inrijden

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Taat88

inrijden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-05-07 21:11

hoe leer je een paard stuuren???

Cassidy

Re: inrijden

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-07 21:12

Door eerst het nodige grondwerk mee te nemen voordat je de eerste keer in het zadel stapt....

arabianpride

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-07 22:09

hoe leer je jezelf het paard te sturen?

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-07 22:19

Je zegt "rechts!" of "links!" en als ie het niet doet dan is ie kapot, koop je een nieuwe Haha! Clown

En nu even serieus, ga op zoek naar iemand die je kan helpen ermee, als je zoiets nog niet weet dan moet je geen paard gaan inrijden..

_Ananas_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-07 22:21

Nooit doen! Als je die macht aan je paard geeft is er niets meer mee te beginnen Clown

Zoek een ervaren persoon die je kan helpen zoals al aanbevolen werd!

mana

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-07 22:24

Ik denk inderdaad als je niet weet hoe je hier mee om moet gaan , dat je beter onder begeleiding van een ervaren iemand je paard gaat beleren.

Pradaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-07 22:24

MysticTinker schreef:
Je zegt "rechts!" of "links!" en als ie het niet doet dan is ie kapot, koop je een nieuwe Haha! Clown

En nu even serieus, ga op zoek naar iemand die je kan helpen ermee, als je zoiets nog niet weet dan moet je geen paard gaan inrijden..

Whahah Nagelbijten / Gniffelen Jahoor Tong uitsteken
Je moet iemand zoeken die er echt verstand vanheeft!
Niet zelf aan gaan proberen. Daaarmee kan je hem al helemaal verzieken!

Ziiggy__

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-07 22:32

wahahaha MysticTinker, dan denk ik dat de mijne kapot is hahah, ik ging er op zitten zij links, en hij deed niks ik nog denken dat hij mischien op rechts wel reageerde, maar weer niks.. Agjaa een auto moet soms ook even opwarmen dus ik geduldig gewacht maar het arme paard reageerde niet... Is er ergens een paardenmaker die de knopjes er weer goed op kan zetten ? Schijnheilig

Okee nu even serieus, ik zou even een ervaren persoon vragen om je te helpen met het inrijden van dit paard, ik wil geen conclusies trekken (al doe ik het nu toch Bloos ) Ik denk dat jij nog niet genoeg ervaring hebt om dit alleen te kunnen..
Succes ermee..

bromfiets

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-07 11:20

idd iemand er bij vragen. Daar leert het paard van en jij ook. Dan blijft het leuk voor jullie beiden.

DeniseES

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-07 21:26

Jup, er komt natuurlijk veel meer bij kijken dan alleen sturen, dus lijkt het me handiger als je dit niet alleen op gaat knappen. Als je iets fout aanleert, is het heel moeilijk het weer af te leren, dus kan je beter zeker weten dat het goed gedaan wordt, dan heb je er nog superlang plezier van, ipv dat je een paard hebt dat verkeerde dingen aangeleerd is

_sharona_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-07 19:40

ja je moet er iemand bij hebben die het kan , want anders rij je je paard "verkeerd"in en is er later weinig meer mee te beginnen. nou ja laat ik het zo zeggen het inrijden is natuurlijk best belangrijk Knipoog
x sharona

LeeJane

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-07 19:43

Veel met je gewicht op proberen te lossen(zorg dan wel eerst dat je paard braaf is, staat zo banketstaaf als ie schrikt en je ligt zand te happen), met een dubbele lijn longeren is ook een fantastische uitvinding!

sjorsie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-07 19:46

eerst op de grond met de dubbele longe, het sturen aanleren en ho en stap, dan er pas opgaan, maar ik zou dit wel doen met iemand ie vaker succesvol paarden heeft ingereden, niet een overenthousiaste kennis Knipoog