Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
gaat.
Ik denk dat ik een andere houding heb aangenomen, en dan heb ik het niet over mijn lichaamshouding, maar de manier waarop ik tegen wedstrijd rijden aankijk
Vonnie84 schreef:Gezien je paard voor, tussen en na de proeven toch gewoon netjes loopt, denk ik dat je het probleem bij jezelf moet zoeken. Als je je proef rijd, rij je hem waarschijnlijk toch anders. Wil je het te netjes doen? Of ga je te gespannen zitten waardoor je paard niet meer lekker kan lopen??
HC met zweep zou ik alleen doen als je voor, tussen en na de proeven ook met zweep rijd. Dan zou het nut kunnen hebben.
Joscaa schreef:Mooi dat het weer wat beter gaat.
Maar als jij in je hoofd houd dat hij het weer gaat doen, gáát hij het ook doen.
Waarschijnlijk ben jij hardstikke zenuwachtig, en bang dat hij niet zal luisteren. Het resultaat is dat je paard ook niet luisterd.
Het is echt precies hetzelfde! Dit in combinatie met het feit dat ik thuis en vooral in de les gewoon een uur lang flink kon rijden en dat 'ie dan ook bleef lopen. Opeens viel het kwartje dat het toch echt aan mij moest liggen. Bleek dat ik op wedstrijd veel te bang was om 'm leeg te rijden en 'm daardoor gewoon niet aan het werk (en aan het been) durfde te zetten. Dit is dus gewoon een kwestie van zelf een knop om te zetten en hetzelfde te rijden als thuis of in de les. Het is wel heel moeilijk en mij heeft het hierin heel erg geholpen om mijn instructrice mee te nemen, die zet me wel aan het werk
Nu gaat het veel beter en blijft 'ie er in de proef ook aan trekken.