Ik heb met de zoekmachine niet echt een duidelijk antwoord kunnen vinden op deze vraag..
Ik heb 2 keer per priveles, maar toch lukt het me niet om constante aanleuning te houden, en ja dit ligt aan mij en niet aan mijn paard, vandaar mijn vraag.
Ik heb een Arabier, ondertussen ongeveer 2 jaar uitgekoerst bij Duindigt, en nu rijd ik hem dressuurmatig. Ik heb niks te klagen, hij pakt het allemaal heel goed op.
Nagevelijk rijden, ontspannen de hals strekken etc lukt allemaal goed, ik vind dat er een nette basis inzit, maar mn paard is heel kijkerig in de bak en ziet veel spookjes vliegen..
Goed aan het werk houden, stelling, overgangen etc rij ik veel om hem maar bezig te houden, maar constante aanleuning krijg ik nog steeds niet, hij krijgt t steeds voor elkaar om toch weer omhoog te komen met zijn hoofd. Dan moet ik weer goed inkomen met been en lichte druk op de teugels en dan komt hij vanzelf wel weer nagevelijk, maar ik heb toch het idee dat ik het niet altijd even goed doe.
Ik heb van de week weer les en geef dan ook aan dat ik hier meer aan wil werken. Het gaat voornamelijk ook om de aanleuning in draf, de stap en galop gaat namelijk wel goed..
Op zich zijn we klaar voor de wedstrijden ( weliswaar nog gewoon B ) maar de aanleuning is gewoon nog niet zoals het zijn moet.
Heb een mooie stille hand vertelde mijn instructrise, ben soms zelfs nog te zacht..
Wie heeft er goede tips voor mij ?
Alvast bedankt !
Edit: ik zorg voor veel afwisseling in het werk, dus niet 7 dagen per week dressuurmatig in de bak, maar ook longeren met dubbele longe, free-style, buitenritten of een dagje vrij.