Latoescha@work al M2 waardig?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Manoeska

Latoescha@work al M2 waardig?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-05-07 13:27

Wij hebben nu 10 winstpunten in de M1 is het wel verstandig om nu naar de M2 te gaan of zijn wij er nog niet klaar voor wat vinden jullie ervan? De foto's zijn niet van een goede kwaliteit maar je kunt waarschijnlijk de gangen van het paard zo wel bekijken.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Wienna

Re: Latoescha@work al M2 waardig?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-07 13:29

Ligt er ook aan hoe je eigen gevoel is, als jij denkt dat je klaar bent voor de M2 waarom zou je dan nog wachten?? Ik vind het moeilijk te beoordelen vanaf een paar foto's.
Ik zie alleen op sommige foto's dat hij wel meer bergop mag lopen maar dat kan ook een moment opname zijn Lachen

HouVanUtopia

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-07 13:31

idd wat is je eigen gevoel het ziet er wel geod uit maar ben het eens met wienna!

mietjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-07 13:32

ik zou hem liever nog meer bergop zien, meer van de grond. Alles net iets meer, net iets meer de achterhand eraan, net iets meer vanzelfsprekend.
Ik zou pas omhoog gaan als alles goed is bevestigd en hij makkelijk bergopwaarts loopt zodat je een echt goeie proef neer kunt zetten en ook echt elke keer een wp kunt halen.
zelf ben ik ook pas overgegaan toen ik zeker wist dat het ook echt nut had. Anders kun je beter in de M1 écht goed worden (weet natuurlijk niet hoe je nu staat maargoed het is een tip;-) ) en voor de prijzen rijden en dán overgaan naar de M2.
Dit is mijn mening, succes in ieder geval! Lachen

mandy13

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-07 13:35

ik vind het er netjes uitzien, en idd het eerste wat bij mij opkwam is: als jij naar het M2 wil, dan moet je lekker gaan! Knipoog

persoonlijk zou ik nog even trainen, dat je echt zeker van je zaak bent. ik denk dat dat ook fijner rijd Knipoog bij de schouderbinnenwaarts(??) loopt ie niet super vind ik, dus ik denk dat als je de laatste puntjes op de i zet dat je dan leuke proeven kan rijden hoor!! heel veel suc6 met je paard. leuke combinatie.

gr mandy13

Heleen1988

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-07 15:35

met t meeste wat hierboven gezegd is, ben ik het eens. Voor het M2 zou ik het graag wat spectaculairder zien. iets krachtiger en meer omhoog van voor. maar dat blijft van foto's moeilijk te beoordelen. Wat wel veel kan zeggen is, hoe lang je erover gedaan hebt om je 10 wp's bij elkaar te krijgen? rijd je elke wedstrijd 1 of meerdere winstpunten?? Als je dan het gevoel hebt dat je het kunt, kun je prima overgaan. Maar als je nog niet elke wedstrijd met winst thuis komt, lijkt het me een slimmer plan om nog even lekker door te trainen en miss een paar keer te genieten van een mooie klassering in t m1... succes!

Manoeska

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-05-07 18:42

Zijn er niet meer mensen die hun mening willen geven of zijn de foto's van dusdanige kwaliteit dat het niet goed te zien is?

Mazoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-07 18:44

Ik vind dat wel moeilijk te zien zo op de foto's.. het is een beetje wat heleen1988 zegt..

KSB

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-07 21:09

vind het er goed uitzien hoor!!

ik mag ook M2 starten, maar zit ook met die onzekerheid om over te stappen! haha!!

veel suc6 verder!

yvonnepuntnl

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-07 21:15

Wat voor punten scoor je in het M1?
Als je vaak 195 of meer haalt, dan zou naar mijn mening wel over kunnen gaan naar het M2. Zo aan de foto's te zien zou ik er nog even mee wachten, de aanleuning is nog niet constant genoeg(soms te diep), je paard moet nog meer bergop en bij het schouderbinnenwaarts heb je hem wel erg schuin, maar mis ik lengtebuiging. Het algemene beeld ziet er wel vriendelijk uit, dat vind ik ook erg belangrijk!.
Maar ik vind dat het vanaf foto's erg moeilijk is te beoordelen. Dus kun je beter op het oordeel van de jury's in het M1 afgaan. Als je nu vaak 195 of hoger scoort kun je gerust overgaan.

Nen

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-07 21:50

Ten eerste, als jij vindt dat je naar t M2 kan en wil, moet je dat doen. Jij rijd je paard, jij moet je er lekker bij voelen. Persoonlijk zou ik deze overstap nog echt niet maken, paard is nog veel te weinig in de oprichting en te weinig bij elkaar. Mag ook met een te lange hals lopen...zelf vind ik deze houding zelfs nog een beetje te weinig voor in de M1. Maargoed, dit is slechts mijn mening, die gebaseerd is op een paar foto's en dus kan het best zo zijn dat je op andere momenten een heel ander beeld hebt...
In ieder geval, heel veel succes!

Born2BCrazy

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-07 22:02

Nou ben het wel met mijn voorgangers eens dat:
a) het van foto's moeilijk te zien is
b) het idd lijkt alsof ie nog wat constanter/meer bevestigd mag zijn qua aanleuning en oprichting
c) de overgang ook mede afhangt van wat voor wp je haalt..
dus dikke wp en niet 181 , 180 ofzo..(vind ik persoonlijk)
d)als jij vind dat je er klaar voor bent..Gewoon doen!!!!!

Je zou evt ook met je instructrice kunnen overleggen??

Heb ik wel gedaan.,.het leek haar niet zo goed plan destijds bij mij..
Maar het het gewoon gedaan Bloos En had direct mn 1e wp binnen en de 2e x zelf 2+een 2e plaats!

Dus zou gewoon naar je eigen gevoel luisteren..
En wat ook altijd zoiets is..
Waarom niet gewoon proberen? Als je weer een wp haalt in de m1, heb je die toch niet meer nodig. Dan neem ik (persoonlijk) liever de gok en ga ik gewoon over.
Dan weet je ook of je er aan toe bent..
Haal je een wp, dan zit je goed.
Haal je er geen, weet je iig dat je nog extra moet doortrainen..
(even kort door de bocht; immers trainen doe/moet je altijd Clown )
Maar imo heb je meer aan eventuele, wat mindere punten in de m2, dan wp in de m1, waar je immers al genoeg hebt..

Haha!

Rukaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-07 22:13

A.d.h. van de foto's zou ik zeggen: niet doen. Maar als je op wedstrijden goede punten scoort, waarom niet?

Zo van de foto's af vind ik het er wat moeilijk en gespannen uitzien. Ik mis impuls (iets wat heel belangrijk is in de m2), losheid in de rug en een correcte, constante aanleuning. En zoals al eerder gezegd: meer op het achterbeen. Vooral op foto 3, 4 en 7 valt ze (?) erg op de voorhand.
Maar nogmaals, dit is wat ik zie vanaf de foto's.
Als je op concour goede punten scoort dan zou ik lekker gaan!

CarolineP

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-07 22:33

Hoe gaan de keertwendingen en de travers? En de slangenvolte met contragalop? Dat zijn zo beetje de nieuwe dingen in de M 2. Als die goed gaan, kan je volgens mij starten in de M 2. Al heb je in het begin geen winstpunten, je krijgt wel een protocol met opmerkingen erop. Doe daar je voordeel mee!

Born2BCrazy

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-07 22:35

Mijne kon/kan de keertwendingen nog niet (wordt nu wel veel beter)
travers deed ze al redelijk en die slangevolte galop..gewoon doorgaan..

Ook wel belangrijk om een beetje te installeren..
galop-stap stap-galop

Nogmaals: ik zou het gewoon proberen als je zelf denk dat je wel een kansje maakt.

Mloui

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-07 07:09

De overstap van M1 naar M2 is best groot. Groter dan je denkt. Ze vragen ineens veel meer oprichting en verzameling. Je ziet zoveel combinaties tegen de lamp lopen in de M2! Ik zou nog eventjes lekker door trainen en pas als de oprichting/verzameling wat verder is over gaan. Wanneer dit een beetje goed zit zijn die nieuwe oefeningen niet eens zo moeilijk meer. Succes!

PolosportJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-07 07:29

Ik zou vanaf de foto's ook zeggen nog even doortrainen, hij loopt namelijk nog niet zo opgericht en bergop. Ik vind m zelfs wat op de voorhand vallen op sommige foto's. Ik zou zeggen nog even lekker doortrainen. Het hoeft toch niet allemaal op de 10? Of wel.

AnoukvW

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-07 07:45

De gangen van een paard zijn lastig om van een foto te zien!

Maar ik zou nog even doortrainen tot hij iets mooier opgericht is!

Wel een leuk paard zeg!!

LOCA

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-07 10:15

adhv de foto's had ik je zelfs geen M1 gegeven, paard is er niet bij met zijn achterhand, je rijdt je paard teveel met je handen en te weinig met je zit, en wat doen je handen tijdens het Schouderbinnenwaards op de foto? en waar is je aanleuning gebleven? Gewoon ff doortrainen dus.

nimphia

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-07 20:17

even een reactie van de ruiter.
Van de foto's die erop staan zijn de laatste 2 pas tijdens het oprichten. De eerste foto's zijn tijdens het losrijden en ja ik weet dat ze lager moet lopen. Ik haal elke wedstrijd een winstpunt ook de laatste wedstrijd waar ik 184 en 185 haalde terwijl ik haar niet goed vond lopen. Ze was meer in het bos aan het kijken als bij de proef opletten. Over de schouderbinnenwaarts ik was haar net aan het oprichten en ze was het er toen nog niet zo mee eens vandaar. De travers en contragalop zijn geen probleem. Van stap naar galop ook niet maar galop naar stap soms wel.

Groetjes

Wienna

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-07 21:01

Nogmaals als jij je paard er klaar voor vind en je hebt er een goed gevoel over, waarom zou je het dan niet proberen? Wat wij op foto's zien zijn moment opnamen, moeilijk zo te beoordelen dus Lachen