onzeker en bang

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

nooralie

onzeker en bang

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-05-07 16:22

ik heb vroeg veel moelke paaarden gehad waar het veel fout is gegaan ongluken en zoo
ik rij nu nog stees maar heb to soms heel moelijk al mijn paard srikt wat ik srik vaak hader al het paard ik ga nu op westrijden rijn om mij wat zelfzeker te maken maar iemant nog tips voor mijn want vind het is niet goed zo al het nu gaat
ik heb nu wel een super paardje maar ja tog vint ik het moelijk

gr linda

ikenindi

Re: onzeker en bang

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-07 16:23

wow, leer eerst eens leesbaar typen!

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-07 16:23

dubbelpost

ikenindi

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-07 16:24

haha ik heb al getemt;)

Lundy

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-07 16:24

ik snap er niks van.......

nooralie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-05-07 16:25

Berichten: 14 ik heb vroeg veel moelijkepaarden gehad waar het veel fout is gegaan ongeluken en zoo
ik rij nu nog steets maar heb to soms heel moelijk al mijn paard srikt wat ik srik vaak harder al het paard ik ga nu op westrijden rijden om mij wat zelfzekerder te maken maar iemant nog tips voor mijn want vind het is niet goed zo al het nu gaat
ik heb nu wel een super paardje maar ja tog vind ik het moelijk

gr linda
dislitie en haast hah

nooralie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-05-07 16:26

sorry dislecsie

ikenindi

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-07 16:34

dan nog...dan moet je maar even goed doorlezen voor je iets post. zu is het voor ons niet te lezen....

Denise_Tink

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-07 16:45

wow, hier snap ik niks van

000

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-07 18:58

Denise_Tink schreef:

hahaha je bent neit de enige, moest 3 keer goed kijken voor ik er iets van snapte;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-07 19:01

rommeke schreef:
Denise_Tink schreef:

hahaha je bent neit de enige, moest 3 keer goed kijken voor ik er iets van snapte;)

na 5x lezen snap ik er nog niks van Slapen

creool

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-07 19:06

He, doe niet zo flauw. Ze schrijft beroerd en ik vind ook zeker dat ze haar best moet doen om naast spelfouten zeker geen typefouten te maken maar de strekking is natuurlijk dat ze advies wil over hoe ze met haar angst om moet gaan.

De enige tip die ik je kan geven: concentreer je op je paard in plaats van op jezelf en je omgeving.

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-07 19:59

Moderatoropmerking:
Shalimar schreef:
MSN en/of BreeZaH taal is idd niet toegestaan op Bokt. Heb je echt dyslectie, zet dat dan in je onderschrift want nu krijg je verkeerde reacties. Maar haast is geen reden om niet normaal nederlands te typen. Daar komt ook bij dat je niet 2 dezelfde topics mag openen op verschillende (sub)fora.

Het andere staat dus op slot. Lachen
(deze blijft open mits er tips aan de TS wordt gegeven)

Noeni

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-07 20:04

roks schreef:
Berichten: 14 ik heb vroeg veel moelijkepaarden gehad waar het veel fout is gegaan ongeluken en zoo
ik rij nu nog steets maar heb to soms heel moelijk al mijn paard srikt wat ik srik vaak harder al het paard ik ga nu op westrijden rijden om mij wat zelfzekerder te maken maar iemant nog tips voor mijn want vind het is niet goed zo al het nu gaat
ik heb nu wel een super paardje maar ja tog vind ik het moelijk

gr linda
dislitie en haast hah

Ik heb het even verbeterd voor andere mensen.

Ik heb vroeger (als ik het goed vertaal) veel moeilijke paarden gehad, waar veel mee fout is gegaan. Erg veel ongelukken.
Ik rijd nu nog steeds maar heb er het soms heel moeilijk mee want als mijn paard schrikt schrik ik nog vaak harder als het paard. Ik ga nu op wedstrijden om mij zelf wat zelfverzekerder te maken. Maar heeft iemand nog tips voor mij want het gaat nog niet zo heel goed nu. Ik heb wel een super paard maar ik vind het toch moeilijk.

Ik persoonlijk zou goede begeleiding gaan zoeken voor jou en het paard. Zodat het ook voor het paard voelt dat jij vertrouwen in hem hebt.

Maranel

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-07 20:19

ja ik raad ook aan om goede begeleiding te zoeken. . Met begeleiding voelt het vaak al beter dan dat je alleen aan de gang gaat en dan veel oefenen en het tijd geven denk ik

polly2

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-07 20:23

En ik denk dat het wedstrijden rijden eigenlijk nog een brug te ver is. Juist daar kun je weer heel onzeker van worden als je steeds onderaan eindigt.
Neem les. Bij voorkeur ook springles. dat hoeft nog helemaal niet zo heftig te zijn...maar door wat huppeltjes over balkjes te maken kun je ook je vertrouwen weer terug krijgen.
Probeer te rijden op je gevoel. Ga niet zitten nadenken...want dan lukt het niet om te ontspannen.

Succes!

clouds

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-07 19:41

Ik ben zelf na veel ervaringen ook geen held, toch heb ik weer vertrouwen gekregen door goede begeleiding en me vooral leren te concentreren op het paard. En vooral niet overal ergens wat achter te zoeken. Dus als het paard ietwat kijkerig is, niet in paniek raken en gewoon doorgaan met je oefening.
Ik wens je veel succes en vooral ook doorzettings vermogen toe.

Lenneke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-07 19:50

Probeer geen dingen te forceren. Doe geen dingen die je echt niet durft en schaam je er niet voor.
Vind je het eng doe dan een stapje terug. Paarden zijn gevoelige dieren en voelen jou angst heel goed waardoor er juist dingen kunnen gebeuren waar jij bang van wordt.
Ben je bang dat er iets gaat gebeuren, ga gewoon even stappen, haal een keer diep adem en ga weer verder waar je mee bezig was als je het niet eng meer vind.

Ik ben een hele tijd bang geweest voor honden in het bos. Zodra ik een hond aan zag komen werd ik bang dat Anouar ging schrikken. En wat gebeurde er... Anouar schrok. Niet zozeer van de hond, daar was hij helemaal niet bang voor, maar hij schrok omdat ik het eng vind.
Ik ging steeds even stappen als er een hond aan dreigde te komen. Op een gegeven moment had ik weer genoeg vertrouwen dat Anouar niet zou schrikken en durfde ik weer te blijven draven.

zimbabwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-07 19:50

je zult gewoon weer veel moeten gaan rijden..ik heb hetzelfde en heb voor een paar jaar terug veel en in de hogere klasses gereden. in de lessen van de rijvereniging werd ik doorgaans op moeilijke paarden gehesen en reed veel jonge paarden in. Tot ik na mijn studie het rijden weer verder op wilde pakken na een poos alleen in de weekenden een buitenritje had gemaakt. een mooie jonge merrie gekregen..fantastisch. zelf zadelmak gemaakt en toen er enorm hard af gepleurt. eigen schuld..maar heb wel 3 dagen in het ziekenhuis gelegen met een zwelling in mijn ruggegraad/ruggemerg. kon niet lopen. daar ben ik mooi van op de koffie gekomen en nog steeds ben ik voorzichtig. echt bang ben ik niet meer na toch iedere keer mijn angst te trotseren. het heeft 3 jaar geduurd voordat ik weer op silke 9het paard waar ik het mee heb gehad) te durfen. Nu is het eindelijk zover maar hadden we net besloten haar te verkopen aan het meisje wat de verdere opleiding van sil heeft gedaan. Bummer. heb er nog wel een veulentje van gekregen in april en die blijft als het goed is de rest van haar leven. ik heb een poos een hele lieve fjord gehad en mijn oude dressuurpaardje gion stond er ook nog. daar ben ik weer een beetje van bij gekomen, maar wat ik zeg..ik blijf voorzichtig. ik zal niet gauw meer zomaar op een jong paard stappen en iets wat bij voorbaat al bokt en steigerd en rent zie ik vanaf.
beetje jammer maar niets aan te doen. ik moet het ook niet forseren.

Promis

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-07 20:29

je moet eerst wat vertrouwen krijgen in je paard.

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-07 20:43

[RUI] -> [RT-P]