Gerben maar eens weer @longeren

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

ofirsuzzie

Gerben maar eens weer @longeren

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-05-07 18:43

Vandaag met dit mooie weer maar eens weer naar gerben om hem te longeren en foto´s te maken.
Even kort: Gerben is een 5 jarige friese ruin, ik rij hem sinds december vorig jaar en er zit tot nu toe erg veel verbetering in, ik zal eerst even een foto doen van ongeveer 2 maanden geleden, een rij en een longeerfoto:
Afbeelding
Afbeelding
Hij is intussen ook z´n wintervacht kwijt:
Nu van vandaag: (foto´s staan in willekeurige volgorde)
Eerst even poseren Kwijl
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Hele charmante galop foto, zat hem iets te veel op te jutten en dan krijg je dit soort momenten Gestoord
Afbeelding

De rijfoto´s komen binnenkort, commentaar en tips altijd welkom maar het zou fijn zijn als ik er iets mee kan Haha! Knipoog
DOEIDOEI
Afbeelding

debsterr

Re: Gerben maar eens weer @longeren

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-07 18:46

Heeeii leuke foto's maar je passoa zit volgens mij helemaal niet goed. Wat je nu aan het bit heb zitten moet nog door de ring heen en wat je aan de singel hebt zitten moet tussen zijn benen door aan het ringetje.. tenminste zo doe ik hem altijd bij mijn paardj..

Pollewoppy

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-07 18:49

een pessoa kun je op meerdere manieren vastmaken. Het hoeft niet perse tussen de voorbenen door hoor. Zo aan de zijkant kant ook. Ik zie op veel foto's dat de pessoa wel loshangt, zorg de volgende keer dat je dat op een of andere manier vast maakt, bijvoorbeeld door de lussen van de singel zeg maar. Dan kan hij er niet in gaan staan, maar kan het wel een beetje 'schuiven'.

Wat mij verder opvalt is dat het paard erg naar buiten kijkt op de meeste foto's.

Kun je uitleggen wat je precies verbeterd vind? ik zie het de verbetering er op de foto's niet aan af eigenlijk...
Laatst bijgewerkt door Pollewoppy op 17-05-07 18:51, in het totaal 1 keer bewerkt

Miesjuh94

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-07 18:50

Leuk paard... Haha!
Veel succes nog met hem... Knipoog

GinnyBanshee

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-07 18:54

ziet er mooi uit Haha!

Pollewoppy

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-07 18:54

pollew0p schreef:
Heeeii leuke foto's maar je passoa zit volgens mij helemaal niet goed. Wat je nu aan het bit heb zitten moet nog door de ring heen en wat je aan de singel hebt zitten moet tussen zijn benen door aan het ringetje.. tenminste zo doe ik hem altijd bij mijn paardj..

Bedoel je met dat het nog door een ring heen moet dat het stuk nu vrijwel los hangt en het paard er makkelijk in kan gaan staan als hij een keer bokt ofzo ik denk het wel he? Hoe het nu loshangt is inderdaad een beetje link, maar daar heb ik al iets over gezegd...

Pollewoppy

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-07 18:56

Oja, misschien dat je de pessoa wel anders in kunt stellen, bijvoorbeeld zoals pollew0p schreef, tussen de voorbenen door.

De pessoa heeft zo weinig nut denk ik.

(Offtopic, grappig een bijna naamgenoot Knipoog)

ofirsuzzie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-05-07 18:58

Pollewoppy schreef:
een pessoa kun je op meerdere manieren vastmaken. Het hoeft niet perse tussen de voorbenen door hoor. Zo aan de zijkant kant ook. Ik zie op veel foto's dat de pessoa wel loshangt, zorg de volgende keer dat je dat op een of andere manier vast maakt, bijvoorbeeld door de lussen van de singel zeg maar. Dan kan hij er niet in gaan staan, maar kan het wel een beetje 'schuiven'.

Wat mij verder opvalt is dat het paard erg naar buiten kijkt op de meeste foto's.

Kun je uitleggen wat je precies verbeterd vind? ik zie het de verbetering er op de foto's niet aan af eigenlijk...

Hoi,
jah ik moet inderdaad de volgende keer de pessoa door een ringetje halen, bedankt voor de tip ik zal er om denken.
Hij kijkt inderdaad nog wat naar buiten maar dat is al veel minder dan een paar maanden terug, toen was het helemaal drama dit is nu misschien niet te zien maar onder het zadel kan hij nu galoperen, hij heeft dit nooit geleerd en hij zit al wat meer in de bespiering.
Maar dat zijn dingen die ik mee maak en dat is op foto´s niet goed te zien.

debsterr

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-07 18:59

Pollewoppy schreef:
Oja, misschien dat je de pessoa wel anders in kunt stellen, bijvoorbeeld zoals pollew0p schreef, tussen de voorbenen door.

De pessoa heeft zo weinig nut denk ik.

(Offtopic, grappig een bijna naamgenoot Knipoog)

jaa dat bedoelde ik Knipoog
jaa BYNA Haha!

Pollewoppy

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-07 19:00

zulke dingen zijn nou eenmaal moeilijk om op foto vast te leggen he? Misschien kun je nog wat met mijn laatste tip, van het anders bevestigen van de pessoa.

ofirsuzzie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-05-07 19:15

Ik zal het proberen om het de volgende keer goed op te lossen maar morgen eerst maar eens lekker rijden,hopen op mooi weer Haha!

Pollewoppy

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-07 19:37

volgens de berichten wordt het aardig weer morgen toch?
Succes de volgende keer!