Bang voor rechterGALOP!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

CoonArt

Bang voor rechterGALOP!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-05-07 20:39

Ik zit nu al ruim 2 jaar op les maar sinds kort moeten we de rechtergalop oefenen. De linkergalop gaat bij mij goed alleen als ik de RECHTERGALOP moet doen, lijkt het wel alsof ik mijn balans verlies! Wie weet raad hoe ik dat kan voorkomen?

montyjansen

Re: Bang voor rechterGALOP!

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-07 20:55

Eerst aan de longeer lijn oefenen

arabianpride

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-07 22:02

wanneer je het idee hebt dat je je balans verliest ben je dus nog niet in balans.
zonder zadel rijden of met zadel zondser beugels tot je balans correct is op beide kanten.

Bienotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-07 09:47

Denk je dat je paard de rechtergalop ook moeilijker vindt? Het kan zijn dat deze zelf minder makkelijk de bochten doorgaat naar rechts, waardoor het lastiger blijven zitten is voor je. Het kan ook zijn dat hij in de verkeerde of overkruiste galop aanspringt. Dat zit ook minder prettig.

Oefening baart kunst, misschien eens vragen of je het op een ander paard mag proberen en oefenen?

Alicia2u

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-07 09:48

Val je naar buiten? Dan kan dat ook deels aan het paard liggen. Ga overdreven naar binnen zitten (dus bijna naast je zadel) en draai je buitenste heup naar het binnenoor. Zitles, zonder beugels rijden en veel oefenen zullen met de tijd verbetering brengen Lachen

CoonArt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-06-07 10:19

Alicia2u schreef:
Val je naar buiten? Dan kan dat ook deels aan het paard liggen. Ga overdreven naar binnen zitten (dus bijna naast je zadel) en draai je buitenste heup naar het binnenoor. Zitles, zonder beugels rijden en veel oefenen zullen met de tijd verbetering brengen Lachen

Dankzij DEZE TIP gaat het nu al wat beter met de 'rechter'!