Ingepakte Sarena(M2) aan het werk!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

abcde123

Ingepakte Sarena(M2) aan het werk!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-05-07 15:45

Zaterdag zijn we voor het eerst M2 gestart, en het viel me zwaar tegen! Schijnheilig

Ik had de proef al eens vaker doorgelezen, gekeken wat voor oefeningen erin zaten, en thuis nog maar eens wezen oefenen enzo.. Toen ik de avond ervoor de proef nog eens doorlas, schrok ik eigenlijk best wel, ik vroeg me echt af hoe ik die proef nog een beetje fatsoenlijk kon rijden.
Maar verder niet meer zo druk overgemaakt, en lekker die ochtend naar Joure gereden. Daar aangekomen beetje rond gekeken, en het duurde nog wel even voordat ik er op kon, dus maar even bij het springen wezen kijken. Later lekker rustig op gezadeld, en me maar eens klaar gemaakt voor mijn M2 debuut.. Clown Toen mocht ik de proef in, lekker gereden net of het een makkie was! Maar zoals de keertwendingen gingen niet super, achterwaarts heeft ze moeite mee en zo nog wel wat dingetjes. Ik was blij dat ik er 1 op had zitten, toen de 2e nog.. Na 5 minuutjes kon ik de 2e ring in, Sarena was helaas wat moe geworden, maar tja toch maar gewoon lekker proberen! Ik kreeg d'r er helaas niet meer zo goed bij, dus de keertwendingen gingen nog slechter, en achterwaarts ook, daar kwam ook nog de traver bij, de overgang galop --> stap en ik reed ook nog eens verkeerd.. Kortom eigenlijk hebben we de M2 onderdelen nog niet zo goed onder controle.. Vork Maar dat komt ook doordat we haar eigenlijk zouden verkopen en ik nu met mijn paard les heb ipv de pony, dus ik pik wat mee van de les met m'n paard, en probeer dat toe te passen bij m'n pony.. zo gaat het tot nu toe nog goed! Lachen

In de 1e proef had ik 178 pnt, was ik nog 4e mee van de 9, dus super tevreden! En in de 2e proef had ik 167 -2 dus 165 was ik samen met nog iemand laatste mee geloof ik, daar was ook maar 1 winstpunt gegeven, maar opzich vielen mij de punten eigenlijk helemaal niet tegen! Lachen

Maar goed, de dag daarna maar even lekker een poetsbeurt gegeven en de bandages en Rabobank dekje die ik een keer had gekregen uit de kast getoverd!
Dus hier maar weer een paar fotootjes! Hier ook nog wat foto's van vorige week
1.
Afbeelding
Niet vierkant, en wat op de voorhand..
2.
Afbeelding
Lekker actief stapje, alleen zit ik er wat vreemd op... Schijnheilig
3.
Afbeelding
4.
Afbeelding
5.
Afbeelding
6.
Afbeelding
Ik ga voorover zitten en maak mn rug wat hol..
7.
Afbeelding
8.
Afbeelding

Commentaar en tips zijn natuurlijk altijd welkom!

smiek

Re: Ingepakte Sarena(M2) aan het werk!

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-07 16:23

hee!
ziet er goed uit hoor Lachen
commentaar geeft je zelf al, dus het niks aan te merken.

MerelSophie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-07 17:44

Ziet er goed uit wel jammer van de punten volgende keer beter

simongek

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-07 18:40

Zier er goed uit. Je lijkt alleen zelf wat strak te zitten. FF meer op je kont en wat meer ontspannen
gaan zitten. Haha!

Anniicka_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-07 13:53

heej!

misschien een beetje late reactie hoor Clown
maar dat zijn tegenwoordig normale punten in het M2 Tong uitsteken
heb het zelf namelijk ook.. Vork

Groetjes Annicka

Flabbergast

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-07 14:05

Anniicka_x schreef:
heej!

misschien een beetje late reactie hoor Clown
maar dat zijn tegenwoordig normale punten in het M2 Tong uitsteken
heb het zelf namelijk ook.. Vork

Groetjes Annicka

Het kan ook niet aan jullie manier van rijden liggen zeker? Kan me niet voorstellen dat alle jury's gezellig afgesproken hebben niemand meer een winstpunt te geven Lachen

Ik vind het een mooie pony Ja, gewoon dooroefenen en dan lukt het vanzelf.

Anniicka_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-07 14:24

In het M2 is het gewoon dat je geen 1 fout meer kan maken en dat is logisch het is een selectie voor het Z maar wat je heel veel ziet is dat een jury veel 6en geeft als iets goed gaat (staat er dan ook bij) als iets fout gaat een 2.. maar als je een 2 fout geeft als iets fout gaat moet je ook een 7 of een 8 durven geven als iets goed gaat en dat zie je gewoon heel weinig en wat je de laatste tijd heel erg bovenaan ziet rijden is in de krul getrokkken paarden lees het nieuwe bit nu maar is daar staat het ook in..

Mazoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-07 15:53

Erg leuke foto's! suc6 met rijden verder!

knolle_krack

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-07 15:58

jeetje wat een blikvanger zeg!!!
je rijdt hem erg netjes en het ziet er goed ontspannen uit
foto 4 wouw!

polly2

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-07 16:14

Anniicka_x schreef:
In het M2 is het gewoon dat je geen 1 fout meer kan maken en dat is logisch het is een selectie voor het Z maar wat je heel veel ziet is dat een jury veel 6en geeft als iets goed gaat (staat er dan ook bij) als iets fout gaat een 2.. maar als je een 2 fout geeft als iets fout gaat moet je ook een 7 of een 8 durven geven als iets goed gaat en dat zie je gewoon heel weinig en wat je de laatste tijd heel erg bovenaan ziet rijden is in de krul getrokkken paarden lees het nieuwe bit nu maar is daar staat het ook in..

Dit zie ik ook wel eens gebeuren idd. Maar gelukkig niet altijd.
Ik heb het laatst met een ander paard in de L1 ook meegemaakt (reed niet zelf hoor). Maar dat er voor alles wat echt goed ging alleen maar zesjes worden gegeven.
Maar meestal vind ik het juryrapport toch wel terecht...gelukkig.

polly2

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-07 16:19

Aan de TS:

Ik vind het heel knap hoe jij zelf reflecteert op hoe je gereden hebt. Heel vaak zie ik dat anders.
Ik rij nu M1 en heb daar soms ook best wel moeite mee. En dan doen anderen soms zo blasé....zo van: het ligt aan de jury dat ik mijn punten niet heb.

Ik ben zelf nog zo overgeconcentreerd. Ik heb dik 20 jaar ervaring op een handelsstal/fokkerij. Heb heel veel verschillende paarden gereden, ingereden, gecorrigeerd etc.. ben daar erg handig van geworden.
Maar...altijd als ze netjes begonnen te lopen werden ze verkocht of voor de fokkerij ingezet. Ben nooit verder gekomen dan de L2.
Nu heb ik een paard waar ik langer mee door kan rijden (is van mezelf). In de L2 was ik steeds eerste, regelmatig twee winstpunten per proef...dus ik vond het tijd voor de overstap naar de M1. Ik had dat paard in een jaar tijd van groen naar L2 gereden. Dus het was allemaal wel heel snel gegaan (was al wel een wat ouder paard, eerst fokmerrie geweest, dus geen ervaring onder het zadel). En nu in de M1 stagneert het een beetje door mijn overconcentratie gaan dingen fout, ik zit niet altijd even netjes etc.. Maar ik zet door en hoop net als jij toch ook ooit M2 te starten!

beccieloeken

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-07 19:17

je punten zijn idd best wel goed en je foto's vind ik helemaal super...leuke combinatie jullie! Het ziet er echt heel mooi uit!!! Nog veel succes samen!!!

abcde123

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-05-07 21:11

Ik ben het ook wel eens niet eens met de jury hoor, maar ik weet van mezelf dat we eigenlijk nog niet aan de M2 toe zijn. Dus ik had ook helemaal niks verwacht, en tja dan ben ik het toch meestal eens met de jury.. Tong uitsteken
Maar met m'n paard rijd ik dan L2, dan heb ik toch wel eens een meningsverschil met de jury.. Maar ja het is en blijft een jurysport he.. Knipoog
Zo heb ik ook wel eens een heel slecht gevoel over mn proef gehad, en toen kreeg ik wel weer punten.. Schijnheilig