Achteruit lopen..

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Ashquar

Achteruit lopen..

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-05-07 21:39

Lady (het paard van mijn zus waar ik op rij) gaat altijd achteruit lopen heel hard als ze ergens niet langs wil of durft. Ze is dan ook niet vooruit te krijgen en meestal lukt omsturen ook niet meer.
Weet iemand wat ik hiertegen kan doen?

bonte_bente

Re: Achteruit lopen..

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-07 21:45

altijd voorwaards bljven denken en ook daarnaartoe werken...voor elke stap voorwaarts belonen veel praten vooral als dit gedrag voorkomt uit angst..
zorg dat je haar niet belemmerd door in de teugels te hangen maar juist je handen naar voren!wel zo dat je haar iets opgesloten houdt tussen je benen omdat je zegt dat ze omdraaid.
als je zeker weet dat het komt door angst veel praten en belonen! maar hou wel in de gaten dat het misschien een poging kan zijn om onder werk uit te komen

veel succes anders toch achteruitkijkspiegels aanschaffen: Tong uitsteken Tong uitsteken

caroliene

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-07 18:57

Wat lastig zeg!

Misschien toch heel veel oefenen met iemand er naast en inderdaad overdreven belonen als ze het goed doet? Verder zou ik het ook niet weten, heb wel eens mensen gehoord die bij een paard dat ongevraagd achteruit liep een longerzweep achter z'n achterhand hielden om m zo te laten schrikken.

Ashquar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-05-07 19:47

De teugels heb ik meestal zo ongeveer in boogjes als ze dat doet om haar toch weer vooruit te krijgen. Maarja dat werkt dus niet. Maar ik weet dus ook niet zeker of het uit angst komt omdat mijn zus altijd direct afstapte als ze zo begon te doen dus het is ook uittesterij denk ik. Iemand er even naast kan denk ik wel helpen. Lachen Maar ik hoop dat het over een tijdje wel over gaat als ze merkt dat ik toch niet afstap. En anders koop ik idd maar achteruitkijkspiegels. Vork

bonte_bente

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-07 22:18

als je zegt dat je zus altijd afstapt, is lady dus ''gewend''dat je afstapt dus het is een uitprobeersel....idd blijven zitten en met een ander paard of met iemand ernaast
ps zweep is een correctie middel voor als je er op zit en niet om je paard vooruit mee te sturen terwijl iemand ermee achter je aan loopt. zweep kan nog meer angst veroorzaken!

Ashquar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-05-07 08:54

Heeft er nog iemand tips? Aangezien er lang niet altijd iemand bij is. Haha! Het wordt trouwens wel steeds minder! Lachen

Miraan

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-07 08:59

handen naar voor , en drijven wat je waarschijnelijk toch al doet.. en lekker laten staan tot dat die gaat lopen en dan goed belonen.. eerst soort van nergeren doen want dan vind ie het mischien niet meer leuk hihi succes