha!
betaald heb ik idd netjes wou er ook geen probleem van maken ( had ik maar moeten vragen wat het kost toen ik informeerde... )
was iid blij dat het wel kon want erg vriendelijk ben ik de dagen ervoor toen ik ernaar informeerde niet behandelt
( waren nog kennissen mee en die vonden het ook heel erg ) Koe
maar ach het was voor een keer en het moest een goede ervaring worden voor mijn paard en dat is gelukt en daar ben ik al lang blij mee. Haha!
En idd ben ik geen lid dat klopt dat heb ik van tervoren ook aangegeven en gevraagd of ik dan wel mee kon doen Knipoog
En zo als je in de voorige post ook kan lezen was ik blij en heb ik nergens geschreven dat ik het balachelijk vond wel dat ik er even van schrok Haha! maar als jij er boos over wilt zijn mag dat best hoor het is maar hoe je het opvat.
Kan je me als ik ooit nog eens mee wil doen lekker terugpakken Clown en van de lijst verwijderen voor mijn in jou ogen "afzeiken van de boel" want vond nou niet bepaald dat ik negatief bezig was.
Heb juist een leuke dag gehad en dacht dat ook aanhand van de foto's en het verhaal duidelijk gemaakt te hebben.

GinnyBanshee

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-07 15:17

Ziet er netjes uit! Haha!

Taxfree

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-07 15:51

Ik zie eigenlijk ook geen afkraken van Wennekers of Niels in de post van KC. Maar misschien ben ik dan ook wel bevooroordeeld Lachen

Jammer dat Leins zo overdreven reageert...

KC

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-06-07 07:24

@GinnyBanshee Ook hier weer bedankt voor ben ook erg blij met mijn viervoeters Haha!