Nieuwe bijrijdpony @ work

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

frodo1993

Nieuwe bijrijdpony @ work

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-05-07 20:48

Hoi bokkers,
Ik ben vandaag weer naar Brutus (mijn bijrijdpony voor één keer in de week) geweest. Nina (ninaa_ @ bokt) heeft wat foto's en filmpjes gemaakt. Van deze filmpjes en foto's heeft ze één filmpje met muziek enzo gemaakt Haha! In galop word ik steeds een stukje gelanceerd, dus ik probeer goed te blijven zitten. Normaal heb ik dit nooit, dan kom ik niet uit mijn zadel met galopperen, maar bij Brutus op de een of andere manier wel. Ook stak hij zijn hoofd heel erg omhoog, en omdat ik mijn handen ook wat hoog droeg, ziet het er helemaal gek uit Clown maar trekken en dergelijke is het laatste wat ik doe, ik mag juist wat meer contact houden met de mond. Ik moet mijn benen ook niet afsteken, is erg lastig voor mij Koe Normaal rijd ik met een ander hoofdstel, maar aangezien het bit daar van te groot is, rijd ik met deze. Een ander bit komt eraan zei de eigenaresse.

Dit is het filmpje:
http://media.putfile.com/Lili-en-Brutus

Opbouwend commentaar is welkom, ook tips om hem lager te laten lopen met zijn hoofd is zeer welkom. Houd er wel rekening mee dat dit de 4de of 5de keer is dat ik hem berijd, en ik weer heel erg moet wennen aan een grotere pony, omdat ik hiervoor altijd op een kleine pony heb gereden.

Groetjes Lili.

PS: ik wil weer op les bij de manege. Dan kan ik weer aan mijn houding werken, want die verslechterd met de dag, want ik kan zelf niet zien wat ik fout doe...

Ninaa_

Re: Nieuwe bijrijdpony @ work

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-07 20:52

Haha mooi dat je het een leuk filmpje vindt geworden lil. Haha!
Brutus is een leuk beesie, en wie weet kom je bij ons lessen! Lachen

frodo1993

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-05-07 20:53

Ninaa_ schreef:
Haha mooi dat je het een leuk filmpje vindt geworden lil. Haha!
Brutus is een leuk beesie, en wie weet kom je bij ons lessen! Lachen

Dankje Lachen
Ja, ik wil graag bij manege noot op les. Nu even kijken of moeders er geld genoeg voor heeft ... Koe

Zoe_rainbow

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-07 20:54

Eeh, ik denk niet dat dit op HAW hoort, dat is voor foto's en filmpjes waar paarden aan het werk zijn in de bak..
Dit is alleen een buitenritje, dus hoort in ITP. Lachen (of JITP aan je leeftijd te zien)

Verder leuke pony hoor, hij kijkt alleen wel beetje sagerijnig. Nagelbijten / Gniffelen

Theeglas

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-07 20:55

Leuke pony, maar wat is dat nou met dat hoofdstel? Westernhoofdstel met een vééél te hoge lage neusriem? :S

saffire

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-07 20:57

Leuk hoor! Het ziet er erg vriendelijk en leuk uit. Volgens mij hadden jullie plezier. Je houding vind ik niets mis mee hoor!
Leuke combi !

frodo1993

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-05-07 21:00

Zoe_rainbow schreef:
Eeh, ik denk niet dat dit op HAW hoort, dat is voor foto's en filmpjes waar paarden aan het werk zijn in de bak..
Dit is alleen een buitenritje, dus hoort in ITP. Lachen (of JITP aan je leeftijd te zien)

Verder leuke pony hoor, hij kijkt alleen wel beetje sagerijnig. Nagelbijten / Gniffelen

Oke, ik wist dat niet. Bedankt Lachen Hij kijkt soms wat chagrijnig ja, is hij niet Knipoog

yvotje14 schreef:
Leuke pony, maar wat is dat nou met dat hoofdstel? Westernhoofdstel met een vééél te hoge lage neusriem? :S

Dankje Haha!
Ik wete het niet precies, deze neusriem zat er aan toen ik het hoofdstel pakte, de eigenaresse zei dat ik dit hoofdstel kon proberen voor een keer, want dit bit past beter. Wat voor neusriem het is weet ik ook niet precies, hij ziet er uit als een lage neusriem, maar hij zat vrij hoog ana het hoodstel vast. Volgende keer gebruik ik in ieder geval het andere hoofdstel weer, misschien zit daar dan een ander bit aan, met eem beetje geluk.

saffire schreef:
Leuk hoor! Het ziet er erg vriendelijk en leuk uit. Volgens mij hadden jullie plezier. Je houding vind ik niets mis mee hoor!
Leuke combi !

Bedankt! Haha! plezier hadden we zeker, kan je vooral zien aan mijn lach, haha.

Minidroppie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-07 21:01

Ziet er leuk uit!
Je benen steek je naar mijn zien niet echt naar voren hoor. Probeer je tenen iets meer naar binnen te houden. Daardoor zou de rest van je houding ook beter worden.
Waarom ga je niet een keer met deze pony aan het werk in de bak? Daardoor zou zijn rug losser worden, en ook fijner gaan lopen. Qua ontspanning en qua bewegingen.
Succes er mee! komt vast goed als je nog even doortraint! Haha!

frodo1993

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-05-07 21:06

Minidroppie schreef:
Ziet er leuk uit!
Je benen steek je naar mijn zien niet echt naar voren hoor. Probeer je tenen iets meer naar binnen te houden. Daardoor zou de rest van je houding ook beter worden.
Waarom ga je niet een keer met deze pony aan het werk in de bak? Daardoor zou zijn rug losser worden, en ook fijner gaan lopen. Qua ontspanning en qua bewegingen.

Dankje Lachen
Tenen naar binnen is inderdaad mijn zwakke punt, zie je goed Knipoog
Ik wou ook het liefst in de bak rijden, alleen die bak daar is van iemand anders ofzo, zoiets begreep ik. Ik ga ook aan de eigenaresse vragen of ik misschien ook eventueel in de bak kan rijden, zij kent die mensen heel goed, ik niet...

bassa

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-07 16:21

ziet er leuk uit.
veel plezier.

Minidroppie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-07 14:32

Lili schreef:
Minidroppie schreef:
Ziet er leuk uit!

Dankje Lachen
Tenen naar binnen is inderdaad mijn zwakke punt, zie je goed Knipoog
Ik wou ook het liefst in de bak rijden, alleen die bak daar is van iemand anders ofzo, zoiets begreep ik. Ik ga ook aan de eigenaresse vragen of ik misschien ook eventueel in de bak kan rijden, zij kent die mensen heel goed, ik niet...

Leuk zeg! Haha!
Veel succes!