moeite met de galop

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Inèske

moeite met de galop

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-05-07 20:26

hoihoi, zoals jullie wel al weten, rij ik met een shire Diva...

Ze is al heel veel vooruitgegaan in het rijden, maar de galop blijft moeilijk... Ze valt in galop en als ik ze in galop krijg, valt ze volledig naar binnen... Het is ook nog een vluchtgalop (met andere woorden ze heeft nog niets van evenwicht in de galop)

Weten jullie oefeningen dat ik met haar kan doen opdat ze meer evenwicht krijgt in de galop???

Groetjes Inès

Hou er rekening mee, dat ik heel voorzichtig moet zijn met mijn benen want ze is supergevoelig (als ik mijn benen, in het begin van de les, er nogmaar aanleg, springt en bokt ze enorm, tegen het einde van de les kan ik mijn benen al redelijk gebruiken)

aesoth

Re: moeite met de galop

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-07 20:33

ik zou veel overgang draf-galop in de hoeken rijden en kleine stukjes galopperen totdat ze sterker wordt in de achterhand en zichzelf meer kan dragen;
hoe sterker ze wordt, hoe minder ze naar binnen zal vallen.

Inèske

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-05-07 20:48

zou je dan rechte stukken galoperen of volte's???

In de manège (volg 1 keer in de week een manègeles met haar) moet ik zowiezo voltes rijden, omdat haar tempo heel wat hoger ligt of diegene van de manègepaarden. (tijd voor privéles is er jammergenoeg niet :s)

Ik rij de dinsdag in de manège, en de donderdag en zondag rij ik samen met een vriend van me in de piste van een privémanège in de buurt. De donderdag en zondag zijn voorbereidingen op shows (dus eerst los en ontspannen rijden, ook al een galopje en dan pas de deux of kur oefenen...)

Dus ik kan de galop enkel oefenen op de donderdag en zondag (dit zonder instructie...)

Mucchio

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-07 21:51

Idd heel veel overgangen tot ze helemaal op het been is Knipoog

colinda_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-07 23:06

ik heb vorig jaar een nieuw paard gekocht en die had ook gigantische problemen met zijn galop.
we zijn nu een jaar verder en het gaat al vele malen beter, ik kan nu vanuit een normaal draf tempo netjes weg galopperen zowel rechts als links om.
het heeft sowieso veel tijd nodig. ik heb in het begin veel kleine stukjes gegaloppeerd en grote voltes.
ik had hem ook wel geregeld aan de longe, vind ik zelf ook wel belangrijk.
en uiteraard veel overgangen rijden.

succes!
groetjes colinda

Sas_Mon

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-07 16:16

probeer het eens aan de longe als ze daar goed haar evenwicht heeft gevonden is het vor haar ook makkelijker met jouw erop

aerdenhout1

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-07 16:24

Je moet er vooral rekening mee houden dat een shire niet echt is gefokt om te galoperen. Ze kunnen het natuurlijk wel, maar de achterhand eronder brengen en dan ook nog sprong houden is voor zo'n zwaar paard veel moeilijker dan voor een rijpaard.
Wel gaaf hoor...dressuur op een shire! Ik wil eigenlijk wel foto's zien!

Inèske

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-05-07 22:29

Foto's komen Haha!, dinsdag gaat er een fotograaf (een vriend van me) foto's trekken tijdens de manègeles Haha!

Maxy0

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-07 10:09

Idd zoals al eerder is gezegd, veel overganen en in de hoeken, dan bijv een volte galoperen en weer terug, paard moet ook een beetje kracht krijgen in de galop, en dat komt alleen maar wanneer je het opbouwend traint.. Maar gewoon lekker overgangen rijden en zorgen dat de achterhand wat sterker wordt.

montyjansen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-07 12:39

armyhorse schreef:
Idd heel veel overgangen tot ze helemaal op het been is Knipoog

Lijkt mij voor de hoek aangaloperen en na de hoek weer draven is wel makkelijk geen einden galoperen