Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
Loadingstar schreef:hi hi willen een aantal dressuur rijders die friezen rijden mij even helpen? Ik ben een merrie gaan kijken die zo vanuit de wei gewassen werd en vervolgens even los in de binnenbak waarna ze er een zadel op legden en in een uurtje reden...... ik was overbluft . Zei waarschijnlijk ook! ze was hartstikke braaf en liep netjes en stond stil... zo had ik er ook wel op gedurft. Mijn dilemma: Is zij wellicht te braaf om straks dressur met mij te gaan lopen?
of komt het allemaal wel goed? Anderen die ik zag gingen veel sneller lopen en snoven bij de eerste keer erg in de bak. help......
) 
.

Karoliefje_ schreef:Het oordeel over Friezen klopt niet helemaal meer, ze worden steeds heter heb ik het idee.
Jessicoo schreef:Ja precies, maar zo nuchter zijn ze helemaal niet meer zo, teminste,, niet zoals ze eerst altijd waren.
; ik snap wat je bedoelt met 'te braaf', maar eigenlijk zou ik daar minder moeite mee hebben dan 'lui' of 'ongeinteresseerd'... Als je paard de goede impuls heeft (dus mooi voorwaarts, goed voor het been), werkwillig (zijn de meeste friezen) en leergierig (als je een paard niet overvraagt, zijn de meesten toch wel bereid te leren) zie ik eigenlijk niet waarom je er geen dressuur mee zou kunnen rijden. Bedenk dat je rustig in de B start... jij en je paard hebben nog genoeg tijd om te ontwikkelen. (Misschien veranderd er idd nog iets in zijn karakter?