Eindelijk weer naar heel heel heel lang wachten Gambit @ ohz

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

KC

Eindelijk weer naar heel heel heel lang wachten Gambit @ ohz

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-05-07 23:03

zo als de titel al zegd heb ik vandaag eindelijk weer naar heeel heeel heeel lang wachten op mijn geweldige fries gezeten.
ff snel uitleg ik:
ben heel lang ziek geweest ruim een jaar nu en mijn friesje was ook heel lang geblesseerd en ik dacht al dat hij nooit meer bereden zou kunnen worden. Maar een paar weken geleden is mijn DA geweest voor de routine controle en nakijken van de paarden ( sta nu op een nieuwe stal lekker dicht bij mij ) en ook Gambit werd nagekeken en het bleek dat het wel goed genezen is en door dat ik zo lang de tijd en rust genomen heb en hem wel gewoon beweging heb gegeven maar het niet heb belast door longeren en rijden dat hij onverwacht weer hersteld is.
ik ben dus heel erg blij ofwel ik al aan het idee begon te wennen dat hij mijn paard voor het mennen en de vrijheidsdressuur zou worden
ben ik nu dus extra mega blij dat ik hem mag gaan inrijden...
ik heb er al 2 of 3 keer eerder op gezeten maar dat werd dus eerst door mijn ongeluk en later door zijn ongeluk tegen gehouden.
Hier de foto's van vandaag hij was lekker gek aan de longe en mega braaf onder het zadel en heeft alles onthouden en weet het zelf te linken wat ie aan de hand heeft geleerd.
Ben apetrots op hem...
samen met ingrid_zij hield hem vast en had de camera Haha! was het dus vandaag zo ver...

YEAAAHAAAA eidelijk weer een zadel op
Afbeelding

yes yes yes ik ga weer rijden ff dansen...
Afbeelding

ff braaf stil staan...
Afbeelding

erop zitten... goh wat is ie braaf
Afbeelding

ff stappen hij was erg cool
Afbeelding

lekker drafje hij is zo heerlijk voor het been maar soms nog wat scheef maar dat mag
Afbeelding

halthouden .. gaat al heel vaak alleen op mijn zit Haha!
Afbeelding

en lekker uitstappen...
Afbeelding
houd het commentaar netjes we moeten alle twee weer beginnen en zeker met elkaar.
merk nu wel dat ik binnenkort als meneer wat spieren krijgt een ander zadel mag aanschaffen...
meneertje gaat een flinke gozer worden Haha!

Helma_Amber

Re: Eindelijk weer naar heel heel heel lang wachten Gambit @ ohz

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-07 23:07

Zo, echt braaf dat ie het zo geweldig weer oppakt. Die eerste foto is gaaf Haha! Ik zou persoonlijk de beugels wat korter doen, zodat je wat steun hebt als er onverwachts een bok zou komen, verder heb ik geen commentaar, alleen zou het misschien veiliger zijn om een rijbroek met laarzen of jodphurs aan te doen, maar dat is je eigen keuze natuurlijk.
Veel succes samen, het begin is er... OK dan!

GinnyBanshee

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-07 23:12

wow prachtige fries! ziet er verder lekker ontspannen uit, succes verder! Haha!

ozzieozzie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-07 23:50

Wat zul jij ongelooflijk blij zijn zeg Haha! Lekker hoor dat jullie weer aan de slag kunnen.
Ik wens je veel succes en we willen natuurlijk wel foto's blijven zien .

wereldhummel

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-07 23:52

ziet erg goed uit hoor Ja
gelukkig dat ie niet onder het zadel zulke sprongen maakt als aan de longeerlijn Tong uitsteken
Veel succes samen!

krummel

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-07 00:57

Fijn dat het weer goed met jullie gaat. En ook goed dat hij het gelijk weer oppakte! En die 2e foto OMG Nagelbijten / Gniffelen wat een beest! Vind de foto's onder het zadel heerlijk om naar te kijken. Lekker ontspannen, ga zo door!

rakni

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-07 01:00

wat leuk! gefeliciteerd dat het zo goed gaat!

Die tweede foto is echt heel erg leuk!

tip voor het rijden: probeer wat meer je schouders naar achteren te brengen.

Verder ziet het er ontspannen uit, jullie hebben er allebei plezier in of niet?

Succes!

Ziolette

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-07 06:48

Super KC OK dan! . Fijn dat je eindelijk weer wat met Gambit kan doen. Ziet er al goed uit Ja.

Die tweede foto is stoer, net alsof ie een duik in een denkbeeldig zwembad neemt Haha! .

KC

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-05-07 08:57

heel erg bedankt allemaal Haha! ,
ja we hebben er alle twee zin in OK dan! want waar hij vroeger met opstappen de bak kon doorscheuren Blauw oog Ziek bleef ie nu lekker relaxd staan Dromen
heb zijn en mijn "pauze" ook gebruikt om juist met hem wat meer grondwerk en freestyle te doen maar meer voor zijn rust dan voor zijn lichaamelijke conditie en het blijkt weer eens te werken.
met de andere jonge paarden gaat het gelukkig ook heerlijk.
zal Cheese! updates van meneertje plaatsen kijken of ie zo blijft hij is van de drie heren met ballen de enige waar je het af en toe van merkt dus ff afwachten of ie zo zoet blijft. Sigaar
ik wil de komende tijd eerst even verder werken aan de ontspanning en bestuurbaarheid en balance zou dus vaak met halsring rijden etc hij kan soms wat stooiseins zijn ( goh wat gek voor een fries Haha! ) en dan wil ik naast een hoofdstel en bit ook nog iets hebben waar ik mee kan inwerken dat heb ik bij de anderen ook gedaan en het werkt erg fijn... neemt weer wat stress weg en spanning uit de mond.

@ zio... nou paarden zat nu om te rijden zelf dicky kan mee naar buiten naast de anderen dus kom maar op met je lief we gaan met zijn allen een buitenrit maken michiel wil ook mee hij rijd nu al bijna iedere keer dat ie bij de paarden is en much en hij zijn maatjes... Haha!

heel erg bedankt voor de tips:
i
k rij vaak in spijkerbroek want er bestaan nu ook paardrijspijkerbroeken zo als van wrangler en andere merken Haha!

en verder aan mijn houding word gewerkt maar ivm mijn ongeluk en de schade in mijn wervels en tussenwervelschijven probeer ik hem juist wat te ontzien bij de jonge beestjes...
werk er wel aan en zodra het wat meer in balanse loopt zal ik ook weer rechter zitten.

over de beugels zal ik eens nadenken maar heb ze eigenlijk altijd deze lengte en soms nog eentje langer dus voelde niet oncomfortabel ofwel ik soms mijn hakken niet netjes uitgedrukt heb maar als ik korter ga voel ik me net een jokkey zelf met springen heb ik in verhouding redelijk "lange" beugels zal het eens proberen...

moet eerlijk zeggen dat de sprongen er erger uitzien als ze voelen volgens mij, want hij is wel erg souple.
Zag gister een video van de andere hengst en ik dacht tijdens het rijden dat ie zich verstapt had of zo en op de video was het echt een bok dat ik dacht goh dat ik dat gemist heb Verward
vreemd... Haha! maar idd hopen dat ie het niet al te vaak doet...

Appie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-07 10:35

Hoi KC, wat heerlijk dat je weer wat met Gambit kan doen.
Gezien de longeerfoto's vond hij het ook wel tijd worden Haha! .
De rijfoto's geven een fijn beeld, lekker ontspannen. Hij is ook de hele tijd op je gericht, mooi om te zien!

_karin_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-07 10:45

Ik sluit me helemaal bij het commentaar van Appie aan. Ga zo door!

Roadracer

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-07 11:19

Wauw KC, wat is ie mooi geworden zeg Wow! Schitterend om te zien. En ik moet er niet aan denken dat ie dat soort capriolen onder het zadel uithaalt Lips are sealed Gelukkig maar dat Gambit zijn opvoeding zo serieus neemt Knipoog
Het valt me trouwens op dat je steeds beter in het zadel zit, dus kennelijk gaat het met die rug van je nog steed de goede kant op! Weet je al wat voor een zadel je er in de toekomst op wilt leggen?

KC

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-05-07 12:07

heel erg bedankt voor de fijne reacties, ben ook mega blij met hem. Clown Knipoog
@ roadracer :
ja !!! ik wil een ghost !!! maar ff kijken of meneer dat ook wil he want hoe geweldig die ook rijd en hoe geweldig het zadel ook voor mij zit het moet ook goed op hem liggen.
Ik ga binnenkort hopelijk de nieuwe boog uitproberen want de oude boog lag niet zo souple op hem... en dan weet ik het wel hoor.
Michiel gaat hem binnenkort ook testen en anders wordt het een "gewoon" dressuurzadel Knipoog staat ook netjes toch op hem...
maar de ghost heeft echt mijn voorkeur. en bij alle anderen paarden was het ook absoluut een top zadel.

silas

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-07 12:18

hey Toppertje!!!
Ziet er weer super uit joh!! Maar dat kan ook haast niet anders Haha! Jullie zijn gewoon een eenheid, als ook met je andere paarden...
Je komt er echt wel weer, gewoon rustig aan met hem en met je rug....

Wildgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-07 12:22

Helma_Amber schreef:
Zo, echt braaf dat ie het zo geweldig weer oppakt. Die eerste foto is gaaf Haha! Ik zou persoonlijk de beugels wat korter doen, zodat je wat steun hebt als er onverwachts een bok zou komen, verder heb ik geen commentaar, alleen zou het misschien veiliger zijn om een rijbroek met laarzen of jodphurs aan te doen, maar dat is je eigen keuze natuurlijk.
Veel succes samen, het begin is er... OK dan!

ik zie niet in wat er veiliger is aan een rijbroek, en volgens mij rijdt ze met rijschoenen dus... Tong uitsteken
ben benieuwd naar je uitleg waarom een rijbroek veiliger is..... Knipoog

Kylan

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-07 13:53

Leuke foto's hoor!

Alleen wel een beetje eng dat je op een van de foto's de longeerlijn gewoon los op de grond hebt liggen. Als ie aan de loop gaat en erin stapt ben je niet blij...
Verder ziet het er leuk en vrolijk uit Haha!

Getty_Maan

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-07 13:56

wat een goed nieuws zeg Haha! !!
echt een super mooie Fries Pling
Loopt ook lekker komt weer helemaal goed met jullie Haha!
veel succes nog!! Bloos

Foxy1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-07 22:07

Wat is ie toch stoer!!! En knap!!!

En wat superdupergeweldig dat hij gezond is verklaard Go jij! Go jij!
Geniet er maar lekker van!!

KC

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-05-07 19:27

@ Foxy1980 ja bedankt be ook erg blij...

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-07 19:32

Vind het er echt lekker ontspannen uitzien, super dat jullie het weer mogen oppakken!
Machtige bokfoto's Vingers aflikken

Poohbeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-07 10:21

Hee wat super die foto's. Nooit verwacht na die hoef zeg.
Lekker genieten samen Lachen

kimmie261

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-07 14:16

zo dat is een stoere..haha moest even kijken hoor,mijn paard heet ook gambit,en echt veel "gambits" hoor je of zie je niet...

maar jij hebt ook een heel mooie gambit(ligt zeker aan de naam Haha! ),en echt een heel mooie fries,lekker van genieten nu die beter is...en veel foto's plaatsen Ja